Call of Duty 4: Modern Warfare-bild släppt

Robot
Medlem
Call of Duty 4: Modern Warfare-bild släppt

innehållet var ju lagom spännande men grafiken och 3D bilden gör det värt nerladdnings tiden hoppas CoD4 blir så coolt som det verkar

Medlem

Tänkte först att det var en till sådan där tråkig panorama-bild man sett dyka upp, men fler sådana här "bilder" tycker ja! Sedan vet jag inte om jag bryr mig så mycket om faktiska innehållet än så länge; för tidigt för att säga. Det var mest modellerna som var intressanta. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Fin... helikopter...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

ganska lamt faktiskt, var ju inte full 3d


signatur

Bengebolle

Medlem

Ser trevligt ut att glida ner för de där repen utan handskar
Annars är jag också positiv till såna här screenshots. Även om det inte direkt är "äkta" så får man väl ändå säga att det är rätt skoj

Men jag håller med nudelsdesign - vore kanske skoj att se någonting mer än en helikopter. Var är bakgrunden? Känns lite uppstyltat.

Medlem

såg riktigt fint ut, gillar panorama bilder som är tagna ur spelet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nice!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker att det mer ser ut som ett nytt Ghost Recon, hur som helst så ser det otroligt vackert ut.

Medlem

Snyggt! Kul koncept också, hela bildvridgrejen. Tycker man känner igen sig från CoD2, känns som en uppsminkad CoD2-motor.

Medlem

Coolt! Fick lite ArmA-vibbar av bilden.

Det finns för övrigt en "ny" trailer. Det är i stort sett samma trailer som sist, men med ca 30 sek nytt material inklippt.

[http://www.youtube.com/watch?v=k3FRwAJgI9c]

Den finns i hög upplösning här. Väldigt segtankat dock...

Medlem

Skönt att slajda ner där utan handskar.

Skrivet av redmac:

såg riktigt fint ut, gillar panorama bilder som är tagna ur spelet.

Detta är nog inte taget ur spelet, verkar grymt omständigt och onödigt att skapa en speciell kamerarigg i motorn enbart för en promo-bild. Vettigare då att rendera ut det i maya.

Medlem

Eller inte, hur svår är den där att rendera ut? det är ju bara att programmera en kamera som vrider sig och cappar samtidigt, tro det eller ej, men stora studios använder inte fraps för att ta sina in gameshots, att rendera den där genom ngt annat än deras motor skulle ta en mängd resurser.

Sen skulle det se totalt annorlunda ut.

Sen så finns det ju ett par felaktigheter i bilden som bara vi militärbuffs ser, förutom handskarna då, vapenslagstillhörigheten på helin är inte målad i reflektiv färg, och bakspoilern på balckhawk vinklas neråt vid hover


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Skrivet av simulacra:

Sen skulle det se totalt annorlunda ut.

Vem bryr sig, det är en promo-shot.

Skulle ta någon dag för en grafiker att sätta upp scenen i Maya, rendera gör man på natten.

Gud vet hur lång tid det skulle ta för en programmerare att göra de nödvändiga verktygen.

Men då är jag ju själv grafiker, och min erfarenhet är att programmerare brukar överdriva sina tidsestimat något fruktansvärt så att de får tid att läsa Slashdot (eller något).

Medlem

Så du menar att det tar kortare tid att rendera en bild så att det ser exakt ut som i spelet än att säga till en kamera att skriva en capture till hd:n hoppa ett steg i en cirkel och ta en bild till och fortsätta tills den gått ett varv, I think NOT.

En promobild som är raktigenom fake är ok när spelet är projketerat och inget annat än art irectionen är färdig, men inte till en titel som börjar närma sig content complete.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Företag "fejkar" promobilder fram tills spelet släpps...Tror du att de photosoppade bilder som pryder framsidorna av speltidningar också är in-game? Vad är då skillnaden mellan vilken promobild som helst och en uppenbart upp-piffad rendering av Lara Crofts tuttar? Vill vi ha en snygg bild som säljer spelet så plockar vi fram det. Att enskilda individer bryr sig om vilka verktyg som används spelar ingen roll.

1
Skriv svar