20 000 repliker med dialog i Mass Effect

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Sen så är det lite svinigt att Microsoft bara har 1 års garanti. Kul om boxen går sönder när garantin precis gått ut.

Har för mig att MS förlängde garantin för alla Xbox 360 tillverkade innan ett visst datum. Håller dock med att det är dåligt att så många gick sönder i början, Är inne på min andra nu, dock inga problem att byta ut mot en ny men dåligt likväl.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Fasen vad det tjatas om trasiga 360. Jag köpte min vid nyår, och en hel massa av mina vänner har följt i mina fotspår sedan dess. Ingen av våra lådor har pajjat. Kanske har de blivit bättre? Isåfall ska man väl inte vara så hård.

Jag skulle aldrig "byta" till en PS3 i dagsläget eftersom den inte har några spel som tilltalar mig än, jämte 360:n horder av kul spel.

Beträffande Mass Effect som tråden faktiskt _handlar_ om, ser jag fram emot det oerhört mycket. Ett givet köp!

Inaktiv

Fuck yeah..skit kul!

Medlem
Skrivet av Sokkan:

Fasen vad det tjatas om trasiga 360. Jag köpte min vid nyår, och en hel massa av mina vänner har följt i mina fotspår sedan dess. Ingen av våra lådor har pajjat. Kanske har de blivit bättre? Isåfall ska man väl inte vara så hård.

Jag skulle aldrig "byta" till en PS3 i dagsläget eftersom den inte har några spel som tilltalar mig än, jämte 360:n horder av kul spel.

Beträffande Mass Effect som tråden faktiskt _handlar_ om, ser jag fram emot det oerhört mycket. Ett givet köp!

Ursäkta? Varför är det relevant att just Din och Dina kompisars Xboxar inte gått sönder? Det förändrar väl inte det faktum att Xbox360 fortfarande har en tendens att gå sönder, och att alla som köpt en riskerar att förlora 3000kr?

Titta bara här:

Citat:

Foxxy - 2 Trasiga, senaste som jag fick av Microsoft repade skivorna samt tvärnitade i dvdläsningen av skivor och är nu ivägskickad, kompensation? Får jag om jag ringer när jag får tillbaka den nya *suck*
Vänter på UPS ska hämta den..
Danne8716- 1 trasig Premium och ivägskickad, erhållit 1 ny, Funkar änsåläng
Frostic: trasig och inlämnad till försäljare
Gekko - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny
ghosts - 4 trasig och ivägskickad, erhållit 4 nya
Gringo loco 1 trasig core och ivägskickad, fått 1 ny, sönder efter 10 min. slå det
kaZmur - 2 trasiga och en utbytt hos försäljare, har tröttnat på MS skitmaskin och orkar inte göra något åt det.
Krysta - 1 trasig och ivägskickad, väntar ny nästa vecka
Lazybum - 1 trasig Premium och väntar på att bli ivägskickad
Loofer - 1 trasig premium. Ivägskickad och erhållit en ny.
Metal_God - 1 trasig Premium, skickad förra veckan. Får ny snart (hoppas)
mlonnqvist2 trasiga premium. 1 ivägskickad och erhållit ny. Den nya kommer att skickas iväg snart.
Nelson82 - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny
Phat Pete - 1 trasig och ivägskickad, erhållit en ny.
Playan - 2 trasig och ivägskickad, ej erhållit en ny (Skickades idag)
Radicalyoda - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny
Smalltownmc - 1 trasig och ivägskickad, fått 1 ny
Sol - 2 trasiga och ivägskickade, 2 nya. Numera bytt.
Trashman - 2st trasiga som jag har fått utbytta. Nu har det hänt en tredje gång. Skickad mot en ny.
Yamoaka - 1 trasig ska skickas iväg snarast
Malsa - 1 Trasig Core, fick ny på momangen hos On-Off
spett - 1 Trasig premium vid köp. Bytt i butik mot fungerande
AiryJini - 1 trasig premium. Skickade iväg via MS/UPS och fick en helt ny tillbaks.
Aftermath - 1 Trasig Premium. Ups kom och hämtade idag.
|Berra| - 2 Trasiga Premium - Just nu fungerar den 3e konsolen.
the_angelripper - 2 trasiga core system, väntar fortfarande på att få tilbaks skiten.
Linus - Core. 1 trasig ska ringa och få den bytt.
boothats - 1 trasig Premium, inskickad via UPS
makabre - 1 trasig Premium, inskickad via UPS, fick samma tillbaka, fast utbytt innandömme?
Björn Skoog - 1 trasig Premium, ska hämtas av UPS
abbath - 1 trasig premium, hämtad utav ups (hoppas på en ny)
Sajkoh - 1 trasig Core, hämtad av UPS 20/7-06
_Po - 1 trasig Core, ska hämtas av UPS.
Modin - 1 trasig premium, hämtades av UPS idag
Kinkan - 5st, Core x 1, Premium x 4
K81 - 3 st, ska snart skicka in min fjärde som laggar duktigt, blivit lovad kompensation som jag inte sett röken av
Punchbag - 1 trasig premium hämtas av UPS vilken dag som helst nu.
Cyrow - 2 trasiga Core, blivit lovad en ny hos försäljare när de får in nya i lager.
Feke - 2st trasiga Core. Första maskinen hade högljudda systemfläktar, byttes ut via supporten sommaren 2006. Jag fick då en sprillans ny maskin i utbyte (tillverkad 31 Maj 2006) som var tyst och fungerade bra. Ett halvår senare började DVD-läsaren brumma högt, byttes ut via supporten februari 2007.
trustfund - 1 trasig Premium. Den ligger inplastad i en "brun, anonym låda". Väntar på UPS.
Olof_pl - 2 trasiga, en bytt hos återförsäljare och en ivägskickad.
VibratingDonkey - 1 trasig Premium (felkod 0110), ska bli inskickad via UPS.
jack3 - 1 trasig Premium, ska in på Game och försöka få en ny direkt, orkar inte vänta på att MS ska laga den.
Eldhav - 1 trasig Premium. Ringde upp affären samma dag och gick ner och bytte den så fort de fick in en ny.
chicagobulls- 1 trasig Premium. Väntar på UPS.
Anteeey - 1 trasig premium. Vätar på att få tillbaka min
Emwyn - 1 trasig premium. "Nya" ska skickas tillbaka pga repor.
Equinox- 1 trasig core. Inskickad via UPS, fick hem en ny efter två veckor.
BobbyB - 3 Trasiga Core, varav en "ny" var kaputt när jag fick den, väntar på min 4:e konsol. Har också blivit lovad kompensation.
blutt - 2 trasiga core. Väntar på UPS.
Matte - 1 trasig core, bytt, men också det har kapsejsat, kommer ringa supporten och kräva kompensation.
Erkefiende - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny som vart 4 mån äldre
360 - 1 trasig Premium, UPS har hämtat skitet.
..thurber... - 1 trasig premium, fick den utbytt i butik.
OzzyII - Core med Red Lights Of Doom och diverse andra felmeddelanden och hängningar. Köpt en ny i väntan på lagning. Erhållt 1 st ny
DjFroggy - Red ligths, premium: Bytas mot en ny så fort elgiganten får in nya.
Pindus - Trasigt grafikkort (grön bild), ivägskickad, fått ny, samma problem. Misstänker att det kanske är komponentkabeln som är CP
Encore - Fick använda skitet i 2 dagar(!) innan den började frysa till. En skum UPS kille har hämtat den.Hihi glömt att skriva in...Fick min 360 fixad av M$ för drygt 1 månad sen, alltså ingen ny. Den har funkat prima!. *Obs* Oblivion är världens bästa spel.
Kim Jansheden - 1 trasig premium, bytte ut den, samma fel på den andra: Efter att ha installerat en uppdatering får jag system error och kan inte starta den. Väntar på mail från supporten
Flaxet - 3 trasiga. Köpte premium på release, pajade. FIck en ny, laddade ner nya uppdateringen samma dag. Pajade. Fick en ny igen, pajade 26/2.
harthepirate - 2 trasiga. Köpte en Core i februari, krånglade direkt men dog på sommaren, fick en ny som var trasig. Efter tre månader utan att få tag i support så väntar jag på att ups ska komma med min tredje.
Bender - 2 trasiga Premium, den andra gick itu 10 min efter att UPS lämnat den till mig. Väntar just nu på min tredje konsol
Lycksell - 1 Core med RLOD, erhållit 1 ny.
ZeroStar - 1 premium trasig, ny på väg
Pwnarn- 1 trasig premium erhållit 1 ny
Conjurer- Premium; Red lights of Doom och diverse hängningar. Bytes mot ny på måndag.
Zlazh - Premium; krånglade väldigt mycket efter 1 vecka. Fick en ny dagen efter.
Spelarsson - Premium; Hänger sig HELA tiden, går inte ens att komma till Dashboard. Sedan RLOD. I min ILSKA över att ha blivit lurad av MS tog jag konsollen och kastade den så hårt jag kunde i golvet.
Adam - 1 premium.
Boollen - 1 Premium
PeterC - 2 Premium, 1 bytt i butik den andra skickad till MS. Erhållit en ny från MS idag.
JVann - 1 Premium, skickad till MS dagarna innan jul, har nu fått en ny (en som är TYST).
Flog - 1 premium, började krångla efter 2 dagar. Fick ny i butik.
Tarzan - 1 Core, tillverkad 051008, inköpt 051202, tre röda blinkade lampor 070113. Ska skickas iväg.
Game boy psycho - Premium, trasig AC adapter = lights of doom, fick ny från MS hemskickad förra veckan.
LaVey - Skickat till tyskland->1vecka senare är den hemma igen och fungerar perfekt. Premium btw
RUJa - Bytte min premium på GAME och fick en ny.
ragnarok2004 - Core maskin började hänga sig och visa artefakter. Utbytt mot ny i butik.
eightynine - 1 Premium, ivägskickad.
Delacroix - 1
Bloodmoon - 2 trasiga (2 utbytta via supporten)
^Bateau^ - 3 red lights of doom, felanmäld.
El_Coffo - 3 red lights of doom, felanmäld.
Tokuzo - 1 trasig prenium (RLOD) köpt 02/12 - 05 (Tog ca 3 veckor, den nya funkar felfritt
Boothats: Skickar in min andra för lagning. Fan ta MS$
Kinberg: 1 trasig premium konsoll. Fått tillbaka
en helt ny konsoll. Fungerar utmärkt och den är tystare än den första.
Frostnatt: 1 trasig, ups kom innan idag (han skämtade t.o.m. lite... det var ju inte precis den första han plockade upp, eller den andre eller tionde....)
SidewalkSurfer 1 premium, inskickad - fick tillbaka en ny/lagad? som var avsevärt mycket tystare
Driller: 1 trasig premium.
Diabolis: 1 trasig Core, väntar på en ny.
jolle:1 trasig premium,väntar på ny.
nma-prob: 3 röda lampor, första gången. Köpt en månad efter release.
Dino: En köpt vid release, fläkten rejält högljudd efter 5 månader, Andra xbox360 200703 hängers sig ett flertal gånger. Lämnas tillbaka efter 4 dagar. Pengarna tillbaka!
Nightsearch: En maskin tillverkad 05-2006. Gav ifrån sig Three Lights of doom i slutet på mars. Åter tillbaka 21 april. Ny maskin tillverkad 2006-01-06.
ScrimShaw: Såja, nu var det även dags för mig. Tre små röda ljus, haft den sen release. Fått den utbytt hos SIBA. Båda är premiumversioner.
september: 1 st trasig. Butik (EB games) vägrade byta direkt i butik trots citerad konsumentköplag osv. Inskickad till MS men efter två veckor fortfarande ej tillbaks.
eightynine: 1st trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny.
Nintendude: 1st trasig (Red circle of doom) Fick splitt ny 360 på elgiganten efter 21 arbetsdagar
diggyz: 1st trasig (error 0102) köpt i nov 2006
Fimps: 1st trasig (system error) ringde idag, jag kommer få en brun kartong som jag lägger 360 i och skickar eller om jag är hemma så ta dem den på en gång allså slipper skicka. Så uppfattade jag iallafall

Detta är taget härifrån:
http://www.playing.se/view.phtml?f=&id=290533&ipage=1&search=...

De startade en tråd med alla som haft problem med sin Xbox, och se. Skräckexempel på 5st (kanske mer tom) som gått sönder.

Xbox 360 har problem varesig du vill det eller inte.

Inaktiv

Att min låda fortfarande håller är i högsta grad relevant, men det är ju ingenting som bevisar att alla är felfria. Det har jag aldrig påstått. Däremot undrade jag om det kanske inte blivit en bättring, att de senare modellerna håller bättre än de äldre.

Å andra sidan förlorar jag som mest en timme till butiken och tillbaka om den jag har skulle gå sönder, så det handlar inte om att jag "förlorar 3000 kr". Förutseende som jag är köper jag alltid försäkring till dyrare elektronik, sedan jag fick problem med en TV för en massa år sedan. Fler borde följa det exemplet

Jag har hellre en 360 som riskerar att gå sönder än en PS3 som jag inte ens kan ha kul med när den fungerar.

Ska vi låta tråden återgå till Mass Effect nu?

Medlem
Skrivet av Sokkan:

Att min låda fortfarande håller är i högsta grad relevant, men det är ju ingenting som bevisar att alla är felfria.

Vilket är vad vi talade om. Så förutom att säga emot dig själv så instämmer du även med mig.

Skrivet av Sokkan:

Däremot undrade jag om det kanske inte blivit en bättring, att de senare modellerna håller bättre än de äldre.

Det talas om en ny version som inte ska bli lika varm med 65nm tillverkningsprocess. När den blir aktuell vet jag dock inte, men jag tippar på 2008. Förhoppningsvis byter de väl även ut jetmotorn (dvs DVD-spelaren ) mot något som låter trevligare (eller inte alls).

Skrivet av Sokkan:

Å andra sidan förlorar jag som mest en timme till butiken och tillbaka om den jag har skulle gå sönder, så det handlar inte om att jag "förlorar 3000 kr". Förutseende som jag är köper jag alltid försäkring till dyrare elektronik, sedan jag fick problem med en TV för en massa år sedan. Fler borde följa det exemplet

De flesta måste ju skicka in den och vänta i någon vecka. Om garantin fortfarande är kvar dvs. Det kanske är frustrerande. Speciellt för alla som spelar "seriöst" (om det nu går att spela seriöst eller inte på konsol är öppet för diskussion). Minns en gång att det var någon klan som skulle spela en klanmatch, men kunde inte för att två i klanen hade drabbats av 3 lights of doom. :evil:

Skrivet av Sokkan:

Jag har hellre en 360 som riskerar att gå sönder än en PS3 som jag inte ens kan ha kul med när den fungerar.

Sen när är det här en diskussion om PS3? Varför ens blanda in den och dina subjektiva åsikter om den öht?

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Sen när är det här en diskussion om PS3? Varför ens blanda in den och dina subjektiva åsikter om den öht?

Helt rätt -- det är en diskussion om Mass Effect.

KoP
Medlem

För övrigt är det en ganska höf felratio på strumpor också i dessa tider.. alla dessa jävla hååååål! Tur man spar sina kvitton så man kan bytta ut dem.

12
Skriv svar