Testa Lost Planet - demo för DX 9 och 10 hos FZ

Medlem

Portningar som denna är resultatet av att xbox360 egentligen är en PC. Och kontrollen suger som vanligt. Tydligt lagg i allt man gör. De har ju inte enns brytt sig om att ta bort xbox-referenserna i spelet (t.ex. "Tryck 'B' för att...")

Får väl ses som ett techdemo för dx 10 och inget mer...

@ jämförelsen av Sito ovan:
Var ju inte så stor skillnad
De hade ju bytt texturer på bergen, vilket inte ger en enhetlig jämförelse. Får ju vara samma grundmaterial i en jämförelse för att det ska bli just en sådan, väl?
Tänker iaf vänta med ett dx10 kort tills utvecklare lärt sig/kan visa vad som verkligen kan göras med det ^^.

Skrivet av mazk0:
Skrivet av rigge:

Verkar dåligt optimerat, tycker inte de borde kräva så mycket när de funkar fint på en xbox360.

360 har ju 3 kärnor.

Min dator har också 3 kärnor
2 i CPUn och en i GPUn ^^.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

dkd
Medlem

Screens plx.


signatur

Ehe.

Medlem
Skrivet av Chimme:
Skrivet av Heya:
Skrivet av Banj0:

"det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_33.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet."

Folk borde väl ha lärt sig att kolla directx version vid det här laget?

Man kan inte räkna med att folk har koll på vilken senaste directx-versionen är, många vet inte ens vad directx är. Det är utvecklarna som vid det här laget borde ha lärt sig att skicka med senaste dx-versionen och automatiskt köra installern.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2DA4...

Fast då uppstår ju problemet att den kanske installerar en äldre version om man kör in ett par månader gammal version. Vist ok det står "uppdaterar vid behov" När man installerar. Men hur säkert är det då på en produkt från microsoft?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Yakolev:

vart ska man instalera nya directX? Jag har aldrig behöft skriva in instalations folder förut.

tror det bara är vart den ska packa upp filerna sedan så kör du setup.exe.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Min dator har också 3 kärnor
2 i CPUn och en i GPUn ^^.

Okej då har den 4a(:

Medlem
Skrivet av mazk0:

tror det bara är vart den ska packa upp filerna sedan så kör du setup.exe.

tack

Medlem

Så har testat DX9 på max och DX10 på max. DX10 bra mycket snyggare men kräver mycket mer utav datorn. Skillnaderna är på effekter typ DX10 är allt som röör sig blurigt. Finare färger och mycket mer snöstorm. Texturer på byggnader lika fula i båda versionerna.

Medlem

Demot startar inte på mitt x800pro.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Demot startar inte på mitt x800pro.

Spelet kräver Shader 3.0 eller senare.

x800 har bara stöd för 2.0.

Medlem

Detta var ju inte lite krävande, får inte mer än 10fps med allt maxat directx10 med 8800gts
Snyggt är det iaf Kan säkert få lite bättre flyt om man leker runt med inställningarna lite.

Ska det här spelet vara cpu krävande förresten, jag sitter ju bara på en x2 3800+ så risken finns ju att den segar ner.

Sen så kan jag inte få en högre upplösning än 1300 nånting, rätt jobbigt med en 22' skärm 1680*1080.

Medlem
Medlem

Förstår inte vad folk menar med eftersläpande mus, upplever inte detta själv iaf.

Sedan att spelet kräver mycket är ju uppenbart, tror ni att fin grafik inte kräver ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förstår inte vad folk menar med eftersläpande mus, upplever inte detta själv iaf.

Sedan att spelet kräver mycket är ju uppenbart, tror ni att fin grafik inte kräver ?

Musen fungerade bättre efter att jag kopplat bort min X360 kontroller från datorn.

Medlem

I inställningarna scrollade det "uppåt" i listan med ca 10 rader per sekund, helt utom kontroll. I spelet så fungerade varken mus eller tangentbord. Höll på att få ett raserianfall tills jag kom på att testa att dra ur joysticksladden, TADAA!!! Då aktiverades mus och tangentbord.

Riktigt snyggt i dx10. Explosionerna och snön är helt i en klass för sig. Tyvärr så upplever jag också att spelet inte hänger med musen riktigt till 100%. Har dock bara kört i Vista 64 och antagligen så funkar det bättre i Vista 32bit.

NÄR FAN SKALL SPEL OCH MJUKVARUUTVECKLARE BYTA TILL 64BIT???? Samtliga någorlunda moderna processorer är 64 bit "helt i onödan" då det knappt används.

Inaktiv

vill ha hela nu!, var jäkligt coolt det här

Medlem
Skrivet av AxXiz:

vill ha hela nu!, var jäkligt coolt det här

Köp till 360 hehe

Medlem

Vista går bort.
Inget funkar. Får .dll-problemet som en del andra. Har installerat om hela datorn, tankat uppdateringar osv. som rekommenderats här. Funkar inte. Nu tar jag bort Vista.

Inaktiv

denna tråd skulle kunna användas som marknadsföring för att sälja konsoller... (allt skit man KAN få på PC med dll:er, shader language versioner, gpu-modeller osv osv)

_78
Medlem

blev positivt överraskad, trodde aldrig att min burk skulle palla dx10 med "rätt flyt", förbannat trevligt utseende.
mer utav den här varan tack!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Jag har spelat detta på 360 och tyckte det var kul. Har ingen 360 själv så tycker att det är riktigt skoj att det kommer till PC.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Äckligt snygga explosioner och partikeleffekter med DX10
Synd bara att det var en så stor konsolkänsla över hela spelet :/. Fast det var lite roligt ändå, speciellt rocket launchern i pirates banan :D. BOOM!

Inaktiv

när jag ska installera demot direct X 9, står det: the operating system is not adequate for running lost planet trial DX9.

jag har xp 64 bit

Medlem

Märks att det kommer från en konsol, styrningen känns helskum. Tips o grejer(vad man ska trycka på för knapp) står fortfarande utifrån xbox-kontrollen.

För mig hänger det sig en bit in, ganska störande...spelet verkar ju riktigt häftigt annars.
Vilken tur att jag beställde ett 360 för några dagar sedan Får köpa det till boxen istället.

Medlem

Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att tanka DX9-versionen också bara för att jämföra ;). Enorm skillnad vad gäller explosioner, rök, dimma, snö osv. men det är även enda synbara skillnaderna.

Inaktiv

Står att mitt videoläge inte är kompatibelt med spelet, skärmen blir bara svart men man hör ljuden och så fort man ctrl+alt+del-ar så blir allt normalt igen.

Vad göra?

Inaktiv

Trodde windows update hjälpte en med att uppdatera DX också. Tack så måcket.

Nytt problem...
Invalid Display Mode 1270 x 720.
Hur löser man detta?

PC: Radeon 9800pro 128mb, P4-3.0. 1.5 gig minne.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

1280x720 ska det vara outzider

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

1280x720 ska det vara outzider

Argh! Min skärm fungerar inte i den upplösningen! Wtf, kör ju på 1280x1024 annars! Är det kört nu eller?

Inaktiv

Slängde nyligen in Vista igen. Spelet är stabilare och fär bättre prestanda i Vista än i Win XP. Grafik skillnaden är inte stor mellan DX9 och DX10. Men man ska komma ihåg att DX inte bara är om grafik DX är mycket mycket mycket mer än grafik.

Verkar som att DX10 avbelastar datorn fast det är något snyggare. Rätt kul förutom att spelet (demot) stinker konsoll


signatur

pwnd

Medlem
Skrivet av Outzider:

Trodde windows update hjälpte en med att uppdatera DX också. Tack så måcket.

Nytt problem...
Invalid Display Mode 1270 x 720.
Hur löser man detta?

PC: Radeon 9800pro 128mb, P4-3.0. 1.5 gig minne.

Du kan nog inte köra spelet med ett 9800pro.. för gammalt kort helt enkelt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

123
Skriv svar