Vad annonserar Blizzard 19 maj?

Medlem

Kan dom inte bara skippa warcraft, starcraft och diablo och göra något nytt. Fast dom vågar väll inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Lost Vikings 3 till Gameboy Advance borde ha funnits med som alternativ.

Inaktiv

Hellgate London kanske?

Inaktiv

Jag hoppas och tror på ett Starcraft 2... Det är nu snart 10 år sedan Starcraft / Broodwar släpptes och folk spelar det som galningar än idag. Jag tror helt enkelt att dom kommer stänga ner dom gamla sc servrarna i förmån för det nya Starcraft 2 när det väl är dags. På så sätt kommer alla sc fanns att skaffa sig tvåan plus att Blizzard kommer få fler användare som kanske aldrig lira sc/broodwar men blir nyfikna på Blizzards nya sattsning. Sen tror jag även att dom kommer fortsätta med en månads avgift för att få lira... Den kommer inte vara så jätte dyr men kanske en 50-lapp i månaden. Och det skulle jag inte ha något emot att betala. Då vet man vilka som är seriösa och vill betala för att spela och inte bara smurfa. Sen kommer dom även att fixa en stabil bra server utan lagg och säkerligen ett antihacks program av någon sort precis som i WoW. Min förhoppning är iaf att detta ska ske så man får bort alla oseriösa hackers ur spelet.

Skulle också föredra att om dom kommer på någon för att hacka så får man böter istället för bara en indragen cd-key en viss tid.

Inaktiv

Själv hoppas jag på ett nytt MMO. De lyckades väldigt bra med WoW, de lyckades återvinna allt som alla andra redan gjort men de gjorde det väldigt väl. Jag hoppas att de gör en ny mmo så att de kan nyskapa lite men ändå behålla kvaliteten.

Medlem

Hoppas starkt på sc2, varför skulle man annonsera det i sydkorea, starcraft i sydkorea är religion för dem

Medlem

World/Universe of Starcraft
Starcraft 2
Warcraft 4
World of Warcraft Expansion #2
Diablo 3
Lost Vikings 2(?)

Möjligheterna är oändliga, men jag måste endå gå med Starcraft 2 det är ju trots allt Korea vi snackar om, Starcraft är väll näst intill deras nationalsport?

Inaktiv

Jag skulle vilja ha ett Diablo.. men med HG och platsen I korea can man utesluta det och bara acceptera starcraft i någon form. Förmodligen inte RTS, känns som att man inte kan innovera RTS genren mera och det finns många bra spel redan i den genren, den har nått sin potential nu.

Medlem
Skrivet av Disarmonia:

Jag hoppas och tror på ett Starcraft 2... Det är nu snart 10 år sedan Starcraft / Broodwar släpptes och folk spelar det som galningar än idag. Jag tror helt enkelt att dom kommer stänga ner dom gamla sc servrarna i förmån för det nya Starcraft 2 ETC....

Jag tror knappast att dom skulle vara så dumma att dom gör det...skulle nog inte få fler folk att köpa 2:an utan skulle nog få fler folk att demonstrera emot dom!

Inaktiv

Att det är Diablo III är väl en ganska osannolik gissning då inte Blizzard "ansvarar" för det eller ? Blizzard North blev ju Flagship Studios och dom i sin tur håller på med Mythos a.k.a Diablo III.

Starcraft 2 är mitt tips.

Inaktiv

Diablo eller Starcraft blir det nog, kanske WoW Exp. #2 fast Burning Crusade släpptes ju nyss så ja tror inte det. Men ja vill ha Warcraft 4, vill veta vad som händer med Arthas i tronen


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Ett nytt lost Vikings till Nintendo DS!

Har lite svårt att tänka mig StarCraft som ett MMO. Diablo funkar väl men dumt att försöka. Bättre de jobbar på expansions till WoW istället eller WoW2.

Måste väl nästan vara sc2 om det nu är ett spel...

Medlem

Det här snacket om att ett nytt MMO (Starcraft) inte skulle sno spelare från WoW för det är 2 olika världar är bara skit snack..jag älskar wow/warcraft och jag älskar starcraft.. men jag skulle sluta med wow direkt om SC2 eller "world of starcraft" kom..kvittar att det är olika världar.

WoW är uttjatat, tråkigt, händer inget i spelet längre.
(dom gjorde sitt största misstag i att släppa ett expansion utan 2 nya KLASSER. istället fick vi 2 nya raser vilket är skit samma för spelglädjen.

Det samma gäller för diablo..skulle byta diablo 3 alla dagar mot wow, Just nu spelar man WoW i väntan på ett bättre spel vilket jag hoppas dom kommer att släppa

Chansar på Starcraft 2, det är trotts allt det enda logiska alternativet.

(Vilket spel det än blir så kommer det dra spelare bort från WoW 50 av 50 personer jag har frågat har alla sagt samma sak..dom slutar direkt med WoW om det kommer ett SC2, Diablo3, WoS)

Medlem

Dom borde börja med att släppa en grafiskt upphottad gratisversion av SC1. Snabbt, billigt och värt miljoner i PR inför en eventuell uppföljare av något slag.

Medlem

jag har för mig att dom sa för typ ett halv år sen att dom ska göra ett nytt spel som inte skulle ha något med dom gammla spelen och göra ? helt ny story osv...

Medlem
Skrivet av Serendipity.:

Att det är Diablo III är väl en ganska osannolik gissning då inte Blizzard "ansvarar" för det eller ? Blizzard North blev ju Flagship Studios och dom i sin tur håller på med Mythos a.k.a Diablo III.

Starcraft 2 är mitt tips.

Det var ju inte Blizzard North som blev Flashship Studios, det var bara Bill Roper och några av hans polare som slutade på Blizzard och startade eget. Flagship Studios håller på med Hellgate: London idag.

Medlem

För tidigt för ett nytt MMO. De söker folk till det just nu och nu är de fullt upptagna med att utveckla expansion #2 till WoW. Jag tippar på Starcraft 2, möjligtvist Diablo 3.

Medlem

Expansion nummer två till WoW ligger väl ganska nära till hands. Varför konkurrera med sig själva? Ett nytt Diablo eller Starcraft drar ju bara bort folk som just nu lirar WoW- eller?

Sedan att det är just i Korea, det kan ju helt enkelt ha att göra med jättemarknaden Kina som ligger nästgårds. Där pushar dom ju WoW för fullt.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Jag läste någonstans att det ska presenteras ett Starcraft MMO...


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Diablo 3 (fast det blir säkert Starcraft 2)


signatur

Bengebolle

Medlem

Sa det inte nyligen att det arbetade på fler än ett spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

PaZ
Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Serendipity.:

Att det är Diablo III är väl en ganska osannolik gissning då inte Blizzard "ansvarar" för det eller ? Blizzard North blev ju Flagship Studios och dom i sin tur håller på med Mythos a.k.a Diablo III.

Starcraft 2 är mitt tips.

Det var ju inte Blizzard North som blev Flashship Studios, det var bara Bill Roper och några av hans polare som slutade på Blizzard och startade eget. Flagship Studios håller på med Hellgate: London idag.

Mythos ser ju mer ut som Diablo än Hellgate gör, men det är ju bara Flagships sidoprojekt som jag fattat det, för att testa onlinetjänsten innan hellgate. Det var ju rätt många ur Blizzard North som inte följde med när de slog ihop kontoren..

Medlem
Skrivet av rzr42:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av rzr42:

Nej Nej...
Det är redan bestämt att det inte komer bli ett nytt starcraft.

Källa?

Min intuition..
Det är baserat på de senaste ryktena om att det handlar om nytt mmo från Computerandvideogames.com + att blizzard söker nya utvecklare inom
Lead Engine Programmer ? Next-Gen MMO
Lead Tools Programmer ? Next-Gen MMO
Lead Technical Artist ? Next-Gen MMO
@
http://www.blizzard.com/jobopp/

Om du hade kollat för någon månad senare så sökte dem programmerare med erfarenhet för strategispel, starcraft samt diablo, och med tanke på att dem inte är där längre så är dem antagligen tillsatta

Slutsats:
Starcraft 2 eller diablo 3.. och eftersom det är just i korea det annonseras så är det låga odds på starcraft

12
Skriv svar