Dokumentera ditt liv hos FZ!

Robot
Medlem
Dokumentera ditt liv hos FZ!

Hehehe. fint

Inaktiv

blogg schmogg

Medlem

150pers på ett dygn? ganska många som vill skriva av sig altså


signatur

Bara gör det.

Medlem

En TILL nyhet om det? Ni vill verkligen att folk ska blogga. ^^

Medlem

Varför så kritiska? Skulle alla bloggar vara dåliga bara för att de är bloggar? Det är väl ändå innehållet som räknas.

Inaktiv

Jag har ju redan förutsett allt som kommer att hända... på min FZ-blogg, förstås!

Den här inledande bloggexplosionen lär väl i alla fall snart gå över, sedan får man se hur bra det fungerar. Risken finns ju att alltihop mer eller mindre självdör, men vi ska hoppas att så inte blir fallet.

Inaktiv

"Är bloggande gemene mans möjlighet att komma till tals eller blott en övergående trend?"

Sedan internet skapades har gemene man kunnat komma till tals fast då hette det inte blogg utan Hompage.

Ordet Blogg påminner mig om Multimedia. Ett nytt häftigt buzzword på en redan existerande teknik.

Medlem

Varför, varför, varför?

Bloggen har sin plats men alla behöver inte ha en... speciellt inte baserat på att man är medlem i ett forum...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför så kritiska? Skulle alla bloggar vara dåliga bara för att de är bloggar? Det är väl ändå innehållet som räknas.

Inget av de fyra inläggen ovan ditt är (såvitt jag kan se) kritiska.

Medlem

Jag säger bara en sak: Wordpress

Inaktiv

jo mitt var kritiskt

Inaktiv

Ok, en snabb undran. Blir inte alla bloggar ungefär som ett nytt "Allmänt prat"? Kommer inte detta att minska aktiviteten på forumet?

Medlem

Skillnaden mellan tidigare tekniker är ju formatet. Det är helt enkelt enklare än någonsin för gemene man att skriva av sig. Inget fel i det tycker jag.

Flakmonkey
Skrivet av teX:

Ok, en snabb undran. Blir inte alla bloggar ungefär som ett nytt "Allmänt prat"? Kommer inte detta att minska aktiviteten på forumet?

Bara om bloggen används på fel sätt. Jag menar ett forum är ett ställe att diskutera om saker och ting och ställa frågor... det är inte en blogg

Antikvitet
Skrivet av CastorFiber:

Varför, varför, varför?

Bloggen har sin plats men alla behöver inte ha en... speciellt inte baserat på att man är medlem i ett forum...

Du är inte medlem på ett forum, du är medlem på en sajt. Kom fram från ditt gömställe under stenen!

Läs om sexchocken på FZ-redaktionen! Tomas spelar sexspel!

LOL AFTONBLADET LOL LOL!!!1!!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Bara om bloggen används på fel sätt. Jag menar ett forum är ett ställe att diskutera om saker och ting och ställa frågor... det är inte en blogg

Jag ser ingen större skillnad på en blogg och ett forum. Hade bloggen saknat kommentarfunktion hade skillnaden blivit större men eftersom det går att kommentera blir det nästan samma sak.

Skrivet av John:

Läs om sexchocken på FZ-redaktionen! Tomas spelar sexspel!

LOL AFTONBLADET LOL LOL!!!1!!

Jo, det var ju värt min tid att läsa de 4 raderna. Utmärkt exempel på något som kunde stått i forumet istället.

Flakmonkey
Skrivet av teX:

Jag ser ingen större skillnad på en blogg och ett forum. Hade bloggen saknat kommentarfunktion hade skillnaden blivit större men eftersom det går att kommentera blir det nästan samma sak.

Beror som sagt på hur den används. För mig fungerar bloggar som en sorts krönika eller dagbok där jag kan få ut mina åsikter och tankar på mina egna villkor. Ett forum däremot är en plats där jag diskuterar om vilket svärd som är bäst i WoW eller frågor om vilken musmatta som är bäst.

Men visst, en blogg kan användas till annat också.

Medlem
Skrivet av teX:

Ok, en snabb undran. Blir inte alla bloggar ungefär som ett nytt "Allmänt prat"? Kommer inte detta att minska aktiviteten på forumet?

Jag tror inte det även om aktiviteten i forumet "Allmän prat" är minimal nuförtiden... Perioderna mellan besök på fz.se blir längre och längre för mig... det kommer ju inga nya trådar, inget nytt att tjata om...

Sedan är det kanske inget fel i sig att blogga, jag förstår tjusningen i att någon läser "det du skrivit om dig och det du tycker i din värld" men för de flesta är det en helt onödig "egogrej" som att ha visitkort eller nummerplåtar med sitt namn på...

Den vanliga, standard 1.0 bloggaren, lägger ner en massa tid på att komma på ett tufft namn till bloggen, photoshoppa en fräck banner, klämmer in adressen i sin signatur, skriver fem inlägg per dag i två veckor och sedan glömmer att den finns... Det borde finnas städpersonal på internet som tar bort all gammal skit som bara är ivägen.

Bloggar är i 9 fall av 10 onödigt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

TYcker kommentar-systemet ska bort från bloggarna, så det inte pgår diskussioner där. Svårare att hålla koll på det då.

Annars gillar jag idén använder webbloggen på GS tex.

Som sagt används det på rätt sätt är det inget som ersätter forumet.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför så kritiska? Skulle alla bloggar vara dåliga bara för att de är bloggar? Det är väl ändå innehållet som räknas.

Inget av de fyra inläggen ovan ditt är (såvitt jag kan se) kritiska.

Tyckte mig ana visst missnöje i ditt inlägg.
Jag ställde i.a.f. frågan då den generella inställningen verkar vara negativ.

Hooraytio: Tack för ditt stöd

Medlem

blogg smogg! Väntar på att det ordet ska försvinna. 8D


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av teX:

Sedan internet skapades har gemene man kunnat komma till tals fast då hette det inte blogg utan Hompage.

Jao, skillnaden är väl att en blogg ofta finns som ett färdigt skript eller en färdig funktion som vem som helst, utan ngn HTML/PHP/ASP-kunskap, kan använda. Hemsidor måste man kunna koda för att göra, vilket begränsar antalet som kan komma till tals på the Internets.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av teX:

Ok, en snabb undran. Blir inte alla bloggar ungefär som ett nytt "Allmänt prat"? Kommer inte detta att minska aktiviteten på forumet?

Jag tror inte det även om aktiviteten i forumet "Allmän prat" är minimal nuförtiden... Perioderna mellan besök på fz.se blir längre och längre för mig... det kommer ju inga nya trådar, inget nytt att tjata om...

Sedan är det kanske inget fel i sig att blogga, jag förstår tjusningen i att någon läser "det du skrivit om dig och det du tycker i din värld" men för de flesta är det en helt onödig "egogrej" som att ha visitkort eller nummerplåtar med sitt namn på...

Den vanliga, standard 1.0 bloggaren, lägger ner en massa tid på att komma på ett tufft namn till bloggen, photoshoppa en fräck banner, klämmer in adressen i sin signatur, skriver fem inlägg per dag i två veckor och sedan glömmer att den finns... Det borde finnas städpersonal på internet som tar bort all gammal skit som bara är ivägen.

Bloggar är i 9 fall av 10 onödigt.

du behöver inte besöka alla bloggar om du tycker dom är onödiga, då kanske det blir lättare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför så kritiska? Skulle alla bloggar vara dåliga bara för att de är bloggar? Det är väl ändå innehållet som räknas.

Inget av de fyra inläggen ovan ditt är (såvitt jag kan se) kritiska.

Tyckte mig ana visst missnöje i ditt inlägg.
Jag ställde i.a.f. frågan då den generella inställningen verkar vara negativ.

Hooraytio: Tack för ditt stöd

Nja... mitt inlägg betyder det det står. ^^ Att fz verkar vilja att folk ska blogga. Två nyheter om samma sak inom en kort tidsperiod, vett du.

Medlem

Det var ingen som brydde sig om vad alla tyckte och tänke 1995, det är ingen som bryr sig 2007 heller...

Inaktiv
Inaktiv

Jag vet att ingen tvingar mig använda skiten, men varje sajt som innehåller en bloggfunktion får ett stort minus i min bok.

Medlem

Bloggar i sig är onödiga. De som hade något intressant att säga hade redan kanaler för att göra det också.

Antikvitet
Skrivet av kdid:

Det var ingen som brydde sig om vad alla tyckte och tänke 1995, det är ingen som bryr sig 2007 heller...

Ingen tvingar dig att läsa bloggarna. Sluta sura nu!

Skrivet av Fik0n:

Bloggar i sig är onödiga. De som hade något intressant att säga hade redan kanaler för att göra det också.

Att så många har tagit emot blgogarna med glädje och börjat uttrycka sig i dem motbevisar det du skriver. Inte heller du blir tvingad att läsa bloggarna. Sluta sura nu!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

12
Skriv svar