Jag hatar ex.

Medlem
Jag hatar ex.

Ex har man för.all.tid. Liksom levande bevis på de misstag man gjort i livet finns de där. And I hate it. Men som att det inte vore nog så är det när du är som mest labil som de visar dig.

Igår talade sambon med en gammal vän som tycktes vilja ha kontakt med det "old gang", bland annat då hans cs spelande ex. Yey! not. Det stör mig att denna "vän" tycker sig ha anledning att tro att min kära har kontakt med henne fortfarande fastän hon tydligen inte direkt dolde att hon var dum i huvudet. Kanske har han det.. Bryr mig dock inte. Kan inte känna mig hotad av personer som uppenbarligen inte är på min nivå när det gäller nått förutom Cs.

Så när vi står på stan och pratar lite idag vem f*n går inte förbi oss då om inte mitt ex! Om allt nu sker av en anledning som jag så gärna vill tro så måste ödet ha rätt sjuk humor för att göra att denna typ av situationer uppstår. Mitt ex försökte sig inte på att hälsa eller liknande, tack gode gud/satan/who ever för det.

Tror ändå att jag hade kastrerat honom på plats han gjort det. Han är ett riktigt prakt exempel på vad det är för typ av killar jag drar till mig. En lögnaktig, osäker idiot med tendenser att ta till våld när han känner sig mer osäker på sig själv än vanligt. (Min sambo är dock, eller snarare har visat sig vara, undantaget som bekräftar regeln.)

Crap. Det är verkligen när man minst behöver det som man blir påmind om vad man minst behöver. Just nu är jag så less och det hatar jag mer än något annat, även ex, tro det eller ej.

#blogg

Medlem
Jag hatar ex.

Mitt ex har också gjort sig påmind nu på senare tid att hon fortfarande faktiskt existerar(!) Något som jag glatt försökt förträngt bort:)
Två år har gått sedan vårt förhållande, varför nu? why why why:/

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Mitt ex har också gjort sig påmind nu på senare tid att hon fortfarande faktiskt existerar(!) Något som jag glatt försökt förträngt bort:)
Två år har gått sedan vårt förhållande, varför nu? why why why:/

Förstår inte heller sånt. Kommer du på varför det händer får du dock gärna skicka ett meddelande.

Medlem
Medlem

Tjaa man har alltid lite känslor kvar för sina ex (negativa eller positiva) men det du beskriver bottnar i dålig självkänsla tror jag. Osäkerhet på relationen osv kommer oxå därifrån. Jobbar man med självkänlsan så släpper nog allt det andra. Massa floskler och svårt att uppnå, men tyvärr sant.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Tjaa man har alltid lite känslor kvar för sina ex (negativa eller positiva) men det du beskriver bottnar i dålig självkänsla tror jag. Osäkerhet på relationen osv kommer oxå därifrån. Jobbar man med självkänlsan så släpper nog allt det andra. Massa floskler och svårt att uppnå, men tyvärr sant.

Va synd att du måste analysera det jag skrivit och söka efter någon slags bakomliggande mening. Menar vad jag skriver utan dolda budskap eller liknande att finna mellan raderna.

Dåligt självförtroende har jag lika lite som jag kan finna anledningar till att ha det.

Medlem

Jag söker inte efter några bakomliggande meningar, jag bara läste inlägget och skrev en kommentar till det som jag uppfattade. Och varför är det synd(?) att jag analyserade det? Det är väl bara kul att se hur någon annan uppfattar det man skriver även om det inte stämmer överrens med med din verklighet?

Även om det inte är så för dig så tror jag att min iaktagelse är sann för många andra. Men men nog ordat om detta. ^^


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Det är aldrig kul att bli dömd som ännu en av de "osäkra" bara för att man delar en vanlig åsikt med dessa, därav min reaktion. Visst är det kul att få reda på hur andra människor reflekterar över det man skriver, men inte när de påstår sig veta hur man tänker.

Medlem

Jag kan erkänna att det kanske inte var så bra formulerat. Ska tänka två gånger nästa gång.

Dina inlägg är för övrigt ganska uppfriskande här på FZ, keep em coming!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Jag kan erkänna att det kanske inte var så bra formulerat. Ska tänka två gånger nästa gång.

Dina inlägg är för övrigt ganska uppfriskande här på FZ, keep em coming!

Låter bra det. Känns som att det är ett tips många borde ta till sig av också. Hellre en gång för mycket än en för lite.

Naw, tack så mycket. Älskar att skriva, dock så använder jag mycket bilder i vanliga fall men här på fz finns ej den möjligheten så därav mina spridda skurar av inlägg. Känns dock bra att det iallefall uppskattas av någon att man försöker.

1
Skriv svar