CellFactor: Revolution släppt

Medlem
CellFactor: Revolution släppt

Det är ju synd att spelet fanns att ladda ner den 8e på deras hemsida då.

Inaktiv

tycker det ska komma en sak som emulerar ett kort
så man slipper införskaffa sig ett

så stor skillnad kan det inte vara


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

det är ju synd att spelet laggar som FAN även på en hyffsat ny dator liksom


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Medlem

Tur att det är gratis, för det där skulle jag aldrig köpt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det är bara en tech demo för Ageia kort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inget för mig, kändes för mycket fokus på fysik men inget annat...vilket man kan förstå då detta är ett tech demo men de kunde ha gjort mer..jaja, det var ju gratis så man får väl ha det i åtanke..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

demot funkade skitfint för mig, utan fysik-kort, så länge jag inte hade cloth-physics påsatt, å det var bara för att de inte hade nå mjukvaruemulerings-grej på cloth-fysiken, men hade det på allt annat.. med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa

Medlem
Skrivet av Katana:

demot funkade skitfint för mig, utan fysik-kort, så länge jag inte hade cloth-physics påsatt, å det var bara för att de inte hade nå mjukvaruemulerings-grej på cloth-fysiken, men hade det på allt annat.. med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa

För att inte tala om dagens grafikkort som faktiskt har stöd för det.. (Havoc FX)

Medlem

Får inte demot att fungera, den klagar på att jag inte har phys x kort, även fast jag har det avstängt i options.

Inaktiv
Skrivet av Katana:

med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa

Dagens CPUs kommer inte ens i närheten av PhysX processorns förmåga. (Även med fler kärnor)
Det är just därför de finns..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av Katana:

demot funkade skitfint för mig, utan fysik-kort, så länge jag inte hade cloth-physics påsatt, å det var bara för att de inte hade nå mjukvaruemulerings-grej på cloth-fysiken

Tur att dom använder magi eller något istället för mjukvaruemulering...

Medlem
Skrivet av nkembo:
Skrivet av Katana:

med dagens cpu's så känns fysikkort rätt meningslösa

Dagens CPUs kommer inte ens i närheten av PhysX processorns förmåga. (Även med fler kärnor)
Det är just därför de finns..

det är jag medveten om, men när cellfactordemot rann så fint som det gjorde, då känns det rätt meningslöst med ett fysikkort?

Skrivet av DrOnd:

Tur att dom använder magi eller något istället för mjukvaruemulering...

Mkay?

Medlem

"Om partikeltät action, understött av Ageinas Newton-bräda, är din kopp té är kom julen tidigt i år." <-- välformulerad beskrivning av nyheten?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Katana:
Skrivet av DrOnd:

Tur att dom använder magi eller något istället för mjukvaruemulering...

Mkay?

Om man inte har specific hårdvara för problemet så använder man mjukvaruemulering.

Det är inte dåligt skriven kod som medför att ni inte kan köra cloth-simulering på era processorer.

Inaktiv

Fick aldrig skiten att funka..ka ninte säga att jag försökte så mycket heller.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av Katana:
Skrivet av DrOnd:

Tur att dom använder magi eller något istället för mjukvaruemulering...

Mkay?

Om man inte har specific hårdvara för problemet så använder man mjukvaruemulering.

Det är inte dåligt skriven kod som medför att ni inte kan köra cloth-simulering på era processorer.

I demot som släpptes förut så hade de inte lagt till något vettigt stöd för mjukvaruemulering, sa de tom själva på något forum om jag inte minns helt fel. Hade de gjort det hade det nog inte varit nå större problem.

Medlem

Min AMD 64 3000+ och mitt Nvidia 6600 hänger inte riktigt med:P

Medlem

får error när jag startar det, klagar på att jag inte har fysik kortet, hur stänger jag av det? så jag kan köra det endå?

-------
PhysX 2.6.4 failed to initialize. Make sure you have the PhysX 2.6.4 runtime installed.

Stack Trace:
Address = 0x48f16df (filenamenot found)

Inaktiv

Ska inte komma nå error när man startar det angående kortet, det är avstängt per default, man måste stänga av det i själva spelets options.

Spelet är ändå rätt ospelbart utan kortet, kanske om man kör 1v1 med låg partikel antal så funkar det någorlunda.

Medlem
Skrivet av MB?:

får error när jag startar det, klagar på att jag inte har fysik kortet, hur stänger jag av det? så jag kan köra det endå?

Installera om spelet och välj att du vill installera PhysX SDK oxo. Du måste ha det.

Något är skumt med full versionen... Demo gick bra på något äldre datorer utan fysik kortet medans full versionen är totallt ospelbar på en high-end burk.

Då spelet inte ser särkilt mycket bättre ut så undrar man ju vad dom gjort...

Inaktiv

Vad fan..? Installerade demot sen när jag startar står det att jag inte kan spela för att jag saknar Physx hårdvara, whats a man to do? :/

1
Skriv svar