Robot
Guitar Hero II

Pärlvit gura och bättre grafik, är det tillräckligt för att introducera gitarrsuccén Guitar Hero till Xbox 360? Vi har spelat, svettats i solopassagerna och till sist spelat vår Free Bird.


Medlem
Test - Guitar Hero II på Xbox 360

ett av världens bästa spel. köpte krysslådan enbart för detta spel och har sällan haft såhär mkt skoj.

Inaktiv

Lätt bäst (L)


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Konceptet är riktigt ballt men låtarna på 2an är riktigt kass, ettan är bra mycket bättre enligt mig.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Konceptet är riktigt ballt men låtarna på 2an är riktigt kass, ettan är bra mycket bättre enligt mig.

Vissa låtar ja, men Guitar Hero 2 har mer ösiga låtar, dvs. som man kan headbanga till


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av eDy:

Lätt bäst (L)

Precis! Jag är super nöjd :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hi my name is Grönatummen and I'm a GH-addict!


signatur

I'm the best around...

Medlem

Hej Grönatummen^^

Hur viktigt är gitarren i sig? Är det stor skillnad mot att köra med vanlig kontroll?

Har kört en del Frets on fire, kul spel, men det är fel toner i vissa låtar, får rycket på det(Ja, jag är musiknörd) Men ingenting slår ändå känslan av att spela gitarr på riktigt.:)

Medlem
Skrivet av båtsman:

Hej Grönatummen^^

Hur viktigt är gitarren i sig? Är det stor skillnad mot att köra med vanlig kontroll?

Har kört en del Frets on fire, kul spel, men det är fel toner i vissa låtar, får rycket på det(Ja, jag är musiknörd) Men ingenting slår ändå känslan av att spela gitarr på riktigt.:)

Det är mycket stor skillnad mellan handkontroll och plast gurran. Jag spelar riktig elgitarr på fritiden, och det känns verkligen verkligt när jag håller i plats gurran!

Du älskar musik, spelar gitarr på fritiden, jag menar.. vad tusan väntar du på?!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Men vad tragiskt meningslöst. Köp sig ett riktigt instrument och lär sig spela istället!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det är mycket stor skillnad mellan handkontroll och plast gurran. Jag spelar riktig elgitarr på fritiden, och det känns verkligen verkligt när jag håller i plats gurran!

Du älskar musik, spelar gitarr på fritiden, jag menar.. vad tusan väntar du på?!

Okej! Kanske ska kika in det! Jag väntar för att jag nog ska uppgradera mig från mitt ps2, och för att jag nästan hellre uppgraderar datorn(vilket jag ska göra i höst). Och pengar växer inte på träd^^

Men om den nu fungerar på datorn, oho, man blir sugen:D

Skrivet av calle_:

Men vad tragiskt meningslöst. Köp sig ett riktigt instrument och lär sig spela istället!

Men om man redan kan det då? Och vill testa något nytt?^^

Medlem

Meningslöst? Hur kan det vara meningslöst att ha kul? För jäklar vad roligt det är.

Inaktiv
Skrivet av Fraizer:

Meningslöst? Hur kan det vara meningslöst att ha kul? För jäklar vad roligt det är.

Roligare än att mästra ett riktigt instrument? Föga troligt...

Inaktiv

3an kommer ju redan i höst. och den kommer även till Wii.
men varför släpper dom 2an och 3an så tätt ?
bara några månader mellan 2an som släpptes nu och 3an som kommer i höst

Skrivet av calle_:

Men vad tragiskt meningslöst. Köp sig ett riktigt instrument och lär sig spela istället!

wow, dagens CTRL ALT DEL passar här

Medlem
Skrivet av calle_:
Skrivet av Fraizer:

Meningslöst? Hur kan det vara meningslöst att ha kul? För jäklar vad roligt det är.

Roligare än att mästra ett riktigt instrument? Föga troligt...

dude? Chilla lite, detta är underhållning. Att mästra ett instrument är för övrigt inte sådär skitroligt, det är en helvetes massa jobb.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Sen kan man aldrig bemästra ett instrument. Även de bästa kan lära sig något nytt...

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

3an kommer ju redan i höst. och den kommer även till Wii.
men varför släpper dom 2an och 3an så tätt ?
bara några månader mellan 2an som släpptes nu och 3an som kommer i höst

Du får ju tänka på att det funnits ute till PS2 ett bra tag.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

dude? Chilla lite, detta är underhållning. Att mästra ett instrument är för övrigt inte sådär skitroligt, det är en helvetes massa jobb.

Jag trodde att syftet med ett forum var att debattera intressanta saker? Att bara hålla med och ge ros till höger och vänster är väl inte särskillt givande?

Är det inte ganska kulturhämmande att sitta och skråla till usla poplåtar med en väldigt begränsad plastgitarr när man kunde gjort något på riktigt?

Visst, det är bara min enkla åsikt, men varför vara objektiv?

Medlem

Sjuuuukt roligt spel, gillar man musik minsta lilla och vill ha ett bra spel köper man detta, antingen till ps2 eller kryssboxen, helt valfritt!

calle_, hur är man objektiv på riktigt egentligen? ^^

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Sen kan man aldrig bemästra ett instrument. Även de bästa kan lära sig något nytt...

Sant! Ber om ursäkt för den dåliga formuleringen!

Inaktiv
Skrivet av calle_:

Men vad tragiskt meningslöst. Köp sig ett riktigt instrument och lär sig spela istället!

jag har spelat gitarr i 10år klassisk gitarr, elgitarr A,B,C hela köret men njuter ändå av GH2

Så man måste inte vara omusikalisk för att njuta av GH2

Inaktiv
Skrivet av bleak:

jag har spelat gitarr i 10år klassisk gitarr, elgitarr A,B,C hela köret men njuter ändå av GH2

Så man måste inte vara omusikalisk för att njuta av GH2

Nej, men det betyder inte att man måste vara musikalisk för att njuta av livemusik

Inaktiv

*Hoppas på att gitarren till Wii blir trådlös*

Bra recension i övrigt. FZ har börjat snäppa upp sig något på sistonde.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

W2k
Medlem

Bra att GH2 äntligen kommit till X360, om inte för extralåtarna så för att den där gitarren kommer göra sig j*igt bra till Frets on Fire.

Konsoller i all ära, men jag håller mig till FoF så länge GH (1+2) inte finns till PC. Att ha alla låtar i samma spel, plus godtyckligt antal "hemmagjorda", slår snyggare grafik och övrigt ögongodis som originalen har.

IMO förstås.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Skojsigt värre


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av calle_:

Är det inte ganska kulturhämmande att sitta och skråla till usla poplåtar med en väldigt begränsad plastgitarr när man kunde gjort något på riktigt?

Tror du på allvar att någon väljer GH istället för att lära sig spela gitarr på riktigt? Tror snarare att det kan finnas dom som blir sugna på att lära sig den riktiga varianten efter att ha spelat GH.

Medlem

Dags för en face-off inom redaktionen och/eller mot andra spelsajter! Gärna inspelat.


signatur

Fueled by coffee.

Redaktör

Crew hade en par GH2-dueller i vintras. Har förträngt hur det gick...


signatur
Medlem

JAg som bara har 3 fingrar kvar på vänsterhanden då? Hur gör jag ? ;|

12
Skriv svar