Fable II. Slutet gott allting....dåligt.

Medlem
Fable II. Slutet gott allting....dåligt.

Okej lite spoilervarning på detta inlägg men jag måste få skriva av min frustration! På tal om dåliga slut på spel. Fable 2 vinner högsta pris och får en alldeles speciell HUR-FAN-TÄNKTE-DOM-NU utmärkelse av mig i denna kategori. Just före "slutfighten" skall stunda åker du tillbaka till barndomen. Där får roa dig med att sparka på höns och pricka flaskor med din ärtpistol. Ytterst väldigt mycket stimulerande när man sitter laddad och ska ta sig an slutbossen -snacka om att ta udden av spänningen.

Efter lite lätt migrän och en hel del djupa suckar uppenbarar sig då äntligen den mycket onda herren i den svarta rocken. Då visar det sig att det räcker med en endaste knapptryckning för att få det hela avklarat. Ja ni läste rätt, man klarar slutbossen med ett ynka sketet finger på handkontrollen. Vilket skämt, det måste vara det första spel jag kunnat klara och samtidigt haft all tid i världen att peta mig i näsan!! Hört talas om att det finns något som heter utmaning herr Molyneux? Jävligt tråkigt att det ska bli ett så konstlat och dåligt slut på ett annars på så många sätt riktigt bra spel. Men det blir väl såhär när dom måste stressa ut spelen, att inte co-op följde med vid release säger väl en hel del....

Sug på den en stund Peter!

#blogg

Medlem
Fable II. Slutet gott allting....dåligt.

Kanske skulle sätta spoilertaggar eller åtminstone varna om spoilers i topic?

Själv tyckte jag om slutet, kändes oväntat och skiljer sig lite från andra spel, allt eftersom, Lucien var ju trots allt bara en vanlig människa.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Gillade faktiskt slutet även om det kanske känns som att det var något dom slängde ihop på lunchrasten. Det hela gå tillbaka till barndomen och träffa Rose igen gillade jag också ärligt talat.

Nu har man ju dock en drös Demon doors och en hel hög (ungefär hälften för min del) Gargoyles kvar. För att inte glömma att man måste samla ihop minst 1.4 miljoner för ha råd med dom dära speciella husen (Slottet, kyrkogårds herrgården, Brightwood tower. Finns definitivt speltid kvar för min del i alla fall.

Medlem

Jo konceptet att det finns uppdrag kvar att göra i världen efter man har haft livet av Lucien är ju riktigt bra. Det enda som jag känner mig riktigt frustrerad över är ju den tvära och snabbt ihopkokade slutstriden spelet bjuder på. Man kunde iallafall önska att hela hjälte-kvartetten kunde strida sig upp i tornet för att där ta sig an den diaboliske ledaren, men icke så.

1
Skriv svar