Nya bilder från Hellgate: London

Robot
Medlem
Nya bilder från Hellgate: London

om detta hadde varit ett blizzard spel hadde det funnits 80 kommentarer här nu


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Jag garvade mest åt månadskostnaden. Snälla. Så svårt är det inte att INTE spela ett spel.
Detta är ett spel jag väljer bort av just den anledningen.

Inaktiv

Håller med angående månadskostnaden. Är skitsugen på det här, men vetifan hur jag gör om det ska vara månadskostnad.

Medlem

Har noll koll på det här spelet, endast läst någon enstaka artikel. Jag måste dock säga att jag verkligen diggar gränssnittet, speciellt inventory-menyn. Så oerhört skön design. ^^


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Månadskostnaden är frivillig, ni kan spela singelplayer gratis, även multiplayer. Kostnaden är till för dem som tycker det är värt att få lite extra saker...men de sakerna påverkar knappast spelupplevelsen speciellt mycket, utifrån de skillnader jag sett iaf.

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Månadskostnaden är frivillig, ni kan spela singelplayer gratis, även multiplayer. Kostnaden är till för dem som tycker det är värt att få lite extra saker...men de sakerna påverkar knappast spelupplevelsen speciellt mycket, utifrån de skillnader jag sett iaf.

Ja men spelet borde vara gratis och en dator med gratis os på köpet.

Medlem

Månadskostnaden är fortfarande frivillig. Det som tillkommer för de betalande är otroligt små skillnader och påverkar inte själva spelandet såvitt jag minns.

- Plats för 12 istället för 3 karaktärer.
- Dubbelt så mycket förvaringsutrymme att spara föremål i.
- Visuellt unika föremål. Fortfarande lika bra alternativt marginellt bättre.
- Guilds

Ingen av dessa gör någon större inverkan på spelet. Man kan fortfarande spela precis lika väl som de betalande, förutsatt att inte Flagship ändrar inställning i framtiden. Man kan tycka vad man vill men hade onlinedelen betaltjänsterna inte funnits med överhuvudtaget så hade det inte klagats. Nu ser folk det som att de blir lurade istället.

Själv fortsätter jag vara intresserad av spelet men betala för onlinedelen ser jag absolut ingen anledning till att göra.

edit: heh, andra hinner visst säga samma saker när man glömmer av att faktiskt skicka sitt svar.


signatur
Medlem

asa kolalde på en interjuv med flaghship gänget då sa dom att anledningen att dom skulel ta betalt är för att dom skulle ha råd/kunna göra ett tilläg till spelet nån gång så dom får int lite pengar..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mmm... sist jag kollade bilder såg det inte så värt ut men nu blir man sugen igen. Får nog hålla ögonen lite mer på detta igen.


signatur

osv.

Medlem

Snart kommer precis alla spelar kosta för att spela online. MMO spel är okej, det kan man förstå men när det börjar gå ut över sånna här spel då dröjer det inte länge förrän alla spel kostar online.
Visst 10$ ( eller vad det nu kostar) i månaden är kanske inte så farligt men spelar man redan ett MMO ( alternativt två), kanske betalar för någon annan online tjänst också då är man snabbt uppe i större summor och om trenden fortsätter så kanske man får räkna minst 500kr i månaden enbart för månadskostnader och det tycker iaf jag är rätt sjukt.

Medlem

Så länge de tillhandahåller bra servrar tycker jag det är okej att betala.

Medlem

Klockers spel. Instaköp.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ser riktigt kul ut :>

Medlem

Påminner mig mer och mer om Daikatana...

Medlem
Skrivet av miffot:

asa kolalde på en interjuv med flaghship gänget då sa dom att anledningen att dom skulel ta betalt är för att dom skulle ha råd/kunna göra ett tilläg till spelet nån gång så dom får int lite pengar..

Blir tydligen samma som med de flesta MMO spel. släpps halvstora exp pack gratis för nedladdning och endast de större kostar. WoW till ex har runt 9-10 "EXP" packs men endast det största(Burning Crusade) har kostat något.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Klockers spel. Instaköp.

Kunde inte sagt det bättre själv. Grymt med Kirby som avatar också


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Skrivet av mazk0:
Skrivet av Wilcon:

Månadskostnaden är frivillig, ni kan spela singelplayer gratis, även multiplayer. Kostnaden är till för dem som tycker det är värt att få lite extra saker...men de sakerna påverkar knappast spelupplevelsen speciellt mycket, utifrån de skillnader jag sett iaf.

Ja men spelet borde vara gratis och en dator med gratis os på köpet.

Det var väl knappast det jag tyckte? Idiot.

Snarare att jag kritiserar en slags normalisering av månadskostnad för spel. Vill du i framtiden abbonnera på 5-10 spel alltifrån strategi till Mmos för en kostnad av 100-200kr per spel / månaden?

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Snarare att jag kritiserar en slags normalisering av månadskostnad för spel. Vill du i framtiden abbonnera på 5-10 spel alltifrån strategi till Mmos för en kostnad av 100-200kr / månaden?

Normalisering är bra, då slipper vi debatter som dessa. Och för att svara på din fråga: ja, jag skulle lätt kunna betala 100-200kr i månaden för att spela 5-10 spel. Som det är i dagsläget får man i princip bara ett spel för den kostnaden, så 5-10 spel vore en klar förbättring.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Skrivet av Nolite:
Skrivet av Punchbag Polly:

Snarare att jag kritiserar en slags normalisering av månadskostnad för spel. Vill du i framtiden abbonnera på 5-10 spel alltifrån strategi till Mmos för en kostnad av 100-200kr / månaden?

Normalisering är bra, då slipper vi debatter som dessa. Och för att svara på din fråga: ja, jag skulle lätt kunna betala 100-200kr i månaden för att spela 5-10 spel. Som det är i dagsläget får man i princip bara ett spel för den kostnaden, så 5-10 spel vore en klar förbättring.

Ok, jag måste redigera mitt inlägg. Jag menade 100-200kr/mån per spel.
För övrigt tycker jag din normalisering verkar vara en acceptans än något annat.
Diskussion är bra.

Skrivet av Harafnir:

Påminner mig mer och mer om Daikatana...

Det ska gå långt för att bli lika dåligt tror jag. Men hoppas de släpper ett demo i god tid så man kan prova det

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Snarare att jag kritiserar en slags normalisering av månadskostnad för spel. Vill du i framtiden abbonnera på 5-10 spel alltifrån strategi till Mmos för en kostnad av 100-200kr per spel / månaden?

Men ingen spelar så många spel åt gången väll? Bara att köpa tio spel kostar 4000:- Jag och de i min vänskapskrets brukar bestämma oss för ett spel vi ska satsa på sedan spelar vi det så länge det är kul. Som med tjejer man får satsa på en åt gången annars blir det bara skit. Och då blir det ju bara en månadsavgift.

Skrivet av mazk0:
Skrivet av Punchbag Polly:

Snarare att jag kritiserar en slags normalisering av månadskostnad för spel. Vill du i framtiden abbonnera på 5-10 spel alltifrån strategi till Mmos för en kostnad av 100-200kr per spel / månaden?

Men ingen spelar så många spel åt gången väll? Bara att köpa tio spel kostar 4000:- Jag och de i min vänskapskrets brukar bestämma oss för ett spel vi ska satsa på sedan spelar vi det så länge det är kul. Som med tjejer man får satsa på en åt gången annars blir det bara skit. Och då blir det ju bara en månadsavgift.

Jag spelar runt 4 spel på samma gång för att variera. Brukar ha ett strategi, ett mmo, ett actiononlinespel sen ett annat.
Blir så trött på att nöta ett och samma spel hela tiden. Variation förnöjer.
Sen är tjejer en annan sak, spel slår en inte medvetslös om man spelar ett annat spel.

Sen är ju dock månadskostnad och abonnemang ett sätt, kanske det säkraste sättet, för företag att undvika piratkopiering. men det är en helt annan sak känner jag.

Inaktiv

Tror iofs att CD-nycklar är ett ganska stabilt sätt att undvika piratkopiering med online-spel. Acceptans är i min värld underställt förståelse, och visst kan jag förstå att ett företag som vill lägga ner mycket på post-produktion av ett spel också behöver pengar för att kunna genomföra detta.
Jag vet inte om jag instämmer med mazk0s liknelse med flick-/pojkvänner men å andra sidan har jag under min gamertid oftast dedikerat merparten av min tid till ett specifikt spel och haft en del andra som förströelse. Älskar man HG:L ser jag ingen nackdel i att "sponsra" vidare utveckling samtidigt som man får mer content. Tycker man om det "sådär" och har en massa andra spel vid sidan av, spela det gratis.

Valfrihet är vackert.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Otroligt att ingen har sagt "Ungefär samma GUI som i WoW" än...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Spelet ser faktiskt ganska nyskapande ut och påminner inte alls om daikatana

Medlem

Tycker med att det lutar åt ett nytt daikatana, mycket hype och det ser faktiskt inte särskilt spännande ut.

Månadskostnaderna skulle jag kunna svälja ifall skillnaderna mellan betalare/icke-betalare är väldigt marginella. Just nu har de nämnt vad de planerar skilja versionerna åt, men utan att se hur det i slutändan blir är det svårt att dra slutsatser.

Vad som står klart är att ifall man betalat för spelet känns det givetvis trist att man inte får alla saker utan att behöva betala ännu mer. Även om jag förstår hur Flagship tänkt angående det.

Spelet i sig verkar annars marginellt intressant. Fast kan bli kul

Medlem

längtar till det kmr ut som jag sett på bilder så verkar det skit grymt och det blir ju det första roll spelet med FPS känsla i det hela också.
komemr nog bli kul eftersom det är ett helt nytt slags spel alla andra roll spel har typ pil båge svård såna saker detta kmr allt finnas ju sjutvapen svärd sköld massa sånt! längtar tils det komemr!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har en känsla av att det här kommer bli det bästa spelet sen tfc och diablo2!

1
Skriv svar