Forza Motorsport 2-demo släppt

Medlem

Rejält skönt spel imo. Testade att krasha lite med de andra bilarna och det verkade relativt realitiskt iaf, bilen betedde sig ganska annorlunda när däcken gick varma med


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av mill:

Enligt MS så har de i samband med våruppdateringen juicat upp servrarna så det ska gå fortare att ladda hem i fortsättningen.

Har för mig att det endast gällde videomarketplace?
Kanske har fel dock

För det verkar gå mycket fortare för de flesta.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av eDy:
Skrivet av mill:

Enligt MS så har de i samband med våruppdateringen juicat upp servrarna så det ska gå fortare att ladda hem i fortsättningen.

Har för mig att det endast gällde videomarketplace?
Kanske har fel dock

För det verkar gå mycket fortare för de flesta.

Ingen aning, trodde det gällde "allt" Hur som helst fick jag hem det nyss på under 10 min (10 mbit, telia).

Medlem

vart förvånad idag då jag tanka ned det. hur fort det gick! aldrig har det gått så pass fort på xbox live.

kanon uppdatering av M$

Inaktiv

Är damage systemet verkligen fulländat i demon? Körde full fart in i en betongmur utan att få några skador, ser ju lite tillbucklad ut i fram men inte mycket och inga skador på delar, lyckas fan inte få av kofångaren heller

Nåja riktigt grymt spel, årets bilspel utan tvekan kan man nästa säga redan nu.

Medlem

grymmt besviken av demot :(... man kan fortfarande inte sitta i bilen och köra. Bilarnas skuggor etc ser lite väl plastiga ut och bandesignen var inge vidare. Ända posetiva är bilutbudet som ser lovande ut.

Blir att lira GTR 2 istället till nya Gran Turismo dyker upp.

Medlem

Nä besviken blev man allt, fan ävern GT HD var ju mer imponerande både när det gäller grafik å körkänsla.

Att inte ha nån cockpit är ett stort minus, trots att spelet ska vara så realistiskt. Har inte spelat forza1 men tyckte även med alla hjälpmedel på on att det var inte så värst roligt att glida omrking med en handkontroller.. kan tänka mig att ratten måste vara nästan ett krav.. kändes som jag inte lirat bilspel på åratal.

Inaktiv

Håller med föregående talare att avsaknad av cockpit är stort minus, och nej det kommer inte komma heller. Besviken på grafiken också -- det är fortfarande för rent. Fattar inte, de har ju implementerat både rörelseoskärpa och skärpedjup. Om de använt mer "missar" med fokusen så att det blev lite mer suddigt då och då skulle det se hur mkt mer realistiskt ut som helst.

Dock var det förbaskat roligt, och det är väl det viktiga. Och så blir det såååå mkt roligare om man slär AV alla hjälpmedel, inte PÅ som nån skrev.

Medlem

Blandade känslor här.
Gillade körkänslan och fartkänslan mycket, blev dock "besviken" på hur banan såg ut.
Men man kanske kräver för mycket av Forza 2 helt enkelt.
Sen får man väl vänta och se hur skademodellen är när den är fullt påslagen.
För om inte jag har missat nått så kan inte bilarna gå sönder helt i demot (går väl inte att ställa in hur mycket skada bilarna tar i demot?). Man kan krasha bäst man vill och det är bara kosmetiskt man ser skadorna och när man kollar på heat/damage så ser allt bra ut trots att man har frontat ett antal bilar i 250+.
Skulle kunna tro att typ däck osv kan lossna med full skademodell på.

Hur som helst, ett solklart köp.
Webhallens paket med Logitechratten för 749:- tycker jag låter klart prisvärt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Bilarnas skuggor etc ser lite väl plastiga ut och bandesignen var inge vidare. Ända posetiva är bilutbudet som ser lovande ut.

Håller inte med dig om att skuggorna ser plastiga ut. Jag tycker det ser riktigt schysst ut när träden sveper över bilen. Banan var helt ok den med. Bara en bana än så länge
Smaken är som baken, delad.

Kan inget annat än att säga att jag är postivt överraskad. Skön kännsla att köra, bra ai ( fick jag intryck av) och grymmt snygga bilar. Givet köp!

Medlem

Kör mclaren slr men vyn att du bara ser huven,, snacka om sunkiga ljuseffekter. man kan tro att bilen är cromad fast än den är silverfärgad.

Sedan undrar man varför de inte lagt till så bilarna blir dammiga etc om man kör av banan...

Racing simulator nja snarare ett arcad spel.. ger mitt hopp till Simbins nya produkter

Medlem

Faaaaan vad bra! Min krysslåda-varvet-runt, du skall få en puss imorgon!

Inaktiv
Skrivet av RaymonD:

Kör mclaren slr men vyn att du bara ser huven,, snacka om sunkiga ljuseffekter. man kan tro att bilen är cromad fast än den är silverfärgad.

Sedan undrar man varför de inte lagt till så bilarna blir dammiga etc om man kör av banan...

Racing simulator nja snarare ett arcad spel.. ger mitt hopp till Simbins nya produkter

De blir dammiga

12
Skriv svar