Hennes & Mauritz intar The Sims 2

Robot
Medlem
Hennes & Mauritz intar The Sims 2

harr harr harr.

Medlem
Medlem

Om man ska försöka vara lite objektiv så tror jag det är ett jävligt smart drag av H&M med tanke på att det förmodligen är ungefär samma målgrupp som är storkonsumenter av Sims 2 som handlar på H&M.

Eller så har jag bara fördomar..

Medlem

Snacka om produktplacering... Kan det här måntro vara ett kryphål runt lagen om reklam riktad mot barn, som om jag förstått rätt inte är tillåten i sverige?..:\


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Som notwist säger så verkar det inte vara mer än ett smart drag från deras sida.. Ser dock som att expansionen borde vara gratis åt de som vill ha den, eftersom det stort sett är reklam.
Däremot kollade jag upp och sims 2 har ändå en T-rating, så de har ju lämnat 'barn', mao inga direkta lagar bryts där.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Oh my

Snart kommer väl en skräpmats sponsrad version av Sims också

Medlem

Jävligt smart sätt att marknadsföra sig på, H&M kommer ju garanterat öka sin försäljning med många procent tack vare detta.

Medlem

EA skulle väl börja ha reklam i spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Alltså... snart blir det kollektivt självmord..

Medlem
Skrivet av Katana:

Alltså... snart blir det kollektivt självmord..

The Sims 2: Judgement day

Medlem

Nu har det gått för långt. Inte nog med att de säljer massvis med expantioner till höger och vänster, nu förväntar de sig att folk skall betala för andras reklam också!
fast jag har ju aldrig köpt spelen, så jag skall väl egentligen inte klaga, men principen med att betala för ren reklam är fel.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av klossen:

EA skulle väl börja ha reklam i spel.

lmao, bäst idag :D:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Detta måste vara ett gratistillägg.. annars vore det väldigt sorgligt. Kan ju åtminstone hoppas på att det delas ut hus H&M:s butiker vid köp av kläder eller något i den stilen.

Medlem

eh ja nu snackar vi ett säkert kopieringskydd , man gör alltså ett spel så förnedrande som möjligt

Inaktiv
Skrivet av hest:

Detta måste vara ett gratistillägg.. .

Nope. http://www.webhallen.com/prod.php?id=74795

Skrivet av N3m35i5:

Snacka om produktplacering... Kan det här måntro vara ett kryphål runt lagen om reklam riktad mot barn, som om jag förstått rätt inte är tillåten i sverige?..:\

Japp det har du rätt i.


signatur
Inaktiv

Inte bara reklam man kan ju ha klädesaffär och modevisningar, använder The Sims 3 UE3 motorn och så förråder jag nog spelvärlden och riktiga spels ära och börjar lira. ^^

Inaktiv
Skrivet av Pumpa:

The Sims 2: Judgement day

Det skulle jag köpa. Man får köpa ett litet biktbås till sina simmar som de sitter o nöter "Hail Mary" i

Inaktiv

hej ja har bara en fråga hoppas någon kan svara mig!! jag kan ej koma in på h&m i de sims2 faishon eller kan ej hitta äfferen kan någon hjälpa mig och förklara jag köpte spelet före veckan så drf tack!

Inaktiv

hej ja har bara en fråga hoppas någon kan svara mig!! jag kan ej koma in på h&m i de sims2 faishon eller kan ej hitta äfferen kan någon hjälpa mig och förklara jag köpte spelet före veckan så drf tack!

1
Skriv svar