Första bildmaterialet från The Last Remnant

Robot
Medlem
Första bildmaterialet från The Last Remnant

Är väll rätt likt White Knight Story på fight scenerna


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

är så trött på dessa överdesignade Square-spel... Är de sponsrade av Circus Maximum eller nått?

Medlem
Skrivet av pazu:

är så trött på dessa överdesignade Square-spel... Är de sponsrade av Circus Maximum eller nått?

Japsarna vet inte hur man inte överdriver allt.. tyvärr. Iaf jag stör mig otroligt på designer som bara ser totalt opraktiska ut och bara är där för att se häftigt ut.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Puh, glad att jag inte är ensam om att tycka det..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

ptr
Medlem

kan hålla med er till en viss del. mene ibland är det tufft. och vissa gillar det såklart medan andra inte gillar det

Flakmonkey

Vissa kallar den "japanska" stilen överdriven och fjantig... jag kallar den "västerländska" platt och fantasilös

Medlem

Önskar att SE kunde sluta pumpa ut rollspel och ge oss Front Mission 5 istället >;O

Inaktiv

zzzzzzzzzz..hö..va?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vissa kallar den "japanska" stilen överdriven och fjantig... jag kallar den "västerländska" platt och fantasilös

Det är ju helt och hållet en fråga om smak helt klart, dock har jag sett gott om exemplar av västerländsk rustning och vapen som är väldigt snyggt designade utan att tappa bort det faktum att de har en funktion att fylla. Det är sällan man ser japs designat material göra samma sak, de går över gränsen hela tiden och i alla genrer, det finns nått japs rymd lir till xbox360 som ska komma snart (varit ute i japan ganska länge) och det ser förgräsligt ut med rosa rymdskepp med taggar och lysande streck och pinnar åt alla håll och kanter.. lite som om "pimp my ride" hade pimpat alla skepp i spelet!

Självklart finns det dock undantag för även japsarna, men tycker det är mer sällan man ser dem gå mot en lyckad blandning än vad utvecklare/designer här i väst gör, vilket är tråkigt då de är väldigt kreativa och skulle säkert kunna göra skit läckra grejer om de bara lugnade sig lite och tänkte till


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Personligen tycker jag att Japanska spel är långt mycket mer intressanta än västerländska. Här i väst så har vi fastnat i samma banor, och de "nyskapande" spelen härifrån innebär oftast att man bara har ändrat lite grann i en redan existerande genre...
Japanerna vågar i alla fall vara kreativa!

On topic då... Tycker att det har en väldigt typisk Square Enix känsla över sig, och jag ser verkligen fram emot mer information om spelet!

Inaktiv

Själv tycker jag den japanska stilen på spel är mycket interessantare än vad de västländska spelen har. Tycker att det är bra med lite extra fantasi i spelen, då blir dem inte hela tiden likadana.

Medlem

FFVII-stilen är perfekt, så det handlar inte om väst vs öst... det handlar om att Square ÖVERdriver

Medlem

SquareEnix borde släppa eftertraktade spel såsom Front Mission 5 istället. Fy skäms!

Medlem

nämen? detta ser interssant ut, hoppas på 360 release


signatur

Nämen!

Inaktiv

Tycker den Japanska stilen ser ut som ett lass skit.

Inaktiv

Ett lass skit it is. Västerländsk stil for teh win. Gärna medeltidsstuk. Dock lyckades japanarna riktigt riktigt bra i Castlevania: Symphony of the night till gamla ps1:an.

1
Skriv svar