Enemy Engaged 2 filmat

Robot
Medlem
Enemy Engaged 2 filmat

Ser arkadigt ut, dessutom så är comanche mer eller mindre discontinued.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Jag mår fysiskt illa.

Ifall man bara lyssnar på ljudet så tror man att det är OPF, kan inte game 2 komma snart?

Inaktiv

OFP...Mmmmm That brings back memories, men det där var bara sorgligt. Tycker till och med att OFPs ljud är trevligare att lyssna på än de där störande hack rösterna.

Skribent

Comanche vs Hokum version 1.2?! Det är ju för fan snarlikt föregångaren, till och med rösterna är ju likadana...

Medlem

Ja alla röster var ju lite i slow motion. Sedan vad fan hände med helikoptern hela tiden? Ser inget vidare ut iaf när det gäller realism.

Medlem

Detta verkar vara en upphottad version av comanche and hokum. Skulle inte förvåna mig om open-source gänget lyckats mycket bättre med comanche and hokum. Orginalet är väldigt bra och definitivt inte arkadigt. http://www.simhq.com/forum/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=...

Medlem

ser inte helt 2007 ut

Medlem

hmm, ska nog se om man kan inköpa ett ex av EECH ngn dag...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hm, såg lite skumt ut men återstår att se hur det är när man själv sitter i helin, man vet ju aldrig..

För er som drägglar efter ett realistiskt heli-spel så släpps ju, nån gång dehär året, Lock On: Black Shark, som ser ut att kunna bli jävligt kul

http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=950&scr=default&lang=en

Inaktiv

Fan vad bra..älskar ettan spelar det fortra.EE2 kommer bli skit kul!(hopas jag ialf)

Inaktiv

vad är detta för sörja


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Pansarknekt

Sparar pengarna tills Black Shark kommer ut.

Här e två filmer från Black Shark, checka in och jämför med Enemy Engaged

[http://www.youtube.com/watch?v=JnpgsudqUcA]
[http://www.youtube.com/watch?v=fnepwtStRkQ&]
[http://www.youtube.com/watch?v=tBI0aDUEZho]


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Nåväl, antar att det blir till att vänta och se man lirade rätt mycket Enemy Enagaged när det begav sig.

Hoppas dom inte starf*ckar "Black shark" som dom gjorde med "Flaming Cliffs".

Medlem
Skrivet av deftune:

Sparar pengarna tills Black Shark kommer ut.

Här e två filmer från Black Shark, checka in och jämför med Enemy Engaged

[http://www.youtube.com/watch?v=JnpgsudqUcA]
[http://www.youtube.com/watch?v=fnepwtStRkQ&]
[http://www.youtube.com/watch?v=tBI0aDUEZho]

ser skithett ut verkligen.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Jag mår fysiskt illa.

LOL!

Jag håller med dig!

Medlem

Lock on är en blasfemi i simulatorgenren, de outar sina grejer som simulationer men är ungefär lika realisitiska som quake, dessutom ingen dynamisk kampanj, system är ytligt moderllerade, däremot har de lagt miljoner kr på att göra modeller och skriva grafikmotorer, som dessutom funkar dåligt.

Dessutom är de för kåta i ryska flygetyg för att jag ska vara intresserad.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Pansarknekt
Skrivet av simulacra:

Lock on är en blasfemi ot simulatorgenren, de outar sina grejer som simulationer men är ungefär lika realisitiska som quake, dessutom ingen dynamisk kampanj, system ör ytligt moderllerade, däremot har de lagt miljoner kr på att göra modeller och skriva grafikmotorer, som dessutom funkar dåligt.

visst...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

visst...

Ja, hur länge har du varit involverad i simulatorgenren? Själv har jag flugit Falcon 4 i 5 år nu, en äkta simlator som bara blir bättre, under tiden så har lockon lyckats med absolut ingenting, det är föga mer än ett verktyg att göra coola flygfilmer.

Om mitt inlägg är så "visst" kan du förklara för mig varför det tex inte finns ngra instrumentella landningssystem i lomac? Eller ens en vettig ATC, ska vi tala om det faktum att ett radarlås i F15 enligt de som gjorde lomac handlar om att titta på målet och vänta? sist jag kollade så var inte bore-mode standard radarmode i F15 utan RWS/TWS som i F16, detta är fö övrigt väldigt väl modellerat i Falcon 4.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Pansarknekt
Skrivet av simulacra:
Skrivet av deftune:

visst...

Ja, hur länge har du varit involverad i simulatorgenren? Själv har jag flugit Falcon 4 i 5 år nu, en äkta simlator som bara blir bättre, under tiden så har lockon lyckats med absolut ingenting, det är föga mer än ett verktyg att göra coola flygfilmer.

Om mitt inlägg är så "visst" kan du förklara för mig varför det tex inte finns ngra instrumentella landningssystem i lomac? Eller ens en vettig ATC, ska vi tala om det faktum att ett radarlås i F15 enligt de som gjorde lomac handlar om att titta på målet och vänta? sist jag kollade så var inte bore-mode standard radarmode i F15 utan RWS/TWS som i F16, detta är fö övrigt väldigt väl modellerat i Falcon 4.

Dålig dag eller är du alltid så negativ? Angående radarmode i F15C i Lomac så förstår jag inte vad du menar. RWS är standard och TWS är en knapp borta i det Lock On jag spelar. Har ganska bra koll på det eftersom jag kör BVR mestadels i multiplay, är ingen hejar på dogfights. Gillar ha dom på avstånd Och jepp Falcon är oxxå en kickass simulator men jag kör Lomac eftersom jag älskar F15. Kan hålla med att ze ruskies är överrepresenterade i spelet det är ju ryskt.[fick kolla mina fakta, men det stämde, det är ryskt´D] Peace


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Sist jag körde lomac så var radarn autolåsande, dvs så fort fi syntes på radarn och du valde ett mode så låstes det, att behöva slewa till kontakten och låsa själv behövdes inte, dessutom saknar jag musanvändningen i lomac, det är fruktansvärt frusrerande att inte kunna trycka på virtuella knappar i cockpit och vill du flyga f15 så finns det en jättefin F15C i red viper


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Pansarknekt
Skrivet av simulacra:

Sist jag körde lomac så var radarn autolåsande, dvs så fort fi syntes på radarn och du valde ett mode så låstes det, att behöva slewa till kontakten och låsa själv behövdes inte, dessutom saknar jag musanvändningen i lomac, det är fruktansvärt frusrerande att inte kunna trycka på virtuella knappar i cockpit och vill du flyga f15 så finns det en jättefin F15C i red viper

Hmm det där med att den låser själv har jag aldrig varit med om, kanske nån easy radar inställning. Slewa får man göra och man kan ha upp till 8 mål lockade samtidigt. Trycka på knappar med muspekaren hade varit smidigt, det kommer i Black shark men vet inte om det gäller flygplanen oxxå. Red Viper hade jag aldrig talats om. Gillade vad jag såg dock (F14 tex verkar awesome, aldrig flygit förut). Nåt som definitivt är bättre i Falcon är antalet theatres man kan flyga på. Blir lite tjatigt i Lockon att flyga runt över samma ställe.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Glöm inte känslan av dynamiska kampanjer, efter man flugit i såna kan man aldrig gå tillbaka, så enkelt är det.

Det finns inget bättre än att sitta på platta med en F16 på tomgång, vänta på sin takeoff slot medans SEAD-flighter lyfter omkring en, lastflygplan från japan anländer och framför dig i kön står 3 flighter till, alla plan med olika beväpning och konfig, och allt detta är genererat av datorn pga av hur fienden agerar som i sin tur beror på hur din sida arbetat.

När man väl kommer upp på höjd så hör man hur andra flighter strider och bombar, helt underbart, och det bästa är att det inte finns ngt av det där hjältetjafset som alla andra spel lider av, att DU är viktigast och måste vinna kampanjen, i falcon är du en liten kugge i maskineriet, vissa flighter är viktiga, andra är onödiga, ibland kan du flyga en CAP och inte behövts i strid en enda gång...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Pansarknekt

Ahh dynamiska kampanjer äger. Kommer ihåg när jag spela Enemy Engaged i coop med mina polare för lääängesedan, var riktigt coolt. Sen angående SEAD så var det min specialite i USAF (med F4 Phantom) som var ett hyffsat sim.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Ja, hur länge har du varit involverad i simulatorgenren? Själv har jag flugit Falcon 4 i 5 år nu

Varpå du började flyga tre år efter den sista officiella patchen kom och mycket av det som hamnade i F4 innan det återutgavs gjorde det via en lätt suspekt exe. Poängen är att det F4 du började flyga och det du flyger idag inte är det F4 microprose släppte 98.

Dessa titlar inriktar sig på olika saker och har i min mening alltid gjort det. Falcon 4 försöker återskapa flyg och krig. Flanker/Lock on kör på flygmodeller liksom Il-2 men dom lämnar utrymme för att göra egna uppdrag och kampanjer. Det som tråden gäller, Enemy Engaged tonade ner flygandet lite till fördel för en fet dynamisk kampanj.

Det som oroar mig med det kommande EE2 är att dom mest skall ha dammat av det och inte gjort något nytt.

Och tänker du fråga mig hur länge jag haft F4 så laddade jag ner 1.08 patchen när den kom.

1
Skriv svar