"Blizzard gör MMO av Starcraft"

Robot
Medlem
"Blizzard gör MMO av Starcraft"

Jag hoppas personligen att ryktet är falskt. Finns alltför många MMO spel redan och jag ser hellre ett bättre Starcraft 2 än ett MMO av Starcraft.
Tycker inte ens att världen passar in till MMO.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Instämmer helt med KlosterKatten ..

Medlem

Håller med.
Och dessutom är jag skeptisk.. Jag menar, varför skulle Blizzard skapa en konkurent till WOW när det fortfarande finns pengar att mjölka ur det?

Njae, jag väntar till den 19 och hör vad blizzard själva har att säga om saken.

Medlem

ah rykten å mera rykten, skulle inte tro att Blizzard gör ett till mmo så snart efter World of Warcraft

Medlem

Låter ju som sagt inte logiskt att själva skapa en konkurrent till WoW.
Tror säkert Blizz skulle kunna göra ett bra mmo spel av Starcraft, men som KlosterKatten sa, tror inte starcraft världen gör sig riktigt.

Även jag ser hellre ett Starcraft 2 om jag ska vara ärlig.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

WoS......näe, i dont feel it.

Medlem

Lost Vikings MMO, det vore nåt det


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Om det är sant är det ju mycket möjligt att de håller på med Starcraft 2 också. Det tar ju lång tid att utveckla ett MMO, så de kanske vill upprepa det de gjorde med Warcraft: släppa strategispelet först och sen ett MMO baserat på det lite senare.

Medlem

Betydligt hellre Starcraft 2.

Men samtidigt så kan detta vara ett försöv av Blizzard att sno kunder från Sci-fi-scenen. Folk som nu exempelvis lirar EVE Online.

Medlem

Skapa en konkurrent till wow? är det verkligen att konkurrera när det är ett och samma företag som slåss med intäkterna?
Snarare kommer de att plocka upp de folk som inte vill ha ett Fantasy mmo än att sno sina egna kunder, hur man nu lyckas med det, de får fortfarande samma intäkter...

Många jag känner säger: "Tänk ett starcraft mmo!"
Jag tänker bara: hur fan ska de få det att fungera spelmässigt?

Kan vara ballt, men det kan inte spelas på samma sätt som wow.

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

Betydligt hellre Starcraft 2.

Men samtidigt så kan detta vara ett försöv av Blizzard att sno kunder från Sci-fi-scenen. Folk som nu exempelvis lirar EVE Online.

Isåfall skulle de behöva tona ner carebear:andet.

Inaktiv

Visst finns potential.. men skulle hellre se Starcraft2..

Ett 'World of Starcraft' med mycket ur eve-onlines koncept skulle vara underbart.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Att göra ett mmoRPG av starcraft skulle bara bli ett WoW i ny förpackning.

Men om de siktar på ett mmoFPS, ala planetside, så passar starcraftvärlden perfekt! Och det skulle inte bli en direkt konkurrent till WoW då RPG och FPS lockar till sig olika typer av spelare.

Ett nytt mmoRPG vill jag då verkligen inte se, men ett mmoFPS att ersätta planetside (i princip det enda av sitt slag) längtar jag efter!

Edit:

BTW, det finns ingen spelvärld som det inte skulle gå att bygga ett mmo-spel av, sålänge man vågar lämna RPG-tänkandet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad kommer sen ? world of diablo ? nää jag hoppas på ett Starcraft 2 blizzard måste svara på command and conquer 3

Inaktiv

dom sa inte mmorpg...utan bara mmo...
mmostrategi låter intressant..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Eller så tar de och lämnar "uppföljarträsket" och gör något helt nytt och fräsht.. StarCraft är kanske det bästa RTS spelet men är så less på att de bara gör uppföljare, kom med något nytt snälla! Börjar likna de oooh så inovatiova Nintendo... land of sequels.. booring...


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Ta delar av Neocron "Cyberpunk MMO" sen låta Blizzdesigners gå in med WoS tema och göra det hur vilt som helst..... Kick ass!

Inaktiv

Tror inte det kommer röra sig om wow mmo formulan utan snarare någon annan design. Kanske lite mer fast paced action för att försöka konkurera med Hellgate london(lycka till).

Medlem

Hoppas på expansion pack till SC ...behövs ju inte så mkt för att bringa ytterliggare framgång med SC och BW

1) Förbättra laddersystemet osv osv gör det som Wc3 med automatiska matcher
2) Förbättra Bnet i allmänhet
3) Lägga till fler enheter per ras
4) eventuellt lägga till en ny ras...

Fast å andra sidna...varför ändra på ett vinnandekoncept? SC:BW fungerar ju fin fint fortfarande.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Medlem

why not blir säkert bra hoppas inte på ett rts iaf bästa möjliga vore mmofps typ


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Twitch:

Betydligt hellre Starcraft 2.

Men samtidigt så kan detta vara ett försöv av Blizzard att sno kunder från Sci-fi-scenen. Folk som nu exempelvis lirar EVE Online.

Ja och dessa är ju jättemånga! :D.. Finns väll 3000-5000 som lirar EVE medan WoW har flera miljoner :D...

Vi får nog vänta och se vad som sägs den 19:e maj. Hypet är som vanligt stort och många lär nog bli besvikna av vad som medelas. Tänk dock på att StarCraft fyller 10 snart så skulle inte förvåna mig ifall de har nåt spel basserad på StarCraft-världen på gång även om det nu inte handlar om uppföljare till ettan.

Inaktiv

Kanske är lite speciell, men jag hoppas faktiskt på detta. Älskar att "slösa" tid på MMOs, men tyvärr finns det alldeles för få bra sci-fi MMOs... Alla är bara samma gamla uttjatade fantasy, med några få undantag.

Inaktiv

computer and video games alltså..

packet som rapporterade om att diablo 3 skulle visas vid förra årets e3..

Medlem

hoppas jag inte iaf, jag vill iaf ha ett nytt Diablo spel , eller ett nytt strategi.

Inaktiv

klart det blir ett mmo, läser ni inte vad det står,
dom ska göra det så olikt wow som möjligt för att INTE konkurera med wow,

oc har ju börjat tappa spelare efter expansion och patchar som gjort det lättare,

man märker det själv, av dom jag känner som wowat så har hälften slutat.

Medlem

Hemska tankar, ett MMOFPS i Starcrafts universum?

Jag litar då inte på CVG...

Medlem

Är det bara jag som får starka vibbar att det blir ett mmorts i Starcraftmiljö likt Dreamlords med modifikation. Ett bra sätt att kunna fortsätta mjölka pengar ur ett rts varje månad...

Inaktiv

Säkra källor hos Bli$$ard, finns sånt? Antagligen falskt alarm.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Starcraft online av Blizzard låter roligt iochförsig..Tyvärr så har man lessnat på WoW och jag gissar att det blir svårt att börja grinda igen.

123
Skriv svar