The Secret World - nytt MMO från Funcom

Inaktiv

så båda funcoms spel dom släpper är mmo ?

iofs vad som helst är bättre än sömnpillret wow som man kutat runt i 2 år.

Inaktiv

Wii Wii är ett PERFEKT exempel på hur gamers ignorans överträffar även de mesta förvridna individer. Utan att äns hålla reda på vilka spel dom kommenterar och vilken information de läser så drar de slutsatser. BRAVO, BRAVO *applåderar*

Vad menar du med att båda spel som Funcom släpper är MMO? Du har möjligtvis inte kunnat undgå att de har släppt MMO innan? Du tror på fullaste allvar att ett företag släpper ett MMO och sedan lever man förevigt på pengarna genom att uppdatera det specifika MMO´et? Igen, bravo för dina magnifika och ståtliga slutsatser som lämnar en smak efter mer.

För att försvara AoC, jag har lirat det. Det har innovativa saker i sig som skiljer det från mängden (läs WoW).

Inaktiv

*iramirion*

*Wii Wii är ett PERFEKT exempel på hur gamers ignorans överträffar även de mesta förvridna individer. Utan att äns hålla reda på vilka spel dom kommenterar och vilken information de läser så drar de slutsatser. BRAVO, BRAVO *applåderar*

Vad menar du med att båda spel som Funcom släpper är MMO? Du har möjligtvis inte kunnat undgå att de har släppt MMO innan? Du tror på fullaste allvar att ett företag släpper ett MMO och sedan lever man förevigt på pengarna genom att uppdatera det specifika MMO´et? Igen, bravo för dina magnifika och ståtliga slutsatser som lämnar en smak efter mer.

För att försvara AoC, jag har lirat det. Det har innovativa saker i sig som skiljer det från mängden (läs WoW). *

http://www.ageofconan.com/en/index.html

ago of conan har ju inte släppts än ju.
inte enligt deras hemsida, eftersom man kan anmäla sig som beta testare.

och The Secret World är ju också ett nytt MMO från Funcom.

*Age of Conan har inte sett dagens ljus ännu, men norska Funcom är ändå en bra bit in på utvecklingen av sin kommande MMO-titel The Secret World. *

jag bara undrar varför dom gör 2 st mmo samtidigt, aoc är inte klart, och the secret world är nästan klart, då kommer ju dom ha 2 olika mmo ute samtidigt mer eller mindre.

ska dom göra som sony som har everquest och star wars galaxies samtidigt ?

för aoc utspelar sig ju i forntid och the secret world i nutid om jag inte tar fel.

och om du nu har lirat aoc, då måste det vara en beta du lirat, eller hur ?

och jag är inte den enda som undrar varför dom gör 2 st mmo samtidigt.

*Bazil*

*Konstigt att ett företag producerar 2 MMORPG's samtidigt, tycker ni inte? *

Inaktiv

skulle jag satsa på nåt av dom 2 så skulle det vara det som utspelas i nutid,

medeltids spel har man ju lirat sen ultima online på 90 talet, det räcker med sån skit nu.

Inaktiv

World är inte alls nästan klart. Release ryktas vara 2010 +- 1 år.

konstigt att de gör två samtidigt? Nehe.

Många studios gör som så att de utvecklar två produkter samtidigt eller mer om de är tillräckligt stora. Åtminstonde själva koncepten. Studios går igenom väldigt många koncept medans de arbetar på ett projekt. Följer funcom samma standard som andra företag så har de inte satt igång till 100% på det ännu utan fokuserar på conan.

När conan släppts går många av människorna som arbetat på det över till the world.

1) Conan släpps i okt detta år.

2) De har börjat med the world för att spara in lite utvecklingstid så de snart kan få ut en ny produkt inom ett par år så de inte går under. De kan inte leva enbart på conan och ett mmo tar ett antal år att få färdigt.

Betydligt mer kraft och tid behövs än vanliga spel.

3) De har över 250+ anställda på funcom.

Konstigt att de gör två samtidigt? Inte alls. De gör det för att de måste överla och för att de helt enkelt vill.

Men ja, Tro inte på mig , jhag är bara en röst på nätet och vadå , Såna kan man väl inte lyssna på? ;D

Men strunt i det, The dark days are coming. Ni har annat o tänka på!


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv

ok, såg inget om att secret world är så långt kvar på,
fick intrycket av att det också var i det närmast klart.
men om det nu släpps först år 2010 ska det verkligen släppas på 360 också då ? för det står att det ska släppas till pc och xbox 360.

jag menar 360 har funnits ute i 2 år, och 2010 är 360 5 år gammalt.

det finns nog ytterligare en ny generations konsol ute då av microsoft.

med tanke på så få år det var mellan xbox och xbox 360.

Inaktiv

FC rocks!
Startade upp mitt gamla AO för ett par månader sen och fan, det äger så hårt, iofs så spelade jag bara i ett par veckor men känslan den är riktigt nice spec med all twinkning etc och får hoppas att de kanske har ett sånt system i Secret World så att alla items inte bara är lvlreqat.....

Inaktiv

Secret World... mmm... ser ju riktigt bra ut än så länge! Hoppas spelet är fullproppat med gotiska inslag och lovecraftian stämning och design. Awesome!

Inaktiv

så ni anser aoc lär bli bättre än lords of the ring online ?

har lite svårt att välja vilket av dom som ska ersätta wow för mig,
är visserligen lite trött på vifta med svärd spel,

men finns inte så mycke mer vettigt och annorlunda mmo som är bra och som är nytt och snyggt.

Inaktiv

Du har inte spelat ett spel, ännu mindre ett mmo, där du fightas på samma sätt som i AoC det kan jag garantera dig. Där skicklighet inte ligger i vilken level du är utan hur duktig du verkligen är på det.

Inget kommer någonsin ersätta WoW, WoW kommer alltid vara störst och kommer gå ner i historien som världens största MMORPG genom tiderna. Det är ett gångbart spel eftersom det attraherar alla, alla smaker och alla olika typer av gamers. Det är ett mycket bra spel som många spelutvecklare kan lära sig mycket av.

Skrivet av Wii Wii:

så ni anser aoc lär bli bättre än lords of the ring online ?

har lite svårt att välja vilket av dom som ska ersätta wow för mig,
är visserligen lite trött på vifta med svärd spel,

men finns inte så mycke mer vettigt och annorlunda mmo som är bra och som är nytt och snyggt.

Nu gillar jag inte ditt namn men....Jo Age Of Conan kommer äga det mesta som finns ute nu! Inte minst WoW.


signatur
Medlem
Skrivet av iramirion:

Inget kommer någonsin ersätta WoW, WoW kommer alltid vara störst och kommer gå ner i historien som världens största MMORPG genom tiderna. Det är ett gångbart spel eftersom det attraherar alla, alla smaker och alla olika typer av gamers. Det är ett mycket bra spel som många spelutvecklare kan lära sig mycket av.

Tre ord: du har fel. Och personligen hoppas jag spelbranschen drar åt ett helt annat håll än WoW i framtiden, för ärligt talat, det är ett rätt tråkigt spel.

Medlem

Verkar väldigt intressant, Har bara spelat ett antal få MMOs och tröttnat på alla, men detta blir en friskfläkt, man känner igen sig man får med alla dom sakerna man vill ha magi, mystik och mörker skit bra ! Om spelet utvecklas och det läggs ner mycket tid på att få detväldigt bra och innehållsrikt så kommer jag lätt vara på !

123
Skriv svar