Flight Simulator X patchat, SP 1 hos FZ

Robot
MFC
Medlem
Flight Simulator X patchat, SP 1 hos FZ

SP1... ska man tolka det som att FSX är en del av Windows?.. Skulle INTE förvåna mig om dom passar på att patcha systemet m.h.a sånna patchar..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Underbart, ska tydligen höja prestandan med mellan 20-40%

MFC
Medlem
Skrivet av Mahone:

Underbart, ska tydligen höja prestandan med mellan 20-40%

höhö.. hur ska man tolka det.. 20-40% är ju som natt o dag om man ser till FPS (Frames Per Second och inget annat).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Mahone:

Underbart, ska tydligen höja prestandan med mellan 20-40%

FSX SP1 supportar multiprocessorer också. En dual core processor kommer ge mellan 20-40 % prestandaökning jämfört med tidigare.

Mer om prestandaförbättringarna finns att läsa på en av utvecklarnas blog: http://blogs.msdn.com/ptaylor/archive/2007/05/15/performance-...

Inaktiv

Jag har varit sugen på att köpa ett begagnat FSX, men hörde nyligen att det är omöjligt att registrera FSX mer än två gånger totalt och att licensen sedan är förbrukad.

Stämmer det?

Medlem
Skrivet av MFC:

SP1... ska man tolka det som att FSX är en del av Windows?.. Skulle INTE förvåna mig om dom passar på att patcha systemet m.h.a sånna patchar..

De följer väl de rutiner som gäller hos microsoft i övrigt, att större uppdateringar helt enkelt kallas service packs


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Innefattar denna patch DX-10?


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem
Skrivet av Herr Heide:

Innefattar denna patch DX-10?

nej, den kommer senare

Medlem

Nej, DX10 kommer vi inte att se förens FSX: Adrenaline släpps, vilket är en expansion som kommer till hösten.

Efter att ha patchat så flöt de på mycket bättre, jag kunde höja grafiken litegrann på scenery plus få lite mer FPS.

Bra jobbat MS!!!

Redaktör
Skrivet av noneedforaname:

Jag har varit sugen på att köpa ett begagnat FSX, men hörde nyligen att det är omöjligt att registrera FSX mer än två gånger totalt och att licensen sedan är förbrukad.

Stämmer det?

#Microsoft kommenterade detta nånstans. Naturligtvis hittar jag det inte nu, men summan av kardemumman var att du kan installera spelet hur många gånger du vill. Vilket låter rätt självklart - att binda ett spel till endast två installationer är fullständigt idiotiskt. Möjligen måste du ringa företagets support för ny nyckel eller nåt i den stilen, men det förfarandet funkar ju bra för Windows XP.

Skrivet av Herr Heide:

Innefattar denna patch DX-10?

Upprepning, men nej. Mer info här.


signatur
Inaktiv

såg att det skulle komma sp2 med dx10

1
Skriv svar