Snack om Tolkiens onlinedebut

Medlem
Snack om Tolkiens onlinedebut

roligt att de har börjat bra, får hoppas de går bra för dem. behövs något bra komplement till wow...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

sant^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

toknöjda har de verkligen en anledning att vara, jävligt sjysst spel

Medlem

Yep, mkt bra spel. Snart kommer utbygganden


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Otroligt bra spel!

Medlem

ehh värst va alla blev positiva till det här spelet help plötsligt

Medlem

Kul för dom.

Lite sugen är jag allt på LOTRO. Men jag är mer sugen på ett MMORPG i Star Wars-galaxen.

Medlem
Skrivet av Ymer:

ehh värst va alla blev positiva till det här spelet help plötsligt

Man blir positiv när ett spel är bättre än någon föreställt sig. Dom har lyckats, och jag har en lvl 25 Champion, skit nöjd med spelet.

Medlem

Dom glömde nog nämna att login servern hade en himmla massa problem den här veckan dock

Men LOTRO är ett trevligt spel när det väl funkar. Dock tror jag det inte kommer slå lika stort som WoW

Medlem

Det verkar väl sådär.. jag är lite rädd att det blir ett i mängden av licensspel. Jag är mer spänd inför Warhammer och eventuellt "World of Starcraft" om det kommer

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Kul för dom.

Lite sugen är jag allt på LOTRO. Men jag är mer sugen på ett MMORPG i Star Wars-galaxen.

Star Wars Galaxies?
Synd att SOE förstörde det bara :/

Är litte sugen att testa på LOTRO men det får bli när det kommer nån trial på det (missade betan :/ ).

(vem håller inte "alt gr" skriver ":\" ?)


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Tja, jag är långt ifrån en tolkien fan... och efter många bra reviews så köpte jag spelet.

Även om du inte är nån middleearth fantaiker.. så är spelet kul

Enda i spelet som gör mig lite irriterad, är dom Enormt äckligt fula iconerna för skills.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Måste bara vräka ur mig att jag är helt frälst i det här spelet. En av de största anledningarna får nog sägas vara att jag i hur lång tid som helst inte trodde på det och inte hypade det mental. Strök det mer eller mindre ur min mentala "most-wanted"-lista. Men när alla positiva recensioner började dyka upp kunde jag banne mig inte hålla mig utan skaffa ett limited edition och jag är så satans nöjd.

Känslan av att befinna sig i Midgård är påtaglig och då har jag bara trampat runt i The Shire (skön kombination av översatta namn och de engelska varianterna va? ) än så länge. Befinner mig visserligen i den inledande förälskelsefasen just nu och tycker att allt är så himla mysigt. Om nån månad lär man väl upptäcka om mekaniken håller för lite mer långsiktigt spelande. Visserligen är inte end-gamespelande min kopp te riktigt men kan kanske bli det i.o.m med LOTRO. Jag har en relativt fet WoW-char men han lär bli lagd på is ett tag, hehe. När originalet finns att spela, varför spela en copy cat? 8)

Några få orosmoment finns och det är en del lagg; vet inte om det beror på min dator (tror jag inte, för den är hyfsat fet (bl.a. C2D 4600+, 7900GTX) eller om det är kopplat till kommunikation. Skills har en liten fördröjning innan de körs och om man dödar ett monster när man är i ett fellowship (party) stannar allt upp i en halv sekund. Inget som man kan acceptera när man ska köra mer "seriöst" med andra ord så man får hoppas att det löses. Men för casual spelande och dem som gillar att questa är det ett guldspel. Snyggt som attans och mycket Tolkienkärlek inbakat. Jag rekommenderar varmt alla charmiga hobbitquests med pajbakning och allt vad det är.

Måste påpeka en sak; varför är det så svårt för folk att skilja på "de" och "dem"? Ser nästan hellre att man skriver "dom" istället om det ändå blir fel. Tips: "de" är subjektet och "dem" är objektet. Ledsen att behöva förvandlas till der Grammatik Nazi men jag kan inte hålla mig längre. Det stör mig verkligen nåt enormt. "Dem kan inte stava" är alltså inte korrekt. "De ska hjälpa dem att stava" är det dock. Så, hem och öva nu. :heart:

Medlem

Som sagt, detta spel är riktigt bra och välgjort.

Jag kör som Hobbit Minstrel. Komiskt att ha ihjäl fienden med hjälp av några slag på lutan.

Min favorit i spelet är musiksystemet. Att t.ex. ställa sig på torget och lira nån go låt är alltid skoj.

Det enda minus som jag känner är att det verkar inte finnas något musikspår med från filmerna, så som Star Wars Galaxies har det. Jag vet inte hur det är för andra, men jag får i alla fall inte riktigt Sagan om Ringen-känslan utan den musiken. Jag har gjort så att jag har fixat alla tre soundtracken och har de på i bakgrunden istället.

En annan sak, en bagatell egentligen, som Groggo sa tidigare, ikonerna som finns ser inte allt för roliga ut. Nästan lite dystra. Men vad gör det när spelet för övrigt är helt underbart.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem
Citat:

Det enda minus som jag känner är att det verkar inte finnas något musikspår med från filmerna

Spelet bygger inte på samma licens som filmerna, utan är baserad på böckerna.

Medlem

Jag har hört i princip bara negativa saker om det här spelet.

Och efter att ha kollat det officiela forumet blev det inte bättre.

http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?f=120

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Jag har hört i princip bara negativa saker om det här spelet.

Och efter att ha kollat det officiela forumet blev det inte bättre.

http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?f=120

Haha, vadå? Minst hälften (kollade bara snabbt) av posterna lovordade ju spelet.

En slutledning av folks åsikter och min egen erfarenhet är i alla fall att det nog mest är ett spel som erbjuder en finfin storydriven upplevelse som försöker undvika grind så mycket det bara går. På grund av de högre prestandakraven, problemen med lagg (kommer iofs säkert att lösas) och en relativt liten spelvärld kommer det nog inte vara ett utpräglat end-gamespel.

Men det är klart, monster play kommer säkert blir grymt och det kanske finns en massa suveräna raidinstanser som jag inte känner till. Och man ska dessutom ha i åtanke att i en instans krävs det inte lika mycket av datorn. Eller är jag helt bakom flötet nu?

Och världen ska ju utökas som jag har förstått det. För övrigt vet jag inte om end-game är vad alla onlinespel behöver. Hjärndött grindande och schemalagt raidande är inte vad jag vill syssla med på min fritid. Jag har redan ett jobb.

Dax
Medlem

Det jag vill ha är riktig PvP dom goda mot dom onda i riktiga slag. Det skulel kanske få mig att testa spelet.

Mvh Dax

Medlem

Man kan nog inte vänta sig att ett forum ska vara opartiskt, det skrivs ju mest negativa poster på ett spelforum för folk är inte lika benägna att uttryckligen hylla något.

Själv så har jag hört av folk som spelar att de inte var så imponerade i första början men då de gav det en chans ett par dagar så var de fast. Så det är lite lockande att prova för mig, men samtidigt så verkar Age of Conan eller Warhammer online mer min grej även om jag inte bara gillar pvp, de har bara mer sköna settings.. LotR är lite väl sagolikt för mig

Medlem
Skrivet av toern:

Själv så har jag hört av folk som spelar att de inte var så imponerade i första början men då de gav det en chans ett par dagar så var de fast. Så det är lite lockande att prova för mig, men samtidigt så verkar Age of Conan eller Warhammer online mer min grej även om jag inte bara gillar pvp, de har bara mer sköna settings.. LotR är lite väl sagolikt för mig

Precis så var det för mig. Blev inte så värst imponerad i början men det växte och, som du sa, blev man fast efter ett tag.

Fattar vad du menar med "sagolikt" även om jag nog hävdar att det bara är The Shire som kan betraktas som sagolikt ( i bemärkelsen "pluttenuttigt"). Resten av Midgård är en rätt brutal plats. Men det är bara min åsikt.

Medlem

Det går alltid att göra jämförelser med andra MMOn, eftersom LotRO i grund och botten är väldigt likt andra MMOn, men det är samtidigt att kalla Quake för Unreal och vice versa. I princip går det ju att generalisera alla spel till en punkt där de är exakta kopior av andra, tidigare spel, men ändå upplevs de väldigt annorlunda.

Så ja, LotRO är likt WoW, vilket många påstår. Det är likt, men saknar känslan av påträngande kirurgisk precision och är mindre självmedvetet. Det åtminstone låtsas att världen har en annan funktion än att få loot. LotRO är betydligt mindre Märklin och betydligt mer sandlåda än WoW är, men ändå inte så mkt sandlåda som Vanguard (den sandlådan hade dock grannungen uträttat sina behov i, tyvärr...). Mer åt EQ-hållet. Resultatet, enligt mig, är en betydligt behagligare upplevelse av att man spelar spelet snarare än att spelet spelar dig.

Hittills har jag bara nått level 20, så jag kan inte svara på hur någon typ av endgame kommer att fungera, men det kommer finnas raids och endgame-instanser. På det hela taget verkar det vara mindre inriktat på phatloot, att ha bra utrustning ger mer de sista 20 procenten snarare än är definerande för hela karaktären. Det här kan förstås komma att ändras senare i progressionen, men det är min uppfattning i nuläget. Helt övertygad om att phatlooten kommer i endgamet, förr eller senare.

Det har en del barnsjukdomar förstås, gränssnittet skulle kunna vara bättre och det finns en och annan bugg, men inget direkt allvarligt, huvudsakligen en vanefråga tror jag. Jag har en del blåskärmar på mitt system, men det verkar bero på andra faktorer, då kollegornas funkar bra. I nuläget är crafting något överflödigt, då det är svårt att göra något meningsfullt eller användbart, men med förhoppning om att det ordnas till i framtida patchar. För tillfället är det mest en grej vid sidan om än något att försöka tjäna några stora pengar på.

Det är emellanåt fantastiskt vackert (i mitt tyckte så slår det både Oblivion och Stalker på fingrarna när det kommer till utomhusmiljöer) och emellanåt lätt komiskt (en och annan animation är sådär...). Dessutom behöver man aldrig bära en ringbrynjebikini, på gott och ont... mest på gott tror jag.

Det jag vill ha sagt är nog att det är definitivt ett spel som förtjänar att prövas, det är inte messias som reinkarnerat som datormjukvara - men det är en bra bit upp från ytterligare ett sketet licensspel som ska glida med på MMO-vågen. Det kan helt klart vara värt första gratismånaden om man är helt utbränd på WoW och blev besviken på Vanguard.

Låter som en fanboy, förmodligen, men förhoppningsvis en någorlunda distanserad sådan.

Edit;
Självklart kommer ett par stavfel med trots att man korrekturläser... samt ett litet inflikande, som styrkande av ett inlägg ovan:

Midgård framställs inte som en särskilt puttenuttig värld i spelet, faktiskt. Den är inte uppenbart rå, men nog får man klart för sig att det är en ganska dyster värld där ondskan lurar mest kring varje hörn och drabbar de flesta. Undantaget hoberna, förstås.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

Jag är verkligen sugen på en 10-day trial! När släpps dom?!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ja en trial vore trevligt så man undviker att köpa nöff nöff i påse...


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

Jo du har nog rätt, det finns lite mer frihet att använda sig av i Eriador iom att tolkien ändå inte varit så specifik om det området utom vissa platser.. gillar verkligen själva världen men jag tycker bara att Tolkien själv är lite för tvådimensionell som författare Så det ska man väl inte lasta spelet för!

Hursomhelst kul att det kommer fler bra spel i år än förra.

1
Skriv svar