Lost Planet-demo till pc inatt

Medlem

ah vafan är det inte ute?

Medlem

Synd att man kör XP än trots ny rig, får nog ta tjuren i hornen och punga ut för en Vista snart, om vi inte får subventionerat pris genom företaget. Verkar dock ta tid för MS att släppa den sortens avtal


signatur
Medlem
Skrivet av durra:

DX 9 versionen kräver att ni har ett grafikkort som klarar shader model 3.0.
garanterat därför ni inte får igång det. jag hade samma problem på rainbow six vegas.

Jodå, shader model 3.0 har jag. Har lirat vegas på min dator tidigare. Kanske beror på våra grafikkort. Rekomenderas nvidia me nsitte rpå ett ati x1950 xt.

Medlem

Vad för sorts demo är det? Sp eller Mp eller både och?


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av niSs:

Vad för sorts demo är det? Sp eller Mp eller både och?

Två stycken SP banor, en där du slåss mot monster och ett där du slåss mot vad som verkar vara männsikor.

Hursomhelst var spelet riktigt snyggt, Grafikkortet fick gråta lite i vissa tillfällen, men sen valde jag att hellre köra med 25-30fps och massa av godis istället för att ha massor av FPS endast.

Det här borde vara mumsigt i MP


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tack för det snabba svaret! Pallar inte med singleplayer demon så väntar på MP-demot, om det kommer något dvs


signatur

tjenare!

Medlem

Jag har testat nu. Har svårt att se skillnad på 360 versionen och dx10. Någon som kan berätta vad jag ska titta efter.

Medlem

Fungerar ok med min x1900xt samt C2d, 2GB burk...

Medlem

Bra spel, fick ett error som sa att den inte hittade d3dx9_33.dll så jag sökte efter d3dx9 och hittade bara d3dx9_32 som högst(hittade från 22-32 eller något) så jag kopierade den till Lost Planet mappen och ändrade namnet till d3dx9_33. Sen fungerade spelet och flöt på sådär 17-30FPS med medel grafik 1024x768@75hz

P4 506 2.66Ghz @ 2.8 - inte HT men fungerade bra ändå
1GB RAM
GeForce 8500GT - inte vista så dx9

Medlem
Medlem

Packet som inehåller Directx 9 och 10. Går att installera på 2000, XP och Vista. Både 64- och 32-bit. Dock krävs Vista för DX10.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d2e2...

Medlem

dx 10 finns inte till annat än Vista...

Medlem
Skrivet av Kaleid:

dx 10 finns inte till annat än Vista...

Har ändrat lite börj jag omformulera det mer?

Medlem

Tråkigt att dom gått över till shader model 3 när man inte för så länge sen köpte ett riktigt bra shader model 2 kort.

Dom är förmodligen sponsrade av nVidia och så sätter dom såna krav för att höja försäljningen.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

12
Skriv svar