Nintendo minst innovativa bland spelbolag

Robot
Medlem
Nintendo minst innovativa bland spelbolag

Jo det är ju väldigt innovativt att släppa en konsol med samma kontroll fast värre grafik + lite nya futures..

Inaktiv

De har uppenbarligen inte så där jättestor koll... om man jämför övergången från Gameboy/Gamecube till Nintendo DS/Wii med till exempel Playstation/Playstation 2/PSP/Playstation 3 krävs det ju inte direkt ett geni att identifiera var de största nymodiga förändringarna ligger. En kass lista, helt enkelt.


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Jo det är ju väldigt innovativt att släppa en konsol med samma kontroll fast värre grafik + lite nya futures..

Talar herrn ur nattmössan? Vad syftar du på här egentligen?


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Inaktiv

worst news ever

fz försöker verkligen få igång flame trådar

kan inte säga att jag tycker wii är inovativt då "ljus-pistoler" funnits ett tag..men sony o ms kanske inte ska ligga så högt upp dom heller

Inaktiv

Ja, användningen av Wii kontrollen är ju minst sagt...skrattretande löjligt dålig. Kunde ju lika gärna ha använt en vanlig, rektangulär Nintendo kontroll!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Maladict:
Skrivet av radiuz:

Jo det är ju väldigt innovativt att släppa en konsol med samma kontroll fast värre grafik + lite nya futures..

Talar herrn ur nattmössan? Vad syftar du på här egentligen?

Han antyder att han inte tycker MS/Sony varit så särskilt innovativa..

Medlem
Skrivet av F3D:

kan inte säga att jag tycker wii är inovativt då "ljus-pistoler" funnits ett tag..men sony o ms kanske inte ska ligga så högt upp dom heller

Ljuspistolen och wiimoten är det ganska stor skillnad på skulle jag vilja säga...

Det kanske inte är massa ny teknik i wii, men det är sannerligen roligare än både PS3 och kexbox. Själv bryr jag mig inte så mycket om hur snyggt det är, mer att ha skoj framför tvn...

Och att säga att PS3 och xbox skulle vara mer inovativa än Nintendo låter jäkligt konstigt.. det enda de har gjort är ju att dubbla sin processorkraft...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Det här går inte för sig! Nintendo skapade tv-spel! De var först med allt och allt de gör är innovativt. Den som säger något annat är Hitler.

Medlem

LIES! FILTHY LIES!
Nintendo skapade världen!
Nintendo är det mest innovativa företaget i hela universum!
Den som säger något annat är Hitler.

Inaktiv
Skrivet av MetalClock:

LIES! FILTHY LIES!
Nintendo skapade världen!
Nintendo är det mest innovativa företaget i hela universum!
Den som säger något annat är Hitler.

Medlem
Medlem
Inaktiv
Skrivet av hawk:
Skrivet av Maladict:
Skrivet av radiuz:

Jo det är ju väldigt innovativt att släppa en konsol med samma kontroll fast värre grafik + lite nya futures..

Talar herrn ur nattmössan? Vad syftar du på här egentligen?

Han antyder att han inte tycker MS/Sony varit så särskilt innovativa..

Jag menade snarare biten med "värre grafik"


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

varför gjorde inte Nintendo wii med samm a grafik som xbox 360:n


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

nintendo kör juh hela tiden sin grej utan att direkt utveckla den...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

varför gjorde inte Nintendo wii med samm a grafik som xbox 360:n

Om jag skulle lägga en gisning var det för att de inte ville att deras maskin skulle vara lika dyr? Vilket var riktigt klipskt av dom för övrigt.

Sim
Medlem

är det någon som läste igenom motiveringarna?
de nämner inte ens Xboxen som orsak till varför MS är med på listan.. MS är lite större än bara xboxen


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av MacCoy:

nintendo kör juh hela tiden sin grej utan att direkt utveckla den...

så du ser ingen utveckling i "gameboy/gamecube --> DS/Wii" ??


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

själv så har jag skrotat min 360 för att Wii är tusan så mycke roligare,
och kontrollerna är suveräna, har mycke mer kul att styra med Wii kontrollerna än med vanlig gamepad,

och har lättare för att köra fps på Wii än på övriga konsoller.

det är faktiskt nintendo som vart först med det mesta, sen har övriga konsolmärken kopierat.

som med typ med analog kontroll,

skulle inte förvåna när nästa generation konsoller kommer att nån mer kör samma still som Wii kontrollerna,

ps3 har ju redan lite Wii styrning på sina gamepads.

Medlem

Äntligen någon som inte höjer Nintendo till skyarna för att dom skulle vara så otroligt innovativa vad dom än gör. Tycker personligen att deras spel inte har utvecklats nämnvärt alls.

Medlem

Det roliga med Wii är att marknaden kommer tvingas ändras pga just Nintendo. Detta är vad jag tror! Nu menar jag TV-Spelsmarknaden, när Microsoft och Sony kommer med nästa konsol så kommer säkerligen dom ha någon form utav Nintendo's Wii-mote. Sedan vad Nintendo kommer koka ihop efter Wii lär säkerligen bli något som både Sony och MS kommer sakna.

Inaktiv

Ja Wii-kontrollen är ju så sjukt innovativt. Aldrig sett på maken till uppfinningsrikedom. Nintendo borde ta alla platser på hela listan tamejfan.

Skämt åsido. Det är bra att läsa listan innan man gnäller. MS kom inte med för xboxen, och sony kom med för ps3an samt en del andra grejjer.

Men ja, Nintendo dom är sjukt innovativa dom. Jag menar, att släppa en konsol med samma hårdvara två generationer på raken, vilken idé! Och spelen sen! Zelda! Metroid! Och för tusan, SUPER MARIO! Här snackar vi nyskapande på en helt egen nivå!

Medlem

Att Sony ligger före Nintendo är ändå inte så konstigt, slakta en get för att promota sina spel, det är banne mig innovation!

Inaktiv

nintendo leder utvecklingen när det gäller nya grejer, kontrollerna till Wii visar det.

vilken idiot som helst kan klara av att fixa snygg grafik när maskinen kostar cirka 6000 kr,

men man får ha lite fantasi också. och är inte kontrollerna ett prov på att nintendo folket tänker lite på ändring och inte bara grafik grafik å grafik... zzzz tråkiga sony och microsoft... zzz sömnpiller.

såhär tänker varje gång micosoft och sony när dom ska göra en ny konsol.

vaaaad ska vi hitta på denna gång ?
hmm *funderar och funderar*

jaaa nu vet jag, varför inte ha med jättefin grafik och låt allt annat va som vanligt och så kan maskinen kosta 6000 för folk köper den oavsett pris.

oj vilken bra ide du kom med,
du kommer bli chef en dag,
typ så låter det mycke troligt hos just sony och microsoft.

Inaktiv
Skrivet av Sim:

är det någon som läste igenom motiveringarna?
de nämner inte ens Xboxen som orsak till varför MS är med på listan.. MS är lite större än bara xboxen

Aaah Windows Vista MS:s stora satsning, den måste då vara innovativ, men tyvärr är den Windows XP i kvadrat.

I 98 hade man stor kontroll över datorn. Det var lita att pula med ibland.
I xp har man kontroll ifall man nu hittar den bland alla konstiga guider m.m., rätt okej iaf när man optimerat div inställningar för brandväggar, tröga tanjenter m.m.
I Vista har man ingen kontroll

visst är det innovativt, ett operativsystem som inte enbart har lyft slukandet av ramminne och processorkraft till en ny nivå, utan dessutom måste installeras om varje gång något problem dyker upp.

Inaktiv

Tycker DS:en är den maskin som är mest innovativ.

Var väl inte så många som trodde på den i början men den har sålts som smör. Likväl så är 90% av spelen skit (eller så är jag för icke japanes för att förstå dem) Känns som mycket är spel som tagit typ någon månad att utveckla. T.ex. Uno 52.

Hoppas inte Wii går mot samma öde.
Även om det skulle innebära att den säljer bra...

Inaktiv

hehe, och tänk vilka hål det kommer finnas i vista,

varje gång microsoft släppr nytt operativ system så säger dom, at det är bättre och säkrare.

men varje gång är det samma visa, det är brister här och där.
folk lyckas göra intrång i din burk som vanligt.

microsoft gör lite som sony och som på sina konsoller,
lite nya ikoner, fräsig grafik och hoppla, nu är allt jättebra.

Medlem

Sony har BluRay också.

Medlem
Skrivet av Minai:
Skrivet av Bluevortex:

varför gjorde inte Nintendo wii med samm a grafik som xbox 360:n

Om jag skulle lägga en gisning var det för att de inte ville att deras maskin skulle vara lika dyr? Vilket var riktigt klipskt av dom för övrigt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42187

http://www.webhallen.com/prod.php?id=60287

billigare än xbox?

12
Skriv svar