Köp X-COM: Terror from the Deep via Steam

Robot
Medlem
Köp X-COM: Terror from the Deep via Steam

Men inte UFO: Enemy Unknown? Det är ju trots allt det bättre av dem..

Medlem

Detta är ju precis samma sak som UFO1, med skillnaden att banorna hade vatten-tileset och alla monster hade typ 50% mer HP och såg lite annorlunda ut. Sanslöst svårt spel


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Grymmt bra spel även om det ej är lika bra som Enemy unknown. Trevligt pris också, hade väntat mig ett högre pris faktist sen kan man bara hoppas på att de släpper 1:an och 3:an i serien också vilket vi bör ha någorlunda bra chans på att få

PaZ
Medlem

Ettan har ju skönare atmosfär, och tvåan är som sagt bara en kopia under vattnet. men det är ju svårare som sagt, och fortfarande riktigt läskigt och bra!

Medlem

Jag äger lagliga utgåvor av både Enemy Unknown och Terror from the Deep. Vore ju schysst om man skulle kunna låsa upp spelen då, men det är väl ingen större chans.

Medlem

Hata "terror" banorna på skeppen i detta. Satans stora och jobbiga heh.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

"Minimum: Windows XP, 33MHz 386, 4MB RAM, 520KB Free Disk Space, DirectX 6.1 or later."

Visa mig den 386:a på 33MHz och 4mb RAM som driver runt XP så blir jag förvånad

Klart köp förövrigt, är ett roligt spel som jag lätt kan betala 17kr för att få igång under XP

/ LordDaimos

Medlem

Blev närmare 21kr med skatt, sen rymdes det inte alls på 520KB utan det tog upp hela 35MB, nu blir jag grinig :/ (:P)

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jag äger lagliga utgåvor av både Enemy Unknown och Terror from the Deep. Vore ju schysst om man skulle kunna låsa upp spelen då, men det är väl ingen större chans.

Varför låsa upp dem? Lika bra att använda DOSBox.

Pansarknekt

Haha kommer ihåg detta, sjukt länge sen jag spela det. Spelar dock igenom Ufo Enemy Unknown en gång per år iaf. Kommer ihåg att det var seriöst assvårt. Ett riktigt bra köp om man gillade UFO Enemy Unkown och Apocalypse. Kostar bara en spottstyver oxxå. Funkar det stabilt på xp direkt eller?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

"Minimum: Windows XP, 33MHz 386, 4MB RAM, 520KB Free Disk Space, DirectX 6.1 or later."

Visa mig den 386:a på 33MHz och 4mb RAM som driver runt XP så blir jag förvånad

Klart köp förövrigt, är ett roligt spel som jag lätt kan betala 17kr för att få igång under XP

/ LordDaimos

Här har du en
Dock lite för mycket RAM och kanske ingen 386:a men ändå.

http://www.winhistory.de/more/386/xpmini.htm

Medlem

Köpte det direkt!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Varför låsa upp dem? Lika bra att använda DOSBox.

Tja, det gjorde jag faktiskt senast jag lirade, scrollningen har ju en asynkron algoritm och går för snabbt på moderna cpu:er.
Men min poäng var att spel man redan äger borde gå att låsa upp på onlinedistribution-prylar.

Inaktiv

Äger X-com 1,2 och 3.
Detta var ett givet köp för endast 21kr.
Har försökt spela "Terror from the deep" med Dosbox. Men dels så är det lite krångligt med att få ljudet att fungera. Samt så låser sig spelet varje gång en gubbe/alien/civil går upp/ner för en kulle så att kartan ändrar nivå. Har inte stött på det problemet på Steam-versionen än.

nj
Medlem
Skrivet av Forcie:

Tja, det gjorde jag faktiskt senast jag lirade, scrollningen har ju en asynkron algoritm och går för snabbt på moderna cpu:er.
Men min poäng var att spel man redan äger borde gå att låsa upp på onlinedistribution-prylar.

Iaf Valves egna spel går att låsa upp om man äger dem sedan innan genom att registrera dess produktkod till ens konto.
Dock så kan det ju vara lite svårare att lösa med äldre spel som inte använder sig av någon produktkod.

1
Skriv svar