20 000 repliker med dialog i Mass Effect

Robot
20 000 repliker med dialog i Mass Effect
Inaktiv
20 000 repliker med dialog i Mass Effect

Okej?


signatur

War never changes.

Medlem

Nice
Edit: Länken tar en till sida 2 av intervjun. Borde fixas.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Rättelse:
När de engelsktalande länderna skriver "20 000+ lines of dialog" menar de inte antalet RADER utan antalet REPLIKER. Stor skillnad då en replik kan vara flera rader.

Så det ska stå REPLIKER och inte RADER. Detta är ett vanligt översättningsfel.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Medlem

Ganska så mycket. Hoppas att alla karaktärer har röst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Gah varför inte till PC. /wrists

Inaktiv

köp en 360, inte så fasligt dyra

Medlem

Synd bara att dom går sönder efter en vecka.

Medlem

Give!

Kenchu: Försvinn troll, har inte du en bro att vakta?

Medlem

Verkar najs, får de verkligen plats allt på en dvd9 skiva ?

Medlem

Fast hur mycket är detta jämnfört med tidigare rollspel så som Baldurs Gate, Kotor och dylikt? Visst inte inspelade röster till allt men jag ser inte riktigt att det skulle göra dialogen mer värt för story och spelet i sig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

WeX
Medlem

Wardancer: precis. filmer i all ära, men det känns som "vi har över 300.000.000 pixlar i våra texturer."
Ge oss något jämnbördigt att jämföra med.


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv
Skrivet av WeX:

men det känns som "vi har över 300.000.000 pixlar i våra texturer."

150.000.000x150.000.000 textures ftw

Medlem

F3D du får ganska många fler pixlar i den texturen Men visst är det trevligt med dialog, till skillnad från t.ex. oblivion som var lite fånigt när det inte var quest folk man pratade med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Give!

Kenchu: Försvinn troll, har inte du en bro att vakta?

Ursäkta? Det är ett vedertaget faktum att Xbox360 har en oacceptablet hög felprocent.

Medlem

Ja, ska bli kul att höra sen när alla klagar på dom dåliga B-rösterna

Medlem

Nä, tråkigt om det skulle vara dåliga röstskådespelare. Dom som har varit med i Kotor och Jade tycker jag har varit helt okej. Fyllt sin funktion.

Medlem

Oh god damn!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av the wookiee:

Give!

Kenchu: Försvinn troll, har inte du en bro att vakta?

Ursäkta? Det är ett vedertaget faktum att Xbox360 har en oacceptablet hög felprocent.

hade ps2an också, klagade du eller alla andra lika mycket då? Nej. (generalisering ftw)

Medlem
Skrivet av radiuz:

Ja, ska bli kul att höra sen när alla klagar på dom dåliga B-rösterna

En av de kvinnliga karaktärerna har redan fått sig en smäll gällande det, och har för mig att bioware lovade att "fixa" det

Medlem

Känner massor med folk som har 360 (me included) och ingen har haft några problem med dem. Men visst är det det många som går sönder, men det är bara skicka in till MS så får man en ny helt gratis. Hört att många som flashat sina konsoller även lyckats få nya av MS så mest troligt kollar de inte ens om de är trasiga utan bara slänger dem på hög och skickar en ny.

Tycker talad dialog ger massor med känsla, istället för att sitta och måsta läsa dialogen kan man luta sig tillbaka och lyssna och har de lyckats bra med rösterna så är det verkligen hur bra som helst.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av the wookiee:

Give!

Kenchu: Försvinn troll, har inte du en bro att vakta?

Ursäkta? Det är ett vedertaget faktum att Xbox360 har en oacceptablet hög felprocent.

exakt, orkar inte räkna hur många felaktiga 360 som kunder kommit in med. Sedan är det en jäkla massa som bytt till ps3 då de tröttnat på cirkle of death, repiga skivor och andra defekter...

ON TOPIC:

Jag är djupt imponerad, önskar att spelet kommer till PC.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av radiuz:

Ja, ska bli kul att höra sen när alla klagar på dom dåliga B-rösterna

En av de kvinnliga karaktärerna har redan fått sig en smäll gällande det, och har för mig att bioware lovade att "fixa" det

Ingen av de rösterna som har hörts i trailers hittils har varit de "riktiga" rösterna. BioWare försöker hålla de hemliga tills det att spelet är på väg att släppas, bl.a. p.g.a. att de har inkluderat några kända röster.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av the wookiee:

Give!

Kenchu: Försvinn troll, har inte du en bro att vakta?

Ursäkta? Det är ett vedertaget faktum att Xbox360 har en oacceptablet hög felprocent.

hade ps2an också, klagade du eller alla andra lika mycket då? Nej. (generalisering ftw)

Källa?
Fö var jag inte ens registrerad på forumet när PS2 var aktuell.

Medlem

^-- Gud, länk här nämner de några problem med den och annars kan du bara göra en sökning på google över ps2 och problem relaterat sök ord så du fram en hel del. Den tar inte upp andra problem som också många andra hade i början med att ps2an förstörde skivor och annat mysigt.

Medlem

Vad har PS2 med Xbox360 att göra överhuvudtaget? Det är fullständigt irrelevant. Bara för att PS2 tydligen också har problem (om än inte alls i samma grad) betyder det inte att Xbox360s felprocent är okej för det. Sen så är det lite svinigt att Microsoft bara har 1 års garanti. Kul om boxen går sönder när garantin precis gått ut.

Medlem

^-- Håller med om att felprocent inte är ok, men det är inte bara 360 som har lidit av det.

Över till masseffekt så tror jag att detta 20.000 repliktajfset är vanlig PR. teh hype! Så av erfarenhet så inväntar jag spelet och avgör själv hur revolutionerande det är

Inaktiv

Funderade över det här igår när jag läste nyheten.. hur många DVD-skivor kommer Mass Effect hamna på? 20 000 ljudfiler är fruktansvärt mycket.

12
Skriv svar