Ny Dragon Quest Swords-trailer

Medlem
Ny Dragon Quest Swords-trailer

Bara jag som är less på japanska småbarns hjältar?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Precis vad jag tänkte när jag såg det där. varför ska det alltid vara småbarn? give us grymma hjältar!

Medlem
Skrivet av Loading:

Precis vad jag tänkte när jag såg det där. varför ska det alltid vara småbarn? give us grymma hjältar!

Grejen är att nästan all japansk popkultur görs med tjejer i åtanke. De bor oftast hemma längre än killarna och har därför mer pengar, de är den stora köpkraften i japan tvärtemot här i väst där det är vi killar som är köpkraften. Tyvärr har anime och manga gått samma öde till mötes..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

meh, Tjejer vill nog också ha killar som ser ut som män än små tjejer i killkläder.

Medlem

Nej nej, den vi ska skylla på är Akira Toriyama. Han har en förmåga att alltid skapa karaktärer som ser fula och likadana ut.

Medlem
Skrivet av Loading:

meh, Tjejer vill nog också ha killar som ser ut som män än små tjejer i killkläder.

Man kan ju tycka det, men tyvärr inte.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Glöm inte att stridssystemet i japanska RPG är vansinnigt tråkigt och förlegat.

Inaktiv

Håller helt med Schimpans, Zelda, Final Fantasy och andra japanska rollspel är rena bottennappen.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Riktar sig till tjejer? Därför alla 13 åriga kvinnliga huvudroller/sido karaktärer har kortkort och kroppar som playboy modeller?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Schimpans: Dock såg det ju ut att bli något helt nytt i det här, kolla lite nogrannare på videon så ser nog du också det. Dessutom är det gamla klassiska stridssystemet helt underbart :heart:

Inaktiv

det är bara att inse, om ni inte redan visste det,
japaner är tokiga i småtjejer som helst ska ha på sig skoluniform,
vilket innebär nån kort kjol.

det är bara att se på manga filmer och serier.
japaner är gubbsjuka till max.

Medlem

Verkade rätt så roligt om man orkade sätta sig in i de, synd att så många är fast i sin västländska syn på hur saker ska se ut.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar