Se Colin McRae: Dirt i rörelse

Robot
Medlem
Se Colin McRae: Dirt i rörelse

Fu** vad snyggt det var!
Hoppas bara dom har gjort styrningen bra oxå! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

nja...vet inte vad jag ska säga, hoppas på sega rally mer. Tycker det fortfarande känns orealistiskt och styrningen såg inte så verklig ut..jaja, hoppas man kan få testa på ett demo.

*EDIT*
Jag sitter och väntar på den dagen då man kan få se ett spel som beter sig lika verkligt och är lika snyggt som CGI trailern till Colin MCrae dirt, den dagen kommer jag att vara lycklig...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Får se hur spelet känns att spela! Som det är nu så ser det väldigt snyggt ut, men fysiken var lite sådär, men det kan ju vara kameran som påverkade också.

Medlem

Jag har inte spelat något racingspel "seriöst" på... ja, jag vet inte hur länge. Har väl prövat på några demos de senaste åren men inte mycket mer, Colin McRae: Dirt ser dock ut att kunna ändra den trenden. Det är ju riktigt synd att spel kostar pengar, speciellt i år då de kommer så många med "MÅSTE HA" stämplat på sig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av redmac:

nja...vet inte vad jag ska säga, hoppas på sega rally mer. Tycker det fortfarande känns orealistiskt och styrningen såg inte så verklig ut..jaja, hoppas man kan få testa på ett demo.

*EDIT*
Jag sitter och väntar på den dagen då man kan få se ett spel som beter sig lika verkligt och är lika snyggt som CGI trailern till Colin MCrae dirt, den dagen kommer jag att vara lycklig...

Och Sega Rally är realistiskt då eller?

Angående filmerna; tyckte att det såg ut att vara låg/lägre framrate på den filmen när flera körde samtidigt. Ungefär som att det var 60fps på de andra filmerna och 30 på den. Kanske ett medvetet val från utvecklarna, att låsa den på 30 när det är flera bilar och 60 när man kör själv.
Men annars såg det, kort och gott, bra ut...

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Och Sega Rally är realistiskt då eller?

hehe

hehe, nje...kanske inte, om man ska se det som en realistiskt bilspel dock så kanske spelet erbjuder bättre körkänsla ?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Vet inte hur länge singleplayer delen lär hålla för mig, men att köra med sandbuggies i öknen i en mer arkadliknande miljö i multiplayer lär bli riktigt skoj.

Inaktiv

Alltså, jag spelade detta spel runt 5-10 min i en monter på ett LAN (slap-lan.dk) för ungefär 2 månader sedan, på xbox360. Grafiken är helt sjuk, skulle kunna vara en "repris" från ett rally-program. Körkänslan är också enormt bra, gillar spelet grymmt. Nästan att man köper ett PS3 bara för de spelet, ultimata "kompis vs kompis" spelet!

Inaktiv

Man blir grymt sugen asså.

Har inte lirat ett Colin McRae-spel på många år, minns inte mycket alls. Men det är väl precis som Sega Rally mer åt arkadhållet än simulator? Har för mig det iallafall, och hoppas verkligen det.

Inaktiv

Enda bilspelen som är något att ha är de som kör på ISI motorn, typ rfactor och gtl/gtr spelen osv...

Jag trodde och hoppades verkligen detta skulle bli mycket bättre, nu ser grafiken ut som en riktig besvikelse i jämnföresle med de första "screensen" som kom, och fysiken verkar vara samma som förra vilket också är skit eftersom Colin inte varit direkt bra sedan 1:an o 2:an.

Medlem

En del sekvenser (hur fan stavas det på svenska?) i Japanfilmen såg mycket plastiga ut.
Men man får väl hoppas att det blir roligt att lira ändå.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Realism...Snälla, jag orkar inte mer. Sen när gör realism spel bättre?

Spelar dessutom än idag med piltangenterna och det funkar utmärkt... Inte i simulatorer, givetvis.
GTR demot (eller vad det hette... who cares) var otroligt trist och saknade fartkänsla i alla hastigheter under ~300km i timmen.. Track mania nations är enligt min mening ljusår bättre än GTR och det enda realistiska med det var väl bilarna.

Medlem

Det jag tyckte var mest coolast var ljuden... Tala om EAX När man körde förbi föremål, bergsväggar, hus etc. så ställde ljudet om sig. UNDERBART!!! FLer spel med detta tack...
Ni vet ju hur det är när man kör förbi ett 50-tal bilar på nån landsväg, el inne i stan. Då hörs ju "swisch, swisch, swisch, swisch, swisch osv" Precis som i verkligheten ska det va. MUUUMMA!

Oj oj.. detta ser ut att bli ett riktigt bra spel, klassiker på G..
Ser ut att sätta en ny standard helt enkelt, detta är ett givet köp och så får vi se vad Polyphony kommer skaka fram, måste bara skaffa mig en ny ratt! ..och stol ..och projektor.. och..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Richard Burns Rally > Dirt. Detta såg ut som samma skräpfysik som vanligt i CMR spelen, synd.

1
Skriv svar