"Blizzard gör MMO av Starcraft"

Inaktiv

Ge oss starcraft 2 RTS ffs


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

3-way krig ala Planetside skulle nog funka rätt fint. Kanske slänga in lite rymd i det också(kanske ha ett kluster på en 10 planeter som man måste åka imellan) plus så klart att man kan bomba från rymden ner på planeten.

Skulle ärligt talat vilja se nåt typ "CP-coop" MMO där man inte kan klara sig själv utan alltid måste vara i grupp på slagfältet och om en sida glömmer nåt viktigt(typ Medics för Terran) så är man så fete körd att t.om djävulen tycker synd om en. Alltså ett MMO där Teamwork smiskar allt 100% av tiden. Borde skrämma iväg alla egotrippade fjortisar också som bara vill vara "störsts och vackrast".

Inaktiv

Skulle tycka det var roligt ärligt talat.

Medlem

Nej det skulle det inte, inse hur mycket sci-fi och fantasy-mmos det finns. Faktum är det finns nästan bara såna mmo's. Vad jag skulle vilja se är ett mmo i modern tid. Som exempel tänk er ett Gta-mmo, det skulle jag personligen gladligen betala för. Men själv är jag fruktansvärt trött på sci-fi och fantasy-mmos. Ska dom inte komma på nåt nytt nån gång?

Medlem

Haha fan va alla blivit hatiska mot Blizzard bara för dom tjänar "lite" stålars på WoW, (som är/va ett jätte bra spel), visst man tröttnar men hur länge spelade man inte =D


signatur

-Talyren

Inaktiv

Som många andra redan har sagt, ett mmoFPS tycker jag låter väldigt trevligt. Sedan måste jag säga att jag blir glad om/när det kommer något nytt Starcraft överhuvudtaget! Man kan ju alltid hoppas på både Starcraft 2 OCH ett mmoFPS! 8)

Medlem

Jag hoppas hellre på ett RTS. :/

Medlem

Tycker ett PvP inriktat mmoFPS/TPS skulle passa perfekt för Starcraft.

Medlem

signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Om det blir ett MMO av starcraft har det nog goda chanser att bli riktigt bra, ifall dom försöker göra något nytt och inte bara ett wow med starcraft skins...

Och sen är det inget som säger att dom inte kan släppa ett Starcraft 2 också.

Medlem

inget betalonline spel till

fast jag har ju kvar ettan som nästan är oöverträffbart. så jag klarar mig nog


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

När dom kan lägga ner starcraft ghost efter 5 års utveckling för att det inte levde upp till blizzards standard, så kan vi vänta oss att det blir ett bra spel om det väl släpps.

Ett mmofps har ingen fördel över ett vanligt fps som cs, bf2 etc.
Servrar placerade längre än 2 kvarter bort gör pingen för hög för att träffa, folk måste dö hela tiden och måste man springa 5 minuter för att komma till striden igen, bara för att dö, så blir det inte särskilt roligt i längden. (köpte planetside när det släpptes men gick snabbt över till cs igen)

Ser helst D3 eller S2 eller båda, med många snygga video sekvenser.

Medlem

Ett MMOFPS i Starcraft-miljö hade dock inte varit sunkigt.

Medlem

blir säkert ett rts... är bara ett pr trick för uppmärksamhet

Inaktiv

Jag tror det blir Lost Viking 3 till Gameboy Advance.

Inaktiv
Skrivet av dego777:

Jag tror det blir Lost Viking 3 till Gameboy Advance.

Jag tror ju inte ens att Bli$$ard kan göra ett Lost Viking spel utan att ta betalt för det i månaden...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Rock 'N Roll Racing MMORPG

Medlem

tror att MMO spel har stigit Blizzard över hövvet nu...

Inaktiv

Hmm MMOFPS, battlefield2 skulle vara så SATANS mumma ^___^

fyfan. "INCOMING ZERGS" BRÖÖÖÖÖL *MATA* !!

Medlem

Hehe så du menar bleak att dom skulle göra ett "Battlefield starcraft"?

Håller med dig, skulle vara kul...

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Langos:

Snart finns det väl bara MMO eftersom det är ett idiotsäkert sätt för företagen att faktiskt få belat för sina spel. Själv vill/vågar jag inte prova något MMO eftersom jag är rädd för att fastna i det träsket.

ett sätt att hålla bort piratkopieringen...tyvärr..Så går det när det finns snikna människor som vägrar betala för sig...

Jag håller med dej och jag förstår spelföretagen. Synd bara för oss som faktiskt betalar för våra spel och inte är intresserade av MMORPG.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Burtas:

ah rykten å mera rykten, skulle inte tro att Blizzard gör ett till mmo så snart efter World of Warcraft

Fast det har ju Blizzard själva bekräftat att dom gör här:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19261


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Om Blizzard gör ett MMO av Starcraft så kommer jag skjuta mig själv bara på grund av tanken att det kommer att finnas ett Starcraft-spel ute som jag aldrig kommer vilja spela.

Inaktiv

Ett mmofps med bra MS/ping.
Då kanske jag skulle kunna betala lite pengar.
Om det är lite skillbaserat och inte WOW-style där tid=skill.

Inaktiv

Hoppas på ett "World of Starcraft." Om jag hade fått bestämma skulle det kunna ha kommit istället för World of Warcraft. Har alltid gillat Starcraft mer än Warcraft iallafall.
Sen om det är som Planetside eller WoW i spelsättet spelar ingen större roll.

Inaktiv

NEJ! Inte ok!

Starcraft KAN omöjligen funka som ett MMO!! Tänk er att vara en marine och spela typ en runda i nån battleground mot ett par zerglins som kan typ spells och skit.. NÄ FYFAN NÅGON JÄVLA MÅTTA!!

Inaktiv
Skrivet av SFL|Krusty:

Låter ju som sagt inte logiskt att själva skapa en konkurrent till WoW.
Tror säkert Blizz skulle kunna göra ett bra mmo spel av Starcraft, men som KlosterKatten sa, tror inte starcraft världen gör sig riktigt.

Även jag ser hellre ett Starcraft 2 om jag ska vara ärlig.

Är inte världen som gjord för ett mmo? Rymd osv.
Människorna har sin värld. Jorden.
Zerg har sin värld på en avlägsen planet med mycket skog lavaliknande grejer.
Prottos är mer högteknologi. Lite Starwars över det hela. Lite egeyptiskt, lite stargate.
Allt behöver inte vara drakar elvar och demoner.

Medlem

http://mmorpg.qj.net/All-Blizzard-Franchises-will-Become-MMOG...

Citat:

Blizzard quickly denied the rumors by saying "that rumor is not true in regard to Blizzard...We (Blizzard) believe that the rumor circulating about this subject is based on a misinterpretation of information provided to industry analysts." They also denied that they are developing any MMOGs as of the moment by saying loud and clear that they " do not currently have any MMO development plans beyond the upcoming expansion for World of Warcraft, and furthermore, we don't have any intentions to focus on only one genre or platform with our future games."

Gamal artikel men de är samma rykte som dementeras.... De här ryktet har ju funnits i flera år. Knappast nått nytt.

Jag personligen känner mig rätt säker på att de inte blir nått WoS.

123
Skriv svar