Half-Life 2-modifikationen Awakening ute

Robot
Medlem
Half-Life 2-modifikationen Awakening ute

hmm, det verkar ju inte något nytt förutom banorna. inga nya vapen, eller modeller vad man kan döma av screenshotsen. Kort gott ett banpaket med en annan story. Kallas det för modefikation?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kan inte kalla det här för en mod.

Nya Banor
Annan färg på HUD
Annan skinn på händerna


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FZ, ni måste förbättra er på att länka till originalkällan och deras hemsidor, jag ska inte behöva ladda ner moddet eller kolla på en screenshot här på FZ eller googla för att få reda på var ni har hittat det.

Medlem

Varför gråter ni? det är bra att dom skriver om sådant här och att man själv får titta lite är jue bra än att bara matas. Learn to use internet.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Kan inte kalla det här för en mod.

Nya Banor
Annan färg på HUD
Annan skinn på händerna

Å vad i hela friden skulle du kalla det??


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Kan inte kalla det här för en mod.

Nya Banor
Annan färg på HUD
Annan skinn på händerna

Mod står ju för just modification, vilket det du precis nämnde är.
Du säger emot dig själv här, bara så du vet.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Pansarknekt

HAahahahahaha herrelol


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Tack FZ för detta tipset, just va jag behövde. Synd att det inte görs fler bra singelplayer mods.


signatur

.

Medlem

Modden Awakening läggs i C:\Program\Valve\Steam\SteamApps\SourceMods

Medlem

Det är ju gratis fan va ni ska babbla då.. tycker visst det är en modd.

Medlem

Vore kul om fz kunde recensera moddar också

Inaktiv

Ja, är den nåt att ha?

Medlem
Skrivet av Loading:

Varför gråter ni? det är bra att dom skriver om sådant här och att man själv får titta lite är jue bra än att bara matas. Learn to use internet.

Va? Det är en sak att "titta lite" och att "matas" med information eller saker som helt klart kommer ifrån en annan källa, att ha en länk till sidan man tog/fick det ifrån är bara god stil.
Eller vad fan pratar du om egentligen?

Skrivet av RoGGe:

Ja, är den nåt att ha?

Satt och körde lite igår efter att jag kom hem, och även då jag var full kände jag av att vissa striderna är jäkligt irriterande och dåligt utformade.
Som t.ex så ska du slåss mot 4st combine, samtidigt som du har en flygande jäkel efter dig, och rätt som det är kommer ett par scanners och vill kela.
Eller som på andra ställen då det är helt öppet och du inte har något skydd att röra dig mellan, eller då det bara är dålig ljussättning och fienden skjuter dig från långtbortistan så du inte har chans att skjuta tillbaka för ens vapen är för oprecisa, medans de träffar nästan alla.
Även många delar är helt enkelt så orättvisa för spelaren att det är bättre att bara springa därifrån än att stanna kvar och slåss.

Största problemet är dock att man inte ser var man kan interagera med objekt, eller var knappar finns eller t.ex. stegar. Såna saker som i verkliga livet brukar vara upplysta för att man ska kunna se dem.

Röstskådespeleriet ska jag inte gå in på för mycket, dels för att jag var full då jag hörde det, men också för att de använder karaktärer som redan är etablerade, och försöker härma deras röster. Det blev inte ett bra intryck, och placeringen och det som karaktärerna säger är inte på topp.

Så om man vill ha en utmaning, inte riktigt veta vad man gör (lite som i HL2), eller bli frustrerad så är detta en helt utmärkt SP kampanj.

Eller så är jag bara negativ.

PS. Jag har inte spelat färdigt allt ännu.

Medlem

kan inte säga att det var speciellt roligt. jag fastnade efter någon timmes spelande. skoj om man vill röja lite i hl2, annars inget speciellt.

Medlem

Håller med, vissa partier var nästan för svåra, 30 hp och 50 i ammo kvar i smgn och in kommer 2 st dropships med kombines, oo shit...
Han kunde i alla fall placerat ett vapen på buggyn, den lämnade i alla fall jag innan första tunneln eftersom det var för omständigt, åka 20 meter, gå ut, peppra ner fiender, åka iväg igen 20 meter osv... Bristen på ammo i första delen av banan var nästan för bra.
Nåväl, gratis är gott så.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

buggyn, den lämnade i alla fall jag innan första tunneln eftersom det var för omständigt, åka 20 meter, gå ut, peppra ner fiender, åka iväg igen 20 meter osv... Bristen på ammo

Du vet att man kan reloada baktill på buggyn? Lite dumt att lämna den då...

Medlem
Skrivet av Howser:

Du vet att man kan reloada baktill på buggyn? Lite dumt att lämna den då...

Mm men inte för att jag har någon lust att springa ut ur ladan till buggyn när 6 st kombines + 2 st dropships fanns utanför med 30 hp kvar :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar