Microsoft stänger ute moddare från Xbox Live

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Man kan titta på sidor som www.fz.se eller www.gamespot.com som brukar testa spel och betygsätta dom. Det brukar jag göra.

Tyvärr så funkar det inte så bra oftast. Ta GRAW2 tex, fantastiskt spel, fått jättebra recensioner och är väldigt välgjort när det gäller det mesta. Jag kunde inte spela spelet i mer än en halvtimme innan jag tröttnade.

Men jag håller fullt med de andra, är man pirat så har man ingen rätt att gnälla över att bli bannad ifrån live, jag bara tycker att det var ett dåligt affärsbeslut av dem.

Inaktiv

Ni som vill försvara eran flashning är ju bara en bunt idioter.. inte för att jag är guds ängel men ni som har flashat får helt enkelt hålla er borta från live så enkelt är det.. Det är ett val man gör.

fue
Medlem

om man nu har valt att flasha sitt 360 så borde man ju fatta, att dem upptäcker det förr eller senare, själv så har jag ett flashat 360 men kör aldrig live... Man har väl något innanför pannbenet?

Medlem

min maskin e bannad iofs gör det mig inte ett skvatt xbox live suger ändå... betala för en massa skit. Blir att lira online på sin PS3 istället, ända sugiga är att man måste köpa spelen som kostar som en mindre bil, fast gratis att lira online

ända anledningen till typ 20 av mina polare som har 360 skaffade den är att man kan få spelen för ca 25kr dvs vad en dvd+r dl skiva kostar.

Medlem

jepp.. gratis e gött

Medlem
Skrivet av Bazil:

Inte mina i alla fall, köps för att stödja utvecklarna när jag vet att spelet är värt pengarna. Ska tex betala för hela Mass Effect trilogin.

Och när vet du det? När du har spelat igenom det? Är det nån mening att köpa ett spel man redan lirat igenom...?

För övrigt är det bara jag eller strider inte den här tråden mot fz:s regler?

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Bazil:

Inte mina i alla fall, köps för att stödja utvecklarna när jag vet att spelet är värt pengarna. Ska tex betala för hela Mass Effect trilogin.

Och när vet du det? När du har spelat igenom det? Är det nån mening att köpa ett spel man redan lirat igenom...?

För övrigt är det bara jag eller strider inte den här tråden mot fz:s regler?

Han menade väl att han är så säker på att det blir en storhit att han kommer köpa/förboka, eller nåt

cxl
Medlem

Jaja, det var ju bara en tidsfråga. Bara att bita i det sura äpplet med andra ord.

Medlem

Ja det var ju detta man räknade med hela tiden om man flashade om sin 360, och man har absolut ingen rätt att klaga. De som inte är särskilt smarta och inte hängde med i svängarna som ledde upp till detta sitter nu med en bannad box, medan andra som har lite mer koll nu återställer sin firmware och väntar på en lösning.

Är ju inte som om det finns något bra att spela ändå just nu

Medlem
Skrivet av Sokkan:

Usch vad många det är som inte verkar vilja betala för sig. Att ni dessutom stoltserar med det får mig nästan att må illa.

Barnrumpor.

så sant, jag blir så jä*** förbannad på folk som resonerar så idiotiskt. Svin är de.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Sokkan:

Usch vad många det är som inte verkar vilja betala för sig. Att ni dessutom stoltserar med det får mig nästan att må illa.

Barnrumpor.

så sant, jag blir så jä*** förbannad på folk som resonerar så idiotiskt. Svin är de.

Whiners whiners whiners. Jag och många andra har väl andra intressen än vad ni har verkar det som. Jag har mitt xbox360 flashat och jag ångrar det inte en sekund, orkar inte lägga så mkt pengar på skitspelen som släppts på den senaste tiden. Forza 2 ska jag däremot köpa även om jag först laddar hem å bränner det om det dyker upp snart (har läckt ut i tjeckien :D:D:D). Jag har ett stort bilintresse som kostar en del pengar och jag prioriterar det och jobbar säkert hårdare än vad många av er gör för en jävla pisselön (har ut ca 12.000 efter skatt, sen kan man dra av iaf hälften i räkningar å hyra..).

Slutligen är det väl upp till var och en om de vill flasha å köra brända spel online eller inte. Själv har jag inte orkat lägga några pengar på en månads guld igen men får väl se när forza 2 kommer

Medlem

harr harr, tur att man inte har flashat än, får se om hacker-communityn kommer runt det här, annars så hamnar 360:n på blocket.

Medlem
Skrivet av Rausner:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Sokkan:

Usch vad många det är som inte verkar vilja betala för sig. Att ni dessutom stoltserar med det får mig nästan att må illa.

Barnrumpor.

så sant, jag blir så jä*** förbannad på folk som resonerar så idiotiskt. Svin är de.

Whiners whiners whiners. Jag och många andra har väl andra intressen än vad ni har verkar det som. Jag har mitt xbox360 flashat och jag ångrar det inte en sekund, orkar inte lägga så mkt pengar på skitspelen som släppts på den senaste tiden. Forza 2 ska jag däremot köpa även om jag först laddar hem å bränner det om det dyker upp snart (har läckt ut i tjeckien :D:D:D). Jag har ett stort bilintresse som kostar en del pengar och jag prioriterar det och jobbar säkert hårdare än vad många av er gör för en jävla pisselön (har ut ca 12.000 efter skatt, sen kan man dra av iaf hälften i räkningar å hyra..).

Redmac har jag för mig jobbar i en spel affär, so rent indirekt gör du att såna som han kan förlora sitt jobb, och då får de inga 12.000 efter skatt längre heller så. Men som sagt, tur att alla inte tänker som du för då skulle alla i sverige som tjänade mindre än 12.000 efter skatt vara kriminella, för det verkar ju vara ett försvar.

Inaktiv
Skrivet av Rausner:

Slutligen är det väl upp till var och en om de vill flasha å köra brända spel online eller inte.

Man kan ju tycka det, men någon måste ju betala för utvecklingen av spelen. Sånt görs inte gratis, hur gärna man än skulle vilja det. Denna någon är till exempel jag, eller vem som helst som annars betalar.

Summan av kardemumman blir att ni snyltare åker snålskjuts på vår bekostnad. Ungefär som plankare i kollektivtrafiken.

Jag jobbar, har inkomst och har räkningar att betala. Precis som du. Jag har även likt du andra intressen än spel som kostar pengar. Det betyder att jag måste prioritera. Jag har inte råd med alla spel jag skulle vilja ha, men det får jag leva med. Det ger mig inte rätt att låta andra betala för mig. Spel är lyx - inte en rättighet.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av warh0g:

Man kan titta på sidor som www.fz.se eller www.gamespot.com som brukar testa spel och betygsätta dom. Det brukar jag göra.

Tyvärr så funkar det inte så bra oftast. Ta GRAW2 tex, fantastiskt spel, fått jättebra recensioner och är väldigt välgjort när det gäller det mesta. Jag kunde inte spela spelet i mer än en halvtimme innan jag tröttnade.

Men jag håller fullt med de andra, är man pirat så har man ingen rätt att gnälla över att bli bannad ifrån live, jag bara tycker att det var ett dåligt affärsbeslut av dem.

Fanns ju demo på live både singel och multi bara att prova på.

Medlem
Skrivet av Sokkan:
Skrivet av Rausner:

Slutligen är det väl upp till var och en om de vill flasha å köra brända spel online eller inte.

Man kan ju tycka det, men någon måste ju betala för utvecklingen av spelen. Sånt görs inte gratis, hur gärna man än skulle vilja det. Denna någon är till exempel jag, eller vem som helst som annars betalar.

Summan av kardemumman blir att ni snyltare åker snålskjuts på vår bekostnad. Ungefär som plankare i kollektivtrafiken.

Jag jobbar, har inkomst och har räkningar att betala. Precis som du. Jag har även likt du andra intressen än spel som kostar pengar. Det betyder att jag måste prioritera. Jag har inte råd med alla spel jag skulle vilja ha, men det får jag leva med. Det ger mig inte rätt att låta andra betala för mig. Spel är lyx - inte en rättighet.

Håller med 100%.

Medlem

Vad förväntar ni er utav en välfärdsnation? Bygger på att folk ska snylta.

Medlem

Kör online med min xbox 360 nu via xlink kai. funkar helt ok lite buggigt ibland men de flesta stora titlarna som GOW, call of duty 3 etc funkar.. kommer vara att vi som blivit bannade lirar via pc:n i framtiden.

Medlem

Jag har flashad xbox360. Men jag har en del original, spel som är värdiga köp, gears of war rainbow six bland annat. DOck har jag spelat kanske 4 st regelbundet på live inkl Halo3 betan genom kopierat crackdown.

Jag har inte blivit bannad (ännu) men jag räknar med att bli bannad så småningom. Jag bryr mig helt enkelt inte. Det e något som jag väntat på ändå. Tycker inte att detär så kul att lira på live iaf, bara massor med skitungar. Verkligen trött på o lira sent o den kopplar mig till amerikanska spelare. Det är alltid minst 5 st ghetto dudes som sitter o skriker "YEA N**GA!!!!!!!!! I AM THE BADDEST U HAVE NO CHANCE B1TCH". man blir ju för fan galen. lirar hellre cs med en massor med fjortisar.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

piratkopiering är ju alltid en balansgång. Om en konsol inte kan chippas så blir det färre som köper den. Om däremot det *går* så är det många som köper den och tänker "det går ju alltid att chippa senare", men sedan så köper man spel efter spel och tycker inte att det är värt risken att tappa garanti, eller bli bannad från onlinespel osv.

Med andra ord bör det vara jobbigt att piratkopiera, men det bör inte vara omöjligt, för då minskar försäljningen garanterat...
Gamecube tog bra lång tid innan den blev knäckt, och var *för* jobbig att modda för att spela piratkopierade spel och det bidrog nog till minskad försäljning då många kunde köpa xbox eller ps2 istället och tänka att "man kan alltid chippa".

I vilket fall tycker jag det är bra som MS gör nu faktiskt, eftersom Xbox blivit lite "för lätt" att piratkopiera till - ffa eftersom man kan spela onlinespel med piratkopierade versioner vilket är mindre lyckat. De borde kunna lösa det med CDKEYS som man gjort i PC-världen

Medlem
Skrivet av Rausner:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Sokkan:

Usch vad många det är som inte verkar vilja betala för sig. Att ni dessutom stoltserar med det får mig nästan att må illa.

Barnrumpor.

så sant, jag blir så jä*** förbannad på folk som resonerar så idiotiskt. Svin är de.

Whiners whiners whiners. Jag och många andra har väl andra intressen än vad ni har verkar det som. Jag har mitt xbox360 flashat och jag ångrar det inte en sekund, orkar inte lägga så mkt pengar på skitspelen som släppts på den senaste tiden. Forza 2 ska jag däremot köpa även om jag först laddar hem å bränner det om det dyker upp snart (har läckt ut i tjeckien :D:D:D). Jag har ett stort bilintresse som kostar en del pengar och jag prioriterar det och jobbar säkert hårdare än vad många av er gör för en jävla pisselön (har ut ca 12.000 efter skatt, sen kan man dra av iaf hälften i räkningar å hyra..).

Slutligen är det väl upp till var och en om de vill flasha å köra brända spel online eller inte. Själv har jag inte orkat lägga några pengar på en månads guld igen men får väl se när forza 2 kommer

Om du nu har så stort bilintresse varför inte ta o stjäla lite bildelar istället så får du ju råd med spelen...

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

orka ens lägga pengar på konsol och sedan på chip
osv gå på PC istelle dem kommer alltid ligga först ändå
allt utvecklas Där.

vadå på chip? du behöver ju inget chip!
kostar nada att spela brända spel på xbox360!

ingen lödning krävs eller nått!

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

De borde kunna lösa det med CDKEYS som man gjort i PC-världen

cd keys? hört talas om key generators?

KoP
Medlem
Skrivet av Hypnosos:

De ger blanka fan i om någon fuskar och förstör för er andra som spelar, de vill bara banna folk som piratkopierar.

Vilket inte är något fel.. om man har någon som helst moral i kroppen som människa. Stöld är
stöld oavsett vad.

Medlem

Man mår ju nästan illa, för man vet att många av er som försöker framgå som guds lilla ängel egentligen laddar ner både film och/eller musik, vad fan ska ni annars fylla hårddiskarna med?

Medlem

ringde och sa upp mitt gold membership idag, så slipper man bli bannad iaf. kan inte spela multiplayer längre, men använda annat.

Inaktiv

Det har ju kommit ut nya chip som gör att man kan stänga av flashingen när du spelar vanliga spel så Xbox live blir tillgänglig. Och när du spelar pirat spel så stängs flashingen av automatiskt. Men det jag undrar e....varför chipa om man är bannad för livstid? Eller det kanske man inte e? Nån som vet ett säkert svar??

Inaktiv

Sahsy , jätte kul? F*%#*

Medlem

Fan också just dagen innan mw2 släpps -.-

Medlem

Men om man "unflashar" xboxen får man tillbaka live då eller måste man köpa nytt?

123
Skriv svar