Europas 50 främsta utvecklare

Robot
Medlem
Europas 50 främsta utvecklare

umm. Ingen Digital Illusion?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

DiCe var där plats 18. Jag förstår inte hur dem tänker, dålig lista. T.ex hur kan splash damage vara för Dice, splash damage har inte ens släppt sitt första riktiga titel. Moddar räknas inte. Plus Avalaunch är inte större "spelmässigt" än t.ex Remedy. Den där listan verkar ju inte precis vara baserad på vilka spel dem släppt, eller ens hur många spel dem sålt. Utan verkar mera vara baserad på hur många anställda dem har?? Inte riktigt hur jag skulle lista dem mest framgångsrika utvecklare.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Citat:

To arrive at this list of the top 50 game development houses in Europe, we have weighted studios based on product sales and revenue in both the United States and Europe, using a variey of resources including available market research data. We have also taken the critical response to each studio’s products over 2006 and 2007, gathering that data from review score aggregate sites. In addition, we have predicted each studio’s future performance potential, based both on past performance and announced but unreleased products. This has not resulted in a purely scientific analysis, so some of the positioning on the list is also based on good old-fashioned intuition.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av SuperTank:

umm. Ingen Digital Illusion?

DICE = Digital Illusion med lite eftergrejer (CE) som de ändrar när de känner för det. :S

Inaktiv

DICE borde tveklöst ligga före IO imo.

Remedy borde ligga före IO också. Max Payne-spelen sopar banan med Hitman. Och rare? Vad är det för galenskap att placera IO FÖRE rare?

Min rankning av de fyra spelutvecklarna;

1. Rare
2. DICE
3. Remedy
4. IO

Btw, var är den finska utvecklaren bugbear? Flatout-spelen är ju hur bra som helst!

Slutsats: DÅLIG RANKNING!

"Men den är baserad på försäljningssiffror!" = ÄNNU SÄMRE RANKNING!!

TheSims har sålts i fler kopior än tandborstar, so what? Inte världens bästa spel på långa vägar.

Medlem

Håller med, inte alls någon speciellt bra lista.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Är jag blind eller ingen Massive?

Medlem

Ingen SimBin heller?


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Inaktiv
Skrivet av McKain:

Ingen SimBin heller?

lol please. spelutvecklare handlade det väll endå om, simbin har väll aldrig gjort ett spel xD

Skrivet av HaZe303:

Avalaunch

Avalanche har jag ett svagt minne att det stavas..

men jag håller väll med dom flesta, dice på 18e plats? och inget massive?

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av HaZe303:

Avalaunch

Avalanche har jag ett svagt minne att det stavas..

men jag håller väll med dom flesta, dice på 18e plats? och inget massive?

Förlåt F3D, är det inte FED??? Så trött på alla stavpoliser, men det är väl din rätt att vara dryg???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av McKain:

Ingen SimBin heller?

lol please. spelutvecklare handlade det väll endå om, simbin har väll aldrig gjort ett spel xD

Vilka har i så fall gjort GTR spelen?
Dom står som spelutvecklare både på deras egen sida och utgivarens sida.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

En av de löjligaste jämförelser jag någonsin sett. GTA må väl vara hänt, men Lego Starwars? Red Steel? Harry Potter? Singstar?
Är de höga eller letar de uteslutande igenom engelska recensionsiter?

England hade säkert vunnit med en god marginal ändå, men nog i hela fulla fan är artikeln subjektiv så det luktar lång väg.

Pansarknekt

Att dom missat Massive är konstigt. Har en polare som är QA tester där och han lovar att World in Conflict kommer äga.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jo WiC lär äga, men om inte annat har ju Massive båda Ground Control-liren i portföljen som i mina ögon helt klart borde garatera en plats på listan. Vissa företag känns som de kommit med bara för att de gjort ett par halvdana spel som sålt mycket. Vissa är ju rätt solklara dock (ie Rockstar North).

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Förlåt F3D, är det inte FED??? Så trött på alla stavpoliser, men det är väl din rätt att vara dryg???

om du inte gillar stavpoliser så har du faktiskt kommit till fel community..här är det nog mer svenskalektioner än det är spel relaterade diskutioner.
sen var jag "dryg" då jag fick för mig att ditt "stavfel" innehöll en aning sarkasm och negativ ton

Skrivet av McKain:

Vilka har i så fall gjort GTR spelen?

spel o spel..:down:

Medlem

Och som vanligt är inte GRIN med på listan...

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av HaZe303:

Förlåt F3D, är det inte FED??? Så trött på alla stavpoliser, men det är väl din rätt att vara dryg???

om du inte gillar stavpoliser så har du faktiskt kommit till fel community..här är det nog mer svenskalektioner än det är spel relaterade diskutioner.
sen var jag "dryg" då jag fick för mig att ditt "stavfel" innehöll en aning sarkasm och negativ ton

"spel relaterade diskutioner" *shrug*:\

Inaktiv

Haha


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv

Paradox? Inte särkilt stora men lätt top 50.

Medlem

Vad fan? mest störda lista jag har sett,

".. blabla as Bratz: Forever Diamondz that rake in cash. As of now Blitz’s mature division Volatile Games has shelved zombie game Possession and is working on an unannounced project." utvecklarna på plats 12..?

och några som har gjort nått "Buzz! Junior: RoboJam." på plats 36, kanske inte världen bästa plats.. Men med tanke på att Massive inte ens är med, Strabreeze ligger på plats 45 och Remedy på 44 så är det juh bara skammligt.. Bah. -_-

1
Skriv svar