DX 10-stöd i Unreal Tournament III

Robot
Inaktiv
DX 10-stöd i Unreal Tournament III

Det här trodde jag vi visste för flera månader sen :s Nåja, kanske bara hade fått för mig det. Inte särskilt oväntat dock.

Medlem

Bara det ser ut som det gör på bilderna/i filmerna så struntar jag totalt i om de så använder dx8 för att uppnå det.

Medlem
Skrivet av Heya:

Bara det ser ut som det gör på bilderna/i filmerna så struntar jag totalt i om de så använder dx8 för att uppnå det.

VA??!!??

Det enda som spelar roll är vilken DX-version som används, inte hur spelet ser ut/är designat!!

Medlem

Jahopp. Trodde det skulle dröja längre innan jag skulle känna mig motiverad att köpa DX10-kort, men där ser man.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men spelet kommer väl förhoppningsvis funka att köra även för oss med lite äldre hårdvara hoppas jag? Unreal motorerna har ju varit riktigt trevliga mot oss med lite äldre grejer under huven på tidigare versioner. Vet inte hur UE3 kommer bete sig dock.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jo, det tror jag nog. De har alltid gjort spelen optimerade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Epic är väldigt bra på att optimera sina spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

DX10 ska ju komma till xp så varför inte.

Medlem

nej det ska det inte.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

DX10 ska ju komma till xp så varför inte.

Vissa programmerare har ju fått för sig att bakåt-koda DX10 för att funka i XP, men det är knappast officiellt, och jag tror att Microsoft kommer släcka ner deras arbete förr eller senare ändå.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Men spelet kommer väl förhoppningsvis funka att köra även för oss med lite äldre hårdvara hoppas jag? Unreal motorerna har ju varit riktigt trevliga mot oss med lite äldre grejer under huven på tidigare versioner. Vet inte hur UE3 kommer bete sig dock.

Tja, Rainbow Six Vegas använder sig väl av UE3? Enda nackdelen med det är att alla som trodde de gjorde ett klipp när de köpte vissa radeonkort inte kunde köra spelet alls.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av darkthunder:

Men spelet kommer väl förhoppningsvis funka att köra även för oss med lite äldre hårdvara hoppas jag? Unreal motorerna har ju varit riktigt trevliga mot oss med lite äldre grejer under huven på tidigare versioner. Vet inte hur UE3 kommer bete sig dock.

Tja, Rainbow Six Vegas använder sig väl av UE3? Enda nackdelen med det är att alla som trodde de gjorde ett klipp när de köpte vissa radeonkort inte kunde köra spelet alls.

det var bara för att ati var sega med att gå över till sm3


signatur

Bengebolle

Medlem

Hm...kan inte säga att det låter som "nyheter" att ett nytt spel ska använda DX10?`Hade dom sagt tidigare att dom inte skulle använda det till U3?

Medlem
Skrivet av Mark Rain:

All this means is that UT3 will support DX10 - it does NOT mean that DX10 is required! We expect the vast majority of our users will be Windows XP / DX9 users. We will also support Mac and Linux as per usual.

http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=570096&page=3

Så trevligt

Medlem

NVIDIAs "The way it's meant to be played" och ATIs "Get in the game" är ren marknadsföring och har inte något om hur spelet körs under en viss hårdvara, utan om $$$.

Dock så har ju NVIDIA det bättre kortet just nu, Radeon HD 2xxx är något av en besvikelse efter att ha läst ett antal recensioner.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

NVIDIAs "The way it's meant to be played" och ATIs "Get in the game" är ren marknadsföring och har inte något om hur spelet körs under en viss hårdvara, utan om $$$.

Dock så har ju NVIDIA det bättre kortet just nu, Radeon HD 2xxx är något av en besvikelse efter att ha läst ett antal recensioner.

I DX9, ja.. det återstår att se hur det blir med DX10.

Physx, DX10 och linuxstöd, kan det bli bättre?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

I DX9, ja.. det återstår att se hur det blir med DX10.

Physx, DX10 och linuxstöd, kan det bli bättre?

Jo, det stämmer Men när det väl finns DX10 titlar ute att uppgradera för så finns även Geforce 9xxx och Radeon 3xxxx ute. Åtminstone för mig. Känns lite meningslöst att uppgradera till DX10 (och Vista) bara för några mindre pixel shader ändringar jämfört med DX9 versionen av spelet, så som Crysis och Bioshock.

PhysX är jag fortfarande väldigt skeptiskt till. Tror inte det kommer bli någon hit, någonsin. Processorer med dubbla kärnor är norm idag för speldatorer (även om jag inte har en ännu), och nu finns det processorer med 4 kärnor ute, och snart så kommer AMD med deras också.

Medan PhysX gör beräkningar snabbare än processorn, så spelar det inte speciellt stor roll när det finns 4 kärnor. En del PS2 spel har väldigt snygg fysik, som Psi-Ops, trots dess 300mhz.

Det mest fysikkrävande spel jag vet som är under utveckling är Alan Wake, som använder Havok (dvs processorn) och inte PhysX.

Medlem

Havok FX använder GPU och SM4.

1
Skriv svar