Artikelserie: Splinter Cell: Conviction
not to install ourselves in the comfort zone of proven recipes, but to challenge Sam Fisher, challenge ourselves and ultimately to bring to the gaming community a great game.
Respect.
Om de nu bara kunde komma på en story som inte går ut på att terroristerna som "hatar frihet" ska attackera usa, så kan det här bli ett jättebra spel.
Som vadå? En överlägsen utomjordisk ras kommer från rymden för att förslava oss och det enda sättet att överleva är att springa ensam med en stor kanon som sjkuter blåa blixtar och döda allihop?
Terrorister är västvärldens antagonister nuförtiden, för 20 år sen var de kommunisterna, nu är det band av galna människor som vill störta regeringen.
Sen att vi i EU inte kan relatera på samma sätt som jänkarna gör är oundvikligt, dock så har sverige inte blivitt utsatt för terrorism sen 70-talet, så många här kan absolut inte relatera till hotet som är högst verkligt i andra länder.
Jag ser dock gärna fler politiskt knutna storylines och av det man läst av conviction så kan det mkt väl bli så.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
DA var iofs jävligt dåligt, men ok.
De måste ju förändra lite mer än att bara ta motorn från CT och tända lamporna så det är ljust överallt.
Conviction verkar iofs bli bra för att de förändrar allt, De gamla SC var inte gjorda för ljusa banor spelmekaniskt sett.
Ändå försökte de och misslyckades kapitalt i DA.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Det var ett röjskutaspel, allt det som gjorde de tidiga spelen bra var borta.
Känslan fanns ingenstans, storylinen var oerhört ointressant, GUI.t var försämrat, men vad kan man förvänta sig av UBI shaghai, the kings of fuckup.
Så fort man upptäckte att man tjänar mer på att bara skjuta allt som rör sig i DA var allt som var bra med SC borta, simple as that.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Skitsnack, DA var ett riktigt mästerverk även fast det kanske var lite för kort.
Det var ett röjskutaspel
Jag antar att det är därför jag klarat alla banor med 0 knockouts förutom Othotsk där man måste knocka alla i besättningen på båten.
Ja, andra gången eller efter en omstart av saven ja, jag tröttnade rejält på DA på isbanan där man omöjligt kunde se till att vara osynlig, trots att jag ibland inte ens såg de som såg mig, det tyder på gameplayfel där jag som spelare inte får de verktyg jag behöver för att klara banan, i de 3 första var mörker det verktyget, tar man bort det får man DA, halvhjärtat, buggigt och dåligt optimerat.
Spel ska inte handla om att klara banorna perfekt, de ska dra in en så att man tror att man är där, DA's apdåliga bandesign gjorde mig bara frustrerad så att jag till slut avinstallerade det, och det kommer från en som satt som fängslad under de 3 första.
Förändra gärna spelen, men gör det rätt, ta inte bara motorn från CT och tänd lamporna och tro att det ska funka...
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Har spelat Double Agent till Xbox1, det var där jag spelade det första gången och fick tycke om DA. Dock tyckte jag att storyn var otroligt sämre där än på PC.
Spoiler: Sista banan på Xbox1 var urusel och man fick ingen grepp om att Sam och Enrica Villablanca var ett "par" det är en sak man lär sig i DA på PC.
Har spelat Double Agent till Xbox1, det var där jag spelade det första gången och fick tycke om DA. Dock tyckte jag att storyn var otroligt sämre där än på PC.
Spoiler: Sista banan på Xbox1 var urusel och man fick ingen grepp om att Sam och Enrica Villablanca var ett "par" det är en sak man lär sig i DA på PC.
De var väl aldrig ett par, när jag spelade så sköt vi henne. Branching storylines vettu!
Efter att ha läst artikeln så kan jag ju säga att jag ser väldigt mycket fram mot det här. Speciellt eftersom det är Montreal-teamet som ligger bakom.
Har inte gillat nåt av de SC-spel som utvecklats av Shanghai-teamet dvs Pandora Tomorrow och Double Agent men eftersom Xbox, PS2 och GC versionerna av DA är utvecklade av Montreal så är jag övertygad om att jag skulle gilla dem.
Frågan är bara vilken man ska köpa; Wii (har tydligen lite kontroll-problem enligt de recensioner jag läst), PS2 eller GC, annars får jag väl fortsätta lira CT till Conviction släpps...
Double Agent var ju helt klart det sämsta som hänt Splinter Cell. Tror nog att det är slut för Splinter Cell helt å hållet, i och med Double Agent.
Saknar den där verkliga Stealth känslan som man fick en gnutta av i samtliga SC-spel förutom Double Agent. Första banan i Double Agent är visserligen en riktig Splinter Cell bana, men där tar spelet tyvärr slut. När man kommer till JBA så förblir spelet helt ospelbart, dels p.g.a att det går otroligt segt och att storyn inte är spännande i huvudtaget.
1: Chaos Theory
2: Pandora Tomorrow
3: Splinter Cell 1
4: Double Agent
Kommer nog köpa Conviction, ingen snack om saken, men jag skulle helt klart föredra att de satsade mer på "Real Stealth" i mörkret med high-end technology än att springa "naken" och kasta stolar på folk mitt på ljusa dagen.
Undrar bara lite hur Multiplayern kommer att se ut.