Film: Styrningen i Skate

Robot
Medlem
Film: Styrningen i Skate

Ser ju bra ut, men kan nog bli lite klurigt att få till vissa trick när dom är så pass lika.

Inaktiv

ser riktigt grymt ut. Tony Hawk-spelen har inte varit så bra alls på senaste tiden.

Medlem

aa äntligen lite orginel styrning när man gör trix. Hoppas det blir bättre än det nya tony hawk 8 som inte var direkt bra.

Medlem

Äntligen, precis vad skateboardspelen behövde. Dock reagerar jag direkt på att kickflippen dras åt "fel håll". För att göra en kickflip när man åker med vänsterfoten fram som han på filmen drar man foten till vänster och inte till höger. Hoppas de klurar ut det innan release så att kontrollerna inte blir bakvända.

Medlem

Som spectral säger, tror nog det kan bli lite klurigt. Tror t.o.m. spelet kommer bli tråkigt för att man kommer bli så less på det. Hade hellre haft lite enklare styrning men samma spel. Vill kunna koppla av :B

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Som spectral säger, tror nog det kan bli lite klurigt. Tror t.o.m. spelet kommer bli tråkigt för att man kommer bli så less på det. Hade hellre haft lite enklare styrning men samma spel. Vill kunna koppla av :B

Enklare styrning? Känns som att det inte blir mycket "enklare" än det där, dvs. om du inte använder A, B, X eller Y men då blir det ju ingen utmaningen alls enligt mig. Har egentligen aldrig spelat något Tony Hawk-spel men jag tycker att den styrning är riktigt sunkig, i alla fall i de spel jag har prövat på. Det känns som det här blir riktigt bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

ser ut som dom har kollat lite på fightnights kontroller.
de är verkligen grymma
det är det som gör spelet så specielt från andra "fighting" spel

Skrivet av Fr0gg0.:

Som spectral säger, tror nog det kan bli lite klurigt. Tror t.o.m. spelet kommer bli tråkigt för att man kommer bli så less på det. Hade hellre haft lite enklare styrning men samma spel. Vill kunna koppla av :B

om man inte klarar av dessa kontroller så måste man vara korkad och ett tålamod som en 3 åring.
det här är lika logiskt som att hoppa med x och trycka vänster+fyrkant.
hur lätt är det att koppla av när man måste trycka som en galning för att göra ett enkelt trick.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

hmm svårt att säga men spelet verkar roligare än thps och förhoppningsvis lite mer realistisk synd bara att stackars PCn inte får spelet som vanligt

Medlem
Skrivet av MacCoy:

ser ut som dom har kollat lite på fightnights kontroller.
de är verkligen grymma
det är det som gör spelet så specielt från andra "fighting" spel

Skrivet av Fr0gg0.:

Som spectral säger, tror nog det kan bli lite klurigt. Tror t.o.m. spelet kommer bli tråkigt för att man kommer bli så less på det. Hade hellre haft lite enklare styrning men samma spel. Vill kunna koppla av :B

om man inte klarar av dessa kontroller så måste man vara korkad och ett tålamod som en 3 åring.
det här är lika logiskt som att hoppa med x och trycka vänster+fyrkant.
hur lätt är det att koppla av när man måste trycka som en galning för att göra ett enkelt trick.

Det jag syftade på var att styrspaken är så pass känslig. Råkar man dra den en millimeter fel blir det ett helt annat trick. Det har knappast något att göra med hur korkad man är.

Men varken du eller jag har spelat spelet ännu så det är dumt att dra några förhastade slutsatser.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det jag syftade på var att styrspaken är så pass känslig. Råkar man dra den en millimeter fel blir det ett helt annat trick. Det har knappast något att göra med hur korkad man är.

Men varken du eller jag har spelat spelet ännu så det är dumt att dra några förhastade slutsatser.

Precis som MacCoy skriver så används ju ett liknande system i FN3 och där fungerar det mer än väl. Det har väl hänt att man några få gånger råkat dra spaken lite för långt eller kort åt något håll men i det stora hela fungerar det väldigt bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Verkar ju astufft, måste nästan köpa en konsol snart

Inaktiv

Hmm, med den där styrningen så kanske Wii skulle vara något?

Medlem

Hmm.. kommer styrningen för tricken spegelvändas om man kör goofy, eller om man tillfälligt kör switch? Rent logisk borde så vara fallet. Hoppas de bara tänker på riktningarna som Fik0n sa, annars faller hela konceptet tycker jag.

1
Skriv svar