Blizzard fortsätter att hypa sin okända titel

Inaktiv

Jag hoppas på ett SC2 faktiskt

Eller gärna två nyheter. SC2 och ett nytt IP hade varit nice.
Gärna ip:213.35.67.1

Medlem

Lost Vikings 2!

Ganska säker på att det kommer bli WoS, dvs World of Starcraft.. sen om det e ett mmorpg eller ett mmorts återstår att se

Medlem

Angående överskattade speltillverkare.
Blizzard har enligt min mening aldrig misslyckats med ett spel, någonsin. Alla deras spel är antingen kultklassiker eller tunga tävlingsmaskiner.
Ingen annan speltillverkare - nej inte ens ID Software - har lyckats med den bedriften.

Nåväl, oavsätt vilket spel det blir så kommer det bli mycket intressant. Dock tycker jag att de klassiska strategispelen tillhör en era för sig och att nya spel av den genren måste ha något mycket unikt för att lyckas.
Ett Starcraft 2 i 3D-miljö a'la...eh... exempel Company of Heroes eller Warhammer Online... nej tack. Det sällar sig isf bara till mängden.

Diablo 3 vore mycket mycket intressant, men som gammal förgiftad mmo-räv (fan ta World of Warcraft!) så hoppas jag ju naturligtvis på ytterligare ett att kasta bort ett par år på.

Medlem

snälla SC2 RTS , längtar sjukt mkt efter Diablo3 också iof.

Medlem

Eller kan man ju hoppas att de planerar att hitta på nått alldeles nytt.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av UOme:

Lost Vikings 2!

finns inte det redan?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

World of Starcraft
World of Starcraft
World of Starcraft

Med lite inslag av PlanetSides PvP, Freelancers Rymdstrider, EvE's skill-system och EvE's gigantiska Titans.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas att det blir en ny spel serie

håller med även fast jag inte kommer att spela den:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
mis
Medlem

gief starcraft2 >_<


signatur

etqw?

sai
Medlem
Skrivet av Mellanare:

World of Starcraft
World of Starcraft
World of Starcraft

Med lite inslag av PlanetSides PvP, Freelancers Rymdstrider, EvE's skill-system och EvE's gigantiska Titans.

Det hade varit något det ^^. Synd bara att det inte skulle bli en gigantisk server till ett sådant spel dock :(.

Medlem

Så länge det inte är ett MMO med prenumerationskostnad av något slag så är jag glad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Helst skulle jag nog se ett nytt Diablo, men det skulle knappast vara fel med ett nytt Starcraft heller ... känns dock som att det är säkrast att hålla förväntningarna på en förhållandevis låg nivå.

Var pessimist - då slipper du bli besviken

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av UOme:

Lost Vikings 2!

finns inte det redan?

Lost Vikings 3!!

Medlem

bara jag som verkligen hoppas på att det INTE blir ett mmo spel? Jag hoppas verkligen inte dom gör diablo 3 sådant, och hoppas dom inte gör diablo 3 i 3d som WOW eller liknande. Starcraft ge mig gammal hederlig strategi. Kan gärna få göra WC4 med mer wc2 känsla


signatur

Nämen!

Medlem

inget talar väl för att det blir ett warcraft spel... igen... vem orkar? Inte jag iaf.

Medlem

Hype motorn brinner.... stiger.... har smält sönder alla servrar.... stiger Blizzard´s byggnad brinner... stiger.... judgement day....


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Avstängd

WoS skulle suga, Warcraft 4 är helt otänkbart och en ny expansion till WoW skulle verkligen vara onödigt att hyscha så mycket om.
Det kan bli Diablo 3, men jag tror och hoppas innerligt på StarCraft 2.

Idag är bilden StarCraft. Åh... det är nästan så man blir kär i Kerrigan. ^^

Medlem

Aldrig gillat StarCraft, kanske för att jag aldrig gav mig in på det.. Men jag vill ha Diablo 3!

Medlem

Hoppas på en ny spelserie eller WC4


signatur
Medlem

WC4 skulle vara korkat och göra med tanken på wow..
hoppas som fan på ett starcraft!

Medlem

http://www.starcraft2.com/

Japp, det fungerar.

[Edit]: Jag hoppades på Universe of Starcraft, MMOFPS eller liknande, men men, man skall inte sucka för det, vi får en uppföljare till min mening det bästa strategi spelet någonsin.

Medlem

Vad som helst utom ett mmo..

Starcraft 2, visst ett schysst rts e väl alltid kul..
Warcraft 4, om det blir bättre än warcraft 3, varför inte..
Diablo 3, om dom kan göra ett nytt med samma känsla som dom två tidigare, mer än gärna..
Nytt IP? Ja! Ge mig!

Medlem

Här är min gissning:
Starcraft Online
MMORTS (Massive Multiplayer Online Realtime Strategy)

Varför?

1. Dom söker massvis med folk på www.blizzard.com som skall jobba med ett "Next-Gen MMO". Vilket alltså ger ledtrådar om att dom jobbar på ett nyskapande MMO.

2. Ett MMORPG är knappast nyskapande, det första MMORPG jag spelade släppted för 10 år sedan.

3. Att släppa ett MMORPG vore självmord, då marknaden redan är mättad av mmorpg's och dom skulle stjäla massor med kunder av sig själva (wow).
Det skulle även ses som "ännu ett wow" av många gamers.

Min slutsats där är att blizzard jobbar på ett "icke-rpg-MMO" och då blir antalet titlar få.
Starcraft Online känns som det enda rätta.

Något annat som verkar intressant är att dom söker en del "Mobile xxxxxx (engineer, UI Designer etc.)".
kan det vara så att dom vill han någon slags Mobiltjänst med?
I sådana fall talar det ännu mer för att det blir ett RTS och inte ett RPG.
Man kan via mobilen sköta resurser och ge bygg-ordrar?

Allt detta är så klart bara spekulationer.

Sen finns ju även chansen att dom vill hitta på något helt nytt, och då är det ganska omöjligt att spekulera i vad det kan vara... Men antaglien någon slags MMO.

Medlem

caelestis: intressanta ideér. Om man nu ska snacka om nyskapande MMO så skulle jag kunna tänka mig ett spel som agerar samlingsplats (tänkt Sony Home) i spel anda (läs Starcraft) med möjlighet till massor av olika spel (tänk RTS, RPG, FPS etc) med en och samma karaktar/ett och samma guild. Ett MMO som inte har några gränser utan är byggt av moduler vilket gör att alla de senaste trenderna bara slängs in. Skulle vara sjukt kul att köra en riktig TDM match ala Unreal med en ny farma raidrustning på en bana man låst upp i Zerg kampanjen...8)


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Tre av dom populäraste genrerna i ett... varför inte?
Dom tre olika "perspektiven" kommer allt närmare varandra för varje spel som släpps...
RPG som går att zooma till FPS, FPS som kan zoomas ut till 3rd person, FPS med RPG (Deus Ex), FPS med Strategi (Rainbow Six/Ghost Recon), Strategi med RPG (DotA, mod till wc3?, Fallout?). etc...
Skulle inte förvåna mig om det kommer något liknande MMO i framtiden!
Då kanske som du säger, uppdelat i tre delar... vore helt klart intressant!
Dock har jag svårt för att se ett vettigt FPS släppt av blizzard.

Medlem

Vågar man hoppas?

// edit

Ngn som vet vilket klockslag som de skall gå ut med det? Sydkorea är nio timmar före oss, så om dom annonserar det vid lunchtid, så vet vi det kl 03:00.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar