Halo 3 - Intryck från betan

Inaktiv

Det är inte skitsnack, Bungie (och välldigt många andra) har alltid gjort så.. Tar bort en hel del av effekterna för att få mindre lagg och en bättre multiplayer upplevelse.. inte bara för splitscreen.
Sen är det en beta oxå icke att förglömma själv tycker jag det ser super bra ut och kommer lira som en tok.

Smaken är som baken men verkar vara många som ska skrika att det är överskattat i varje jävla halo tråd har aldrig fattat varför folk kommer inte tycka sämre om det för det.
Finns en anledning till att Halo och Halo 2 är nästan högst upp på listan av bäst säljande FPS oavsett plattform.

Medlem

Dogge. Inte konstigt då kidsen älskar Halo.

Såg nyss 720p filmerna från betan och det såg tråkigt ut ärligt talat. Barna var för små för de "små" fordonen. Iaf de två som visade upp. Deathmatch hör till det förfluttna tycker jag. Andra spelalternativ kan dock vara intressanta.

Varför skulle de försämra grafiken om det inte var för splitscreen? Samma motor ju och samma konsol. Men det såg ändå rätt bra ut i 720p filmerna iaf. Fast tycker de borde hitta på lite nya spellägen istället annars kommer de flesta tröttna redan efter några dagar.

Medlem

Så kul att se alla Halo-nördar försvara spelet när det gäller grafiken! Jag tycker den är helt ok, designen däremot är riktigt mysig. Men samma frustration när det gäller styrningen lär finnas, detta syns ju även i filmerna. Som att spela Quake utan mus!

Medlem

^-- Tror halo-nördar säger att det är gameplay som är viktigt medans alla som bashar spelet gör det för grafiken. Ja har bara spelat igenom halo 1&2 ett par gånger i singel så har ingen aning om gameplay i multi, beats me.

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Varför skulle de försämra grafiken om det inte var för splitscreen?

Som jag sa minska laggen, i sp är det också mer tollererbart att ibland få en lägre FPS i multi är det inte lika accepterat.
Bara för att det är samma motor betyder det inte att de måste använda samma effekter.
Du byter t.ex. inte motor bara för att du slår av AA i nått PC spel

Inaktiv

Vad jag vet så letar man buggar osv i en beta, man arbetar inte med grafiken när spelet ligger i beta stadiet...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Vad ser folk i Halo ärligt talat?

Inaktiv

Jag tycker att HALO 2 och 1 var bra hoppas att 3an är lika bra

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad ser folk i Halo ärligt talat?

Härligt gameplay (både SP och MP), skön musik och underbar stämning

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av [cp:

Billen"]Ja själv så tycker jag att grafiken i den slutgiltliga produkten är för jävlig, det ser man ju på bilderna.

Var finns bilderna på slutgiltiga produkten? Då det endast i dagsläget finns, alpha,beta och target render bilder O.o

Det KAN vara så att jag skämtade


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Nu tog jag å läste artikeln också
jag tror spelet blir bra, halo2 var spelet jag på riktigt lärde mig styra FPS på xbox, nu sitterde som gjutet och kännslan är riktigt skön.
imorrn ska jag ladda ner betan för jag kom ju på att jag har crackdown


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Najs!

Finns det inte att köpa HALO 2 PC? :x

Medlem
Skrivet av Malicone:

Najs!

Finns det inte att köpa HALO 2 PC? :x

Inte ännu, men snart!

Medlem
Medlem

orka snacka och klaga på att grafiken är usel...

som att klaga på att en Formel 1-bil är usel för att man inte tycker den är snygg... TESTA prestandan (spelkänslan) istället, de är det som är spelet!

Skrivet av Oneone:

varför skulle dra dra ner grafiken i multiplayer? haha, det är ju samma motor eller byter de till quake 1 motorn o gibbar som fan i multiplayer? bah skitsnack.

dom drar ner grafiken i multiplayer för att multiplayer kräver så mycket mer prestanda än singleplayer... folk klagar och stör sig mer på när det laggar än att grafiken är något snäpp sämre.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Dogge:

Finns en anledning till att Halo och Halo 2 är nästan högst upp på listan av bäst säljande FPS oavsett plattform.

Japp, de släppte ettan tillsammans med Xbox och fick på så sett en helt ny generation spelare som aldrig spelat en FPS förut.

Titta på de "gamla" filmerna från Halo när det skulle komma till PC, då var det coolt. Jag gillade dock co-op i ettan, tvåan var tråkig. Har inga större förhoppningar om trean, bara att de ska ha en kopia på biblioteket så man kan låna istället för att köpa det.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av MFC:

Har aldrig gillat Halo o kommer aldrig göra det.. en av de mest överskattade spelen.. NÅGONSIN

Agree. Skittråkigt helt enkelt.

Kan bara hålla med..

KoP
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad ser folk i Halo ärligt talat?

Jaaa.. vad ser folk i MGS? Vad ser folk i Microsoft
flight simulator? Vad ser folk i GoW? Vad ser folk i C&C? Vad ser folk i WoW? Vad ser folk i The Sims?

Jag är absolut inget Halo fan.. men jag accepterar
att folk har olika spelsmak och sitter inte och
anser att min spelsmak är den enda "rätta" och
frågar mig själv: Hur kan folk tycka om det där
spelet? Vad trist världen vore om alla tyckte om vaniljglass.

Medlem
Skrivet av MFC:

Har aldrig gillat Halo o kommer aldrig göra det.. en av de mest överskattade spelen.. NÅGONSIN

Metal Gear Solid toppar extremt mycket högre.
Jag vill spela ett spel, inte titta på en film där man får välja lite av handlingen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Har aldrig gillat Halo o kommer aldrig göra det.. en av de mest överskattade spelen.. NÅGONSIN

Översättning : Har aldrig spelat Halo o kommer aldrig att göra det..

Medlem

Blir väl kul ^^ gillade föregångarna. Grafiken kan man leva med om den inte skulle bli så mkt bättre.

Jag förstår att det finns skillnader överhuvudtaget mellan beta > retail när det gäller grafik, jag har dock aldrig sett ett retail spel vars grafik är hästlängder från betan. Möjligen att man aktiverar ett par alternativ (hdr, ultra high textures osv). Jag är inte alls sarkastisk, utan jag skulle verkligen vilja höra av ett spel där beta-grafiken inte alls har återspeglat retail. Mig veterligen har alla betor jag någonsin sett och spelat varit ganska representativa för hela spelet. Sen gör dom ju såklart spelet snyggare med bättre bandesign o massa små detaljer... men nu är det grafiken jag undrar över.

Medlem

Halo-serien är en av de bästa serierna någonsin. Jag kan inte få nog av spelen alltså. Hoppas att 3:an kommer vara lika gudomligt roliga som de andra.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Världens mest överskattade spel! halo är nått av det sämsta jag spelat i hela mitt liv. förstår inte vad folk ser i detta spel, jag är alternativ nu och säger: jag hatar halo

12
Skriv svar