Halloween

Medlem
Halloween

Imorgon är det Halloween, men redan för 10 minuter sedan ringde det på dörren och utanför stod ett par entusiastiska barn, inte äldre än sju år, och frågade "bus eller godis?". Förberedd som jag var tog jag fram godispåsen och gav dom två stora nävar. De tackade snällt och begav sig av.
När jag satte mig i soffan igen för att kolla på TV så vandrade tankarna tillbaka till när jag själv var barn och försökte mig på "Halloweeandet". En del var snälla även om de inte gav oss någonting, en del öppnade inte dörren, och en del flög ut springandes samtidigt dom viftade med händerna och skrek "FÖRSVINN HÄRIFRÅN!". Vad fan är det för typ av människor som beter sig så jävligt och släcker gnistan i dessa förväntansfulla barns ögon på det sättet?

#blogg


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Halloween

Jag tycker inte om tiggare


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Jag tycker inte om tiggare

Ge dom ingenting då. Ingen anledning att vara hotfull.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag ger gärna godis om de har gjort något till mig, till exempel en teckning. Då har de gjort något för att få godiset. Men om alternativen är "bus eller godis" ger jag alternativen "försvinn eller polisen".

Firar man inte Halloween ska man inte behöva dela ut godis till tiggare. Köp ert eget godis! Varför ska jag som aldrig ha godis hemma behöva lägga ut pengar för att undvika bus? Det är snarare utpressning. Min ekonomi klarar sig bra utan de inköpen.

EDIT: Det där med polisen var ett skämt om någon inte förstod det. Men något godis får de inte, kanske en frukt.

Skribent

Klipp dig, skaffa dig ett jobb och egna pengar brukar vara mitt svar.

1
Skriv svar