En av klasserna i Age of Conan avtäckt

Robot
En av klasserna i Age of Conan avtäckt
Medlem
En av klasserna i Age of Conan avtäckt

Luktar lite WoW druid över det hela. Ska bli kul och se hur Age of Conan funkar i praktiken, då man verkar vara med i striden lite mer än vanligt.

Medlem

Längtar tills man får testa PVP delan, då man måste använda skills istället för att tryckar på samma knapp hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

inte för mycket kissobajs-humor som i wow, hoppas man ju på

Medlem

"Wow, vilket nytänkande. Tur att det här aldrig gjorts förut."

Inaktiv

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Medlem
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Ojdå, hat är inte bra!

Med tanke på att en bear shaman faktiskt finns i en av de gamla svartvita tidningarna tycker jag detta ter sig fullt logiskt. Om än lite tråkigt.
Conan strider mot en shaman som delar själ med en björn. Fina fighter uppstår.

Medlem
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Jag måste hålla med dig. Att referera till WoW hela tiden ger alla andra spelen dåligt "rykte". För mig som inte heller tycker WoW är bra är det en dålig sak.

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Jag måste hålla med dig. Att referera till WoW hela tiden ger alla andra spelen dåligt "rykte". För mig som inte heller tycker WoW är bra är det en dålig sak.

Håller med fullständigt

Medlem

WoW i sig är ju knappas ngt banbrytande spel med inovativa idéer. Dock så förknippas allt och alla med det nuförtiden, vilket inte är så kontisgt, det är världens mest populära mmo.
Det kommer nog inte att komma ifrån att allt ser ut som WoW, men ändå så ser ju WoW ut som allt annat oxå, vem har kopierat vem är väl ingen större idé att börja tjata om. Bara att acceptera att WoW har och kommer att förknippas med många spel framöver.

Så länge som AoC skaparna håller sig till sin världs historia så tycker jag det är skitcoolt, kommer jag se massa fula små totems runt denna Björn Shaman så blir jag inte så glad dock

Medlem
Skrivet av Lunatic:
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Jag måste hålla med dig. Att referera till WoW hela tiden ger alla andra spelen dåligt "rykte". För mig som inte heller tycker WoW är bra är det en dålig sak.

Håller med fullständigt

Usch ja, att tro WoW var första i MMO världen med allt är illa.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

att kalla klasserna i wow dåligt är en överdrift.
Inte bäst nej men jäkligt bra imo.

Oavsett vilket fantasy mmo man jämför med så finns det alltid nån orginal ide från pen o pappers spelen man har ripppat ifrån.

Detta visar bara vilken otroligt liten erfarenhet många har som hela tiden jämför med wow , när man innan har haft en heldel mmorpg lir med fantasy tema som cokså har tagit ideer eller rippat klasser direkt från pen o pappers spelen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Rexzion:

WoW i sig är ju knappas ngt banbrytande spel med inovativa idéer. Dock så förknippas allt och alla med det nuförtiden, vilket inte är så kontisgt, det är världens mest populära mmo.
Det kommer nog inte att komma ifrån att allt ser ut som WoW, men ändå så ser ju WoW ut som allt annat oxå, vem har kopierat vem är väl ingen större idé att börja tjata om. Bara att acceptera att WoW har och kommer att förknippas med många spel framöver.

Så länge som AoC skaparna håller sig till sin världs historia så tycker jag det är skitcoolt, kommer jag se massa fula små totems runt denna Björn Shaman så blir jag inte så glad dock

AoC kommer ju knappast se ut som WoW. Inga barn tec´xturer där inte


signatur
Medlem
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

Du kan inte kört många spel eller många MMO om du tycker wow är det sämsta i båda genrerna

kört en del mmo och imo är det de mmo som känns mest "komplett". men men, det är ju alltid coolt att gå i mot mainstream these days så.

Medlem
Skrivet av Rexzion:

WoW i sig är ju knappas ngt banbrytande spel med inovativa idéer. Dock så förknippas allt och alla med det nuförtiden, vilket inte är så kontisgt, det är världens mest populära mmo.
Det kommer nog inte att komma ifrån att allt ser ut som WoW, men ändå så ser ju WoW ut som allt annat oxå, vem har kopierat vem är väl ingen större idé att börja tjata om. Bara att acceptera att WoW har och kommer att förknippas med många spel framöver.

Så länge som AoC skaparna håller sig till sin världs historia så tycker jag det är skitcoolt, kommer jag se massa fula små totems runt denna Björn Shaman så blir jag inte så glad dock

Man vet aldrig, de kanske slaktare "loren" som blizzard gjorde med warcraft. Dock tror ja att i AoC fall finns det någon som sätter stopp för skiten i fall en virrpanna får för sig något.

Inaktiv

Det ni glømmer ær att det var warcraft som gjorde orcer grøna, hear hear.

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Det ni glømmer ær att det var warcraft som gjorde orcer grøna, hear hear.

det var nog warhammer som gjorde det tror jag för warcraft var ju baserat på warhammer:up:

Medlem
Skrivet av ToTTo:

Hatar alla som refererar till världens sämsta spel wow bara för de e ett mmo med en vanlig "rollspelsklass"

visst är det drygt att folk refererat till wow hela tiden som om det var det första, men att det är ett kasst spel håller jag icke med om, grymt välgjort och väldigt bra i min åsikt. synd är bara att det är fullproppat med men små skitungar och koreaner

Skrivet av daju:
Skrivet av iramirion:

Det ni glømmer ær att det var warcraft som gjorde orcer grøna, hear hear.

det var nog warhammer som gjorde det tror jag för warcraft var ju baserat på warhammer:up:

sen var det Sagan om ringen böckerna som som skapade Orcerna, alverna och det ena med det femte... eller var det boken bilbo? same same

Medlem
Skrivet av MB?:

sen var det Sagan om ringen böckerna som som skapade Orcerna, alverna och det ena med det femte... eller var det boken bilbo? same same

Och sen baserad Tolkien sin varelser och väsen på redan kända mytologiska varelser. T.ex. alver som baserade på just alver...

Medlem

Så sant att Tolkien var först men att Blizzard har kraftigt influerats av warhammer, både 40K och fantasy till Starcraft och Warcraft råder det ingen tvekan om.

Inaktiv

Detta spel kommer äga alla små kycklingar!

1
Skriv svar