S.T.A.L.K.E.R.-fortsättning inplanerad

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R.-fortsättning inplanerad

"We are very happy of the players' positive reaction to S.T.A.L.K.E.R. all over the world."

Sen läste jag inte mer utan gick in här för att skratta.

Hohohohoh.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

kommer släppas 2045 antar jag, då som alla vet tog ett tag att gjöra stalker klart

Inaktiv

E3? Finns väl inte längre?...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Mycket roligt att se, kul att det har sålt så bra så att de kan göra en uppföljare eller expansion...vad det nu ska bli. KUL! Älskar spelet, speciellt efter ymasiin modden som gjorde att man kunde träffa något


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Klosterkatten . ifall du inte vet det så fick Stalker väldigt bra kritik på spelsajterna och bland spelare världen över. De spelare som inte gillade stalker var dom som kanske spelade spelet i 30 min o sen la av , utan att fatta att spelet blir mycket bätre senare, så mer man utforskade

Alla är så actionskadade nuförtiden att dom bara vill rambo-röja redan i början. Jag tycker att det var förbannat roligt att spelet började segt med vapen som hade lite skadeffekt och sedan belönade spelaren med mer coolare grejor ju mer man utforskade. Det kallas för rollspelselement.

Dessutom var man tvungen att smyga och vara taktiskt. Tack o lov för Stalker som enbart riktar sig till moget spelande, och bryter rambo-trenden.

Klart det blir en fortsättning, efter så mycket pengar som pumpats in i projektet kan de inte ge sig nu när de fått en halvetablerad serie

Medlem

Tja, det blir intressant att se då jag inte tyckte slutet gjorde plats för en fortsättning. Inte för att storyn var så stark genom spelet, dock ett härligt spel i några timmar.

Efter alla buggarna förstås...

Inaktiv

Ni som gillar STALKER bör hålla ögonen lite på avstickaren Metro http://metro-game.com/plug.php?e=gallery&f=1
Det är några från GSC som tar med sig Xray-motorn och vidareutvecklar den, de bilder som visas bör väl anses som tidiga dumpar och antagligen kommer det bättra på sig mycket med tiden.


signatur
Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Klosterkatten . ifall du inte vet det så fick Stalker väldigt bra kritik på spelsajterna och bland spelare världen över. De spelare som inte gillade stalker var dom som kanske spelade spelet i 30 min o sen la av , utan att fatta att spelet blir mycket bätre senare, så mer man utforskade

Min åsikt är inte allas åsikt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Yeaah, Stalker är ett helkul spel.. Förutom det att jag la av pg.a en äcklig cp bugg som fick mig att inte komma vidare.. En mob som satt fast i en dörr, spelade ingen roll vilken sparning jag laddade in så satt han alltid fast i dörren och kände ingen stor lust att börja om från början.. Bah..

Medlem

försökte ge stalker flera chanser men när jag väl klarade det så var jag fortfarande besviken

Hoppas det blir en expansion!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Patcha skiten först innan ni överger det.. fan va lack jag blir när jag läser sånt här.

5 års väntan nästan helt åt skogen.

Medlem
Skrivet av Natsuko:

Tja, det blir intressant att se då jag inte tyckte slutet gjorde plats för en fortsättning. Inte för att storyn var så stark genom spelet, dock ett härligt spel i några timmar.

Efter alla buggarna förstås...

du vet att det finns ca 6 olika slut i stalker??

Skrivet av Mykee:

Yeaah, Stalker är ett helkul spel.. Förutom det att jag la av pg.a en äcklig cp bugg som fick mig att inte komma vidare.. En mob som satt fast i en dörr, spelade ingen roll vilken sparning jag laddade in så satt han alltid fast i dörren och kände ingen stor lust att börja om från början.. Bah..

är det vid lab x-16?
i så fall ska du skjuta en energi klump om man kan kalla det så och då öppnas dörren.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mykee:

Yeaah, Stalker är ett helkul spel.. Förutom det att jag la av pg.a en äcklig cp bugg som fick mig att inte komma vidare.. En mob som satt fast i en dörr, spelade ingen roll vilken sparning jag laddade in så satt han alltid fast i dörren och kände ingen stor lust att börja om från början.. Bah..

är det vid lab x-16?
i så fall ska du skjuta en energi klump om man kan kalla det så och då öppnas dörren.

Kommer inte ihåg vad stället hette, men var det så så är det juh bara pinsamt för mig.. Så vi säger att det inte var det..

Inaktiv
Skrivet av Mykee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mykee:

Yeaah, Stalker är ett helkul spel.. Förutom det att jag la av pg.a en äcklig cp bugg som fick mig att inte komma vidare.. En mob som satt fast i en dörr, spelade ingen roll vilken sparning jag laddade in så satt han alltid fast i dörren och kände ingen stor lust att börja om från början.. Bah..

är det vid lab x-16?
i så fall ska du skjuta en energi klump om man kan kalla det så och då öppnas dörren.

Kommer inte ihåg vad stället hette, men var det så så är det juh bara pinsamt för mig.. Så vi säger att det inte var det..

Kommer ihåg att jag satt i 15 minuter innan jag listade ut att jag skulle pumpa det där ljuset som flög runt med bly. Sånt som händer

hoppas GSC får in alla sakerna de ville ha i ettan som fordon eller djupare quests.

Inaktiv

Precis.. Jag hoppas att de gör att man kan röra sig över hela området istället för ett par zoner bara. Det var väl tänkt så från början?
För skulle man sätta in fordon i stalker som det ser ut nu så skulle det bara bli löjligt.

Hoppas att det blir typ, Stalker - Redux.. Djupare quests som sagt, och atmosfär som större ytor etc.

Medlem
Skrivet av redmac:

Mycket roligt att se, kul att det har sålt så bra så att de kan göra en uppföljare eller expansion...vad det nu ska bli. KUL! Älskar spelet, speciellt efter ymasiin modden som gjorde att man kunde träffa något

Noob!!

Behöver du en mod för att träffa något så är det dags att spela på lättare svårighetsgrad...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Gillade inte STALKER pga NPC:ernas heroiska varseblivningsförmåga.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Natsuko:

Tja, det blir intressant att se då jag inte tyckte slutet gjorde plats för en fortsättning. Inte för att storyn var så stark genom spelet, dock ett härligt spel i några timmar.

Efter alla buggarna förstås...

du vet att det finns ca 6 olika slut i stalker??

Jag har sett alla sluten och ingen av dom är någon bra grund för en uppföljare.
Men dom har väl någon ide på gång annars skulle dom nog inte fundera på en fortsättning.

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av redmac:

Mycket roligt att se, kul att det har sålt så bra så att de kan göra en uppföljare eller expansion...vad det nu ska bli. KUL! Älskar spelet, speciellt efter ymasiin modden som gjorde att man kunde träffa något

Noob!!

Behöver du en mod för att träffa något så är det dags att spela på lättare svårighetsgrad...

jag lovar, det är inte så att jag inte klarar av spelet, jag spelar på hard så det är lugnt, utan det är allmänt känt att man kan stå framför en person och inte göra någon skada alls. Jag har tömt två magasin på en stalker som stod ca 3 meter från mig och han har fortfarande knappt tagit skada. DÅ med singel skott och iron sight! se på gametrailers review så förstår du: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1246#reviews


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

STALKER var ju ett tufft spel, klart de hade sina dåliga sidor med en del buggar osv, men den tuffa miljön och "rp-action" elementet vägde ju helt klart upp det

och kan bara hålla med redmac, ibland var det lite pinigt så konstigt det var när man stod precis brevid och pangade in ett fullt magasin i huvudet o dem stod orörda.

Inaktiv

Redmac.
Det beror på helt vilken utrustning den stalkern hade. Om det var en Duty-stalker så förstår jag det. Dom är riktigt tuffa. Men jag hade dock inga problem att skjuta ihjäl några stalkers i början. Och när det var lite segt att göra det, så förstod jag att det beror helt på vilket vapen man hade och och vilket armour fi hade. Dom rollspelselementen välkommnar jag hjärtligt

Medlem

alltid kul att skjuta på fiender och sedan gömma sej på annan plats för att sedan se 20 npc's samlas på den platsen man sköt från stirrandes på en vägg

Inaktiv

Deg J.
Ett headshot är ett headshot. I stalker så kah man inte tömma i helt magasin i huvudet på någon och dom överlever. Antar att du överdrev en smula.

Nu när jag har kommit en bit in på fäller jag de flesta fienderna med ett headshot. Tycker nästan att det har blivit lite för enkelt

Medlem

okej, lite överdrivet, men ibland känns det som om man gjorde det och ändå överlever dem.
ville bara påpeka att de ibland är lite konstiga element med i spelet. förövrigt tycker jag STALKER är ett mycket bra spel och kör de gärna om och om igen

Inaktiv

Jo, stalker har en massa irriterande element. Men samtidigt så har det blivit en av de mest orginella och underhållande spelet jag har kört på länge.

Inaktiv

men...jag har försökt varva spelt ett tag nu...men jag har fasnat i det gammla "Lab X18",
och när man har kommit till det sista rummet och hämtat det gammla docementet elr vad det nu är..
så kan man ju inte komma ut. men hur ska man göra för att komma ut ur det rummet, för dörren har ju blivit igen bommad av nåt konstigt monster...och medans man ska komma på nåt så blir man ju grillad som en grillkorv! är det nån som vet hur man ska göra?

12
Skriv svar