Kontrollera spel med dina tankar

Robot
Medlem
Kontrollera spel med dina tankar

å jag som tyckte min TrackIR var från framtiden

Medlem

Herre jevlar, häftigaste jag sett på länge! Vill ha

Inaktiv

....undrar om den funkar åt andra hållet...
spelen läser vad du tänker....
elller..rättare sagt....spelen kontrollerar dina tankar...
AAHHHH


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Bt
Medlem

Coolt, men inte nytt?

Minns att jag spelade ett fotbollspel på någon "land-mässa" i Tyskland för några år sedan. Detta var i Sveriges "monter" och där hade man helt enkelt en fotboll mitt på planen och två mål.

Du och din motståndare tar på sig vars två monitorer och den som tänkte minst gjorde mål genom att bollen rörde sig.

Men det är iaf ett steg i rätt håll, ser fram emot när man kan börja överföra speciella tankemöster digitalt.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Känns ju inte riktigt meningsfullt... inte så länge det bara bygger på avslappning/koncentration.

Exemplet med kranen som stängs av när föraren inte koncentrerar sig var ju rätt löjligt. För spel känns det som rätt meningslöst då man bara har av/på.

Kul grej, men tror aldrig det blir något speciellt av det.

Medlem

Innan man lär sig gå kryper man. I sitt nuvarande skick kanske det inte är så märkvärdigt men tänk 10-20 år framåt.

Medlem

nja, det är kanske inte så mycket för "spel" men kan göra stor nytta till andra saker.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Sen kommer folk att klaga att dom har mycket huvudvärk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

fan va mycket negativt det var. Ni låter ju förfan som era morsor


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Intressant men synd att man hört det här innan. Får se hur det blir med det hela.

Medlem

Kanske inte en världssensation men finns ju möjligheter. Hur många gånger har man inte genom teknikhistorien sagt att saker inte är till någon nytta. Eller att några mb skulle räcka för vem som helst, och vips har vi 2tb på hårddisken ..... Vi kommer nog bli förvånade över vad vi kommer kunna göra i framtiden, och spelindustrin är en industri som fört fram datorer i allmänhet. Så varför inte? I framtiden kanske man slipper skriva men händerna ...

Medlem
Skrivet av Bt:

Coolt, men inte nytt?

Minns att jag spelade ett fotbollspel på någon "land-mässa" i Tyskland för några år sedan. Detta var i Sveriges "monter" och där hade man helt enkelt en fotboll mitt på planen och två mål.

Du och din motståndare tar på sig vars två monitorer och den som tänkte minst gjorde mål genom att bollen rörde sig.

Men det är iaf ett steg i rätt håll, ser fram emot när man kan börja överföra speciella tankemöster digitalt.

Påminner mig om Mindball.

Jag längtar till svenskutvecklade Mindball Consumer släpps, vet inte när dock. Ser väldigt intressant ut!!

Medlem
Skrivet av Bt:

Coolt, men inte nytt?

Minns att jag spelade ett fotbollspel på någon "land-mässa" i Tyskland för några år sedan. Detta var i Sveriges "monter" och där hade man helt enkelt en fotboll mitt på planen och två mål.

Du och din motståndare tar på sig vars två monitorer och den som tänkte minst gjorde mål genom att bollen rörde sig.

Men det är iaf ett steg i rätt håll, ser fram emot när man kan börja överföra speciella tankemöster digitalt.

Det du förklarar är ändå så mycket simplare. Signalerna tolkas ju bara på ett sätt i det du förklarade.

if(signalDu - signalstyrkaMotståndare > 0)
{
fotboll.posx++;
}
else
{
fotboll.posx--;
}

Exemplet är simpel C++ och visar om signalerna från hjärnorna sammanlagt är positivt eller negativt och sedan flyttar bollen framåt eller bakåt.

Det dom här snubbarna håller på med är att tolka signalerna från hjärnan så att du kan flytta eller påverka objekt hur du vill. Framåt eller bakåt(z-axis), åt sidorna(x-axis) eller uppåt och neråt(y-axis). Sen ska man kunna tolka signaler om man helt enkelt vill ha ett objekt på eller under ett annat objekt eller om man helt enkelt vill få den att explodera eller liknande och det är där hela kruxet och det mest intressanta kommer in.

Medlem

coolt men jag föredrar nog mus och tagentbord ändå

tänk dig spela cs och någon bara tänker headshot hela vägen hur kul e det?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Pansarknekt
Skrivet av bondmaster:

coolt men jag föredrar nog mus och tagentbord ändå

tänk dig spela cs och någon bara tänker headshot hela vägen hur kul e det?

Det är precis så det inte kommer fungera antagligen.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Undrar om man lever tillräckligt länge för att uppleva Matrix i verkligheten. Om man nu inte gör det redan

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Undrar om man lever tillräckligt länge för att uppleva Matrix i verkligheten. Om man nu inte gör det redan

Om det innebär förslavning av hela mänskligheten så hoppas jag att jag gått åt tills dess.

Medlem

Alla är redan slavar och vår herre heter Pengar.

Jaha ja.. kanske skulle kommentera nyheten.

-Coolt

Medlem

Jag väntar bara på det första holodecket. Då snackar vi!

Medlem

Skulle vilja ersätta alla fjärrkontroller till tv, stereo dvd mm med en sådan tankestyrd mojäng.

Holodeck är en dödsfälla. Jag skulle gå in och aldrig komma ut igen. Here I come nine of seven!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För alla skolbarns skulle så hoppas ja dom kan komma på något matrix liknande inlärningssystem, vore coolt. Fast lite jobbigt om alla kan allt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag läste om tanke styrda spel ett tag sen där dom spela enkla platform spel med bara tankarna. Inlärnings kurvan var rätt kort men sedan gick det hyffsat bra. Enda nackdelen med denna technologi var att man var tvungen att ha ett hål i skall benet. Detta test utfördes av frivilliga epilepsi sjuka som hade redan ett hål i skallen pga medicinsk behandling lr något liknande. Skulle ju vara rätt bra om man inte behövde ha ett hål i huvet för att använda försökte hitta artikeln på nätet men kommer inte ihåg så mycket av den. Hitta andra artiklar där en fullt paralyserad kunde använda dator och en mekanisk arm protes dock fortfarande med ett hål i huvet

Medlem
Skrivet av Corax:

Jag läste om tanke styrda spel ett tag sen där dom spela enkla platform spel med bara tankarna. Inlärnings kurvan var rätt kort men sedan gick det hyffsat bra. Enda nackdelen med denna technologi var att man var tvungen att ha ett hål i skall benet. Detta test utfördes av frivilliga epilepsi sjuka som hade redan ett hål i skallen pga medicinsk behandling lr något liknande. Skulle ju vara rätt bra om man inte behövde ha ett hål i huvet för att använda försökte hitta artikeln på nätet men kommer inte ihåg så mycket av den. Hitta andra artiklar där en fullt paralyserad kunde använda dator och en mekanisk arm protes dock fortfarande med ett hål i huvet

Get Half-Life 2 and you'll get a drill for free. *clickljud med munnen* *Pistoltecken med handen* *Blink med ena ögat*

1
Skriv svar