Roper om Hellgates prissättning

Robot
Medlem
Roper om Hellgates prissättning

I still dont like it.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Medlem

pfft, pengar pengar pengar.. nä, tacka vettja GasPowered Games.
"ctaylor: we likely won't get to everything, it'll be a work in progress for many months, maybe even years, but it will continue as long as GPG is in business."

Medlem

Meeeh .. Ofta man vill lira utan att betala och vara 10 gr sämmre och inte få använda allt ... Nu blir jag sur ... Visst ett mmo spel har sina saker att ta betalt .. massiva servar som uppdateras mm .. Men Hellgate e vell inget spel som behöver et *Angryface* . Hmm man får vell köpa hellgate och betala som man hade hoppas slippa : (


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Är det bara jag som tycker spelet i sig verkar väldigt tråkigt?

Medlem

Pengar är det som får jorden att gå runt, och det är även det som gör att man får mat på bordet, spelbranschen är precis som någon annan bransch, den är där för att ge pengar till de som jobbar inom den och fylla ett syfte för användaren, i detta fall underhållning.

That said, jag får se ifall jag ens kommer köpa det, som Spectral sa, det verkar lite tråkigt, men det gör ju Diablo med.

Medlem

Personligen har jag inga problem som helst att betala för ett spel. Då menar jag själva spelet. Ska man betala per månad så vill jag se att pengarna går till något vettigt... server kostnader etc.

Men att betala för grejor i ett spelet, items etc. känns otroligt löjligt. Låter som det här kan vara något i stil med Dungeon Runners, där det är gratis att tanka och spela spelet... fast man måste betala för att få andvända vissa stora health potions å lite annat.

Vet inte om detta är fallet här... men om det är så skipper jag nog.

Medlem

Tycker folk överdriver.. dom som betalar en månadkostnad verkar inte få så mycket mer än mindre bonusar dvs om inte flagship tänker släppa nåt stort senare. Så det är ingen större förlust för dom som väljer att inte bli vip kunder.

Låter mer som avundsjuka från folk som vill spara pengar.

Medlem

jag kmr köpa spelet testa på gratis servarna först om ajg tkr det är roligt börjar jag betala månads kostnade alltid värt att testa ett sånt hära spel ffs/rpg/mmo


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Är det bara jag som tycker spelet i sig verkar väldigt tråkigt?

Själv tycker jag spelet verkar bli otroligt kul
Som en blandning av Guildwars och Diablo2 typ, fast i en framtida London-miljö

Inaktiv

Skamvrå och dumstrut för Roper, dom slår ju snart Bli$$ard!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Vad är det för fel på expansioner eller att fördröja releasen om de vill lägga till mer grejer?

Medlem

bara jag som tänker
"det finns mera än ETT spel här i världen"
skulle vi behöva betala alla när vi spelar, skulle iallafal jag vara mega fattig nu.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Prioritering är det som gäller. Har inga problem att betala för bra spel. Har förbokat Hellgate: London och ser fram emot att först testa det online, helt gratis, och om jag gillar det sponsra fortsatt utveckling med 100kr i månaden plus få extra godsaker för det.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Skamvrå och dumstrut för Roper, dom slår ju snart Bli$$ard!

Nu vet inte jag exakt vad du menar med $$, men jag förknippar oftast det med något negativt. Vad exakt har Blizzard gjort för att "förtjäna" $$-stämpeln? Får man den automatiskt när man släpper något som blir populärt?

Även om jag inte är något större fan av World of Warcraft kan jag inte säga något annat än att det är ett välutvecklat spel. Blizzard har mer eller mindre alltid släppt kvalitetsspel och även om man inte gillar just den typen av spel kan man ju inte säga att de är dåliga.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Oki, enligt nån på Flagship Forums så får man följande för runt 100:-/mån:

- 24/7 support
- No queues
- 12 chars per account instead of 3
- 40 items in shared stash instead of 20
- Visual character upgrades with special items, but 'no better stats' than regular items
- Shuttle transports to special areas, including ongoing content areas
- Can create and maintain guilds
- More grouping functions

Imho är detta inget man måste ha för att spela online.
Sen så vet jag inte om nytt content blir tillgängligt för både elite och vanliga onlinespelare, nån som vet? 8)

Medlem

Varför kunde dom inte publicera "brevet" samtidigt som de släppte bomben om månadsavgift? För att starta en diskussion kanske? Eller så "glömde" dom att ge en bra anledning först. ;P

Medlem

Har aldrig fattat vad detta handlar om, inte orkar jag kolla upp det heller. Är de ett Planet Side för antikristna?

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av SgtKelly:

Skamvrå och dumstrut för Roper, dom slår ju snart Bli$$ard!

Nu vet inte jag exakt vad du menar med $$, men jag förknippar oftast det med något negativt. Vad exakt har Blizzard gjort för att "förtjäna" $$-stämpeln? Får man den automatiskt när man släpper något som blir populärt?

Även om jag inte är något större fan av World of Warcraft kan jag inte säga något annat än att det är ett välutvecklat spel. Blizzard har mer eller mindre alltid släppt kvalitetsspel och även om man inte gillar just den typen av spel kan man ju inte säga att de är dåliga.

Jag hade inget emot Bli$$ard förräns WOW, då det verkligen började märkas att spel inte handlade om hantverket utan bara pengarna. Det är det jag menar med dubbel-dollar stämpeln, pengar framför spelet. Därav M$ och €A.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Han behöver nog inte förklara varför, eftersom det handlar om att tjäna pengar.

Det får allt vara något extra för att jag skulle betala månadskostnad för detta dock. I alla fall på ytan verkar det lite mer begränsat än ett "standard-mmorpg" är. men jag reserverar mig tills det kommit ut

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Jag hade inget emot Bli$$ard förräns WOW, då det verkligen började märkas att spel inte handlade om hantverket utan bara pengarna. Det är det jag menar med dubbel-dollar stämpeln, pengar framför spelet. Därav M$ och ?A.

PLEA$E! Get a grip ffs! Lägg ner dyngan med $ och €-tecken och börja virka tröjjor åt hemlösa barn, om du nu älskar allt gratis och avskyr saker som kostar. Spel är lika mycket en produkt som ett paket mjölk. Du betalar och dricker, blir inte mer "Kon$um" för det.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag hade inget emot Bli$$ard förräns WOW, då det verkligen började märkas att spel inte handlade om hantverket utan bara pengarna. Det är det jag menar med dubbel-dollar stämpeln, pengar framför spelet. Därav M$ och ?A.

Försår absolut inte hur du kan resonera så. Som jag skrev tidigare är jag själv inget större fan av WoW men jag tycker absolut inte att det är ett dåligt spel. Exakt vad gör att WoW handlar mer om pengar än t.ex. WC3? Månadskostnaden? Hur skulle de kunna hålla igång servrar, släppa reguljära uppdateringar m.m. för 8 miljoner spelare (eller hur många det nu är som spelar WoW) utan just månadsavgiften? Blizzard har släppt ett MMORPG som mer eller mindre revolutionerade MMO-genren, jag tycker de borde få lite mer eloge för det än att bli kallat ett snålföretag som bara tänker på pengar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Mahone:

Har aldrig fattat vad detta handlar om, inte orkar jag kolla upp det heller. Är de ett Planet Side för antikristna?

Grym spelidé.

Skämt åsido vore ett MMOFPS i Planetside-stil fast med någon annan än SOE bakom spakarna väldigt lockande.

Inaktiv

mr.bear tror du verkligen de enbart går runt med de där månadskostnaderna?! De drar in hur mycket som helst, egentligen skulle de kunna ta bort den nu så mycket som de tjänat.
Blizzard har verkligen blivit Bli$$ard.

Medlem

Lägg ner allt det där om att dom är giriga idioter.
Alla mmorpg har månadskostnad.
Tycker det bara är bra att dom tjänar mycke pengar. Då blir deras nästa projekt väldigt bra (förhoppningsvis).
Sen gör man en väldigt bra produkt så är det väll inge fel att man tjänar pengar på den.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Nu vet inte jag exakt vad du menar med $$, men jag förknippar oftast det med något negativt. Vad exakt har Blizzard gjort för att "förtjäna" $$-stämpeln? Får man den automatiskt när man släpper något som blir populärt?

Även om jag inte är något större fan av World of Warcraft kan jag inte säga något annat än att det är ett välutvecklat spel. Blizzard har mer eller mindre alltid släppt kvalitetsspel och även om man inte gillar just den typen av spel kan man ju inte säga att de är dåliga.

Mjo, $$ är även ett högst efterblivet sätt att visa att man inte har en aning om hur dagens samhälle fungerar. Skärp er för helvete.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

mr.bear tror du verkligen de enbart går runt med de där månadskostnaderna?! De drar in hur mycket som helst, egentligen skulle de kunna ta bort den nu så mycket som de tjänat.
Blizzard har verkligen blivit Bli$$ard.

Är det meningen att Blizzard precis ska gå runt med månadskostnader? Är Blizzard nåt slags välgörenhetsföretag som absolut inte ska få tjäna pengar på sina spelare? Jag blir så trött på detta ständiga tjat om att det skulle vara fel att tjäna pengar på ett spel. Blizzard har alltid gjort kvalitetsspel och att ta 100kr/månad för WoW har jag absolut inga problem med eftersom det krävs mycket jobb att hålla 8 miljoner spelare glada. Om ett företag lyckas med ett spel och det finns 8 miljoner människor som är villiga att betala 100kr/månad så låt dom göra det utan att anklaga dom för sell-out. Det kallas marknadsekonomi och varför skulle spelmarknaden vara ett undantag.

Medlem

jag kommer iaf spela det här spelet hårdare än jag har spelat d2 genom tiderna, det här kommer bli asbra!

Medlem

Vad gör de med alla pengar till wow?

8 miljoner gånger 100 kronor gånger 12 månader = 9600 miljoner kr per år.

9,6 miljarder kronor per år. Dessutom tar de väl extra betalt för expansioner... herregud.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar