Sega köper Unreal Engine 3-licens

Robot
Sega köper Unreal Engine 3-licens
Medlem
Sega köper Unreal Engine 3-licens

Snart bygger väl alla spel på UE3.

Medlem

Sonic med UE3

Medlem

Cryengine & UE3 verkar vara de två största "next-gen" motorerna de senaste åren då.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Cryengine & UE3 verkar vara de två största "next-gen" motorerna de senaste åren då.

Vilka företag har licenserat cryeninge? Är nyfiken på det.

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av KlosterKatten:

Cryengine & UE3 verkar vara de två största "next-gen" motorerna de senaste åren då.

Vilka företag har licenserat cryeninge? Är nyfiken på det.

Tror inte det är så många än så länge, med det lär bli fler. Iaf om Crysis blir bra. GoW har ju redan visat vad UE3 går för.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

jäklar vad epic tjänar stålar på sin motor


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

jäklar vad epic tjänar stålar på sin motor

Vilket bara är bra, om det är nåt vi inte vill bli av med så är de UE, den är jävligt lätt att arbeta med och bjuder alltid på den senaste tekniken. Vore nice att se lite mer features från id och deras Doom3-motor, features som HDR, DoF och motion blur. Men jag antar att dom fokuserat mest på Megatexture nu.

Medlem

Hoppas att editorn till UT3 är lättare att använda. SKulle vilja att den är som hammer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att editorn till UT3 är lättare att använda. SKulle vilja att den är som hammer.

agree

Flakmonkey
Skrivet av Nic2:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att editorn till UT3 är lättare att använda. SKulle vilja att den är som hammer.

agree

UnrealEd är ju jättelätt att använda. Till och med jag kan skapa banor i den ^^ Tror nog det mesta har att göra med vilken man lär sig först faktiskt. Har man vant sig vitt ett sätt att jobba på tar det alltid emot att lära sig något nytt

Inaktiv

Hmm.. Hoppas att Sega tjänar på det!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

jäklar vad epic tjänar stålar på sin motor

Du menar, så mycket pengar att alla börjar säga att epic är giriga? Och skriva ord som €pic istället, som det brukar gå till här på fz

Medlem
Skrivet av Svirre:
Skrivet av MacCoy:

jäklar vad epic tjänar stålar på sin motor

Du menar, så mycket pengar att alla börjar säga att epic är giriga? Och skriva ord som ?pic istället, som det brukar gå till här på fz

Ofc! €pic!

Medlem

Sega säkrar rättigheter till Alien-spel + Sega köper Unreal Engine 3-licens = Win!

Inaktiv

ingen som vet något om IDs framtida motor? eller uppföljaren till Source?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sonic med UE3

precis min första tanke !


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Knasterband2:

Sega säkrar rättigheter till Alien-spel + Sega köper Unreal Engine 3-licens = Win!

Ajuste! Dom har ju fixat rättigheterna till Alien, och ska väl göra förutom ett FPS även ett RPG. Najs!

Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att editorn till UT3 är lättare att använda. SKulle vilja att den är som hammer.

UED är ju lugnt den bästa editorn som finns. Mycket bättre än Hammer. Det sköna är ju att den använder inverterad rymd, så istället för att lägga till väggar osv så "gräver" man ut sig. Detta resulterar i betydligt färre delar och mindre komplexitet.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Ajuste! Dom har ju fixat rättigheterna till Alien, och ska väl göra förutom ett FPS även ett RPG. Najs!

Motorn till Alien RPG´t är självutvecklad.

Medlem
Skrivet av MarwinElMaco:
Skrivet av Kenchu:

Ajuste! Dom har ju fixat rättigheterna till Alien, och ska väl göra förutom ett FPS även ett RPG. Najs!

Motorn till Alien RPG´t är självutvecklad.

Aha. Har ingen koll på det där. Men det blir säkert fint ändå. Fast visst är man själv lite mer nyfiken på hur FPSet blir, som en gammal hängiven AvP2-spelare. 8)

Medlem

Jovisst, hade hoppats på att dom skulle göra det med UE3 då jag har för mig att dom hade rättigheterna till motorn sedan tidigare (Project New Jersey). Men enligt Josh Sawyer ville dom tillverka en egen till Alien så att den skulle bli mera anpassad till de funktioner dom vill ha. Däremot skulle jag bli förvånad om deras andra oannonserade Sega projekt Georgea skulle vara annat än en UE3 titel.

Ursäkta det blev lite off topic.

1
Skriv svar