Klassiska Sierraspel i nya samlingsutgåvor

Medlem
Klassiska Sierraspel i nya samlingsutgåvor

Schysst! ser fram emot att lira space quest-serien med fin grafik.. Larry också för den delen. Kommer ihåg när man satt framför Atarin och lirade Larry 1 och man stängde av när farsan kom in i rummet för det var så "snuskigt" spel.

Medlem

Har fina minnen från alla space quest spel. Synd att inte liknande spel görs länge. Blir nog ett köp av SQ, KQ och PQ paketena, finns för ca 160kr styck.

Inaktiv
Skrivet av pettson3816:

Schysst! ser fram emot att lira space quest-serien med fin grafik.. Larry också för den delen. Kommer ihåg när man satt framför Atarin och lirade Larry 1 och man stängde av när farsan kom in i rummet för det var så "snuskigt" spel.

fin grafik?

Medlem

Står inget om att det ska vara re-makes, däremot bundlas de med en emulator. Man får nog vara glad om man får igång 1 av 10 spel ändå.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

kul att se gamla godingar, blev förvånad när jag packade upp spelen på hyllorna. Kanske ska ge mig på larry spelen..:D


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jaha, fick för mig på ngt vis att det skulle vara remakes. De gamla spelen har man ju redan kört igenom ett antal ggr. Trist av Sierra att inte göra ngt roligare än att bara slänga ur sig gammal skåpmat i profitens tecken.

Medlem

A must have
Har i och för sig alla serierna redan till min Amiga 500 (orginal)
Nåja,, alla utom Kings Quest 3, vilket jag var aspuckad att byta bort när jag var liten (jävla skitspel jag bytte det till också *grymt*)

Medlem

Nämen dagens ungdom har ju inte provat de gamla godingarna utan växt upp med massprodukter. Inte för att de kanske kan tåla grafiken i dessa legender om de provar.

Här blire nostalgitripp iaf!

Bab
Medlem

Space Quest Collection är ett måste.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Synd om alla ungar som i princip missar denna genre pga den så kallade "DÅLIGA" grafiken..
KOM IGEN SIERRA! Släpp lite nytt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Larry är den enda serien jag spelat igenom helt. Kanske skulle införskaffa Space Quest och Police Quest då. Uppfräshad grafik behövs inte, det skulle nog bara bli skit av det.

Medlem

Sitter med 2st gamla Sierra spel framför mig just nu. Har försökt att få liv i dem i hopp om att få uppleva några gamla góa minnen, men icke. Får varken igång #Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out! eller Torin's Passage.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

varför finns det ingen "Gabriel Knight Collection"? Det är ju den bästa serien som "Sierra" utvecklade, med Jane Jensen i fronten.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Bab
Medlem
Skrivet av St Anger:

varför finns det ingen "Gabriel Knight Collection"? Det är ju den bästa serien som "Sierra" utvecklade, med Jane Jensen i fronten.

Gud så jag letat mycket utan framgång efter dom senare av dom där spelet.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Sitter med 2st gamla Sierra spel framför mig just nu. Har försökt att få liv i dem i hopp om att få uppleva några gamla góa minnen, men icke. Får varken igång #Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out! eller Torin's Passage.

De funkar fint med DOSBox. DOSBox 0.63 är den som ingår i dessa samlingar men den senaste är för tillfället 0.70 och innehåller rätt många förbättringar så om ni köper någon av dessa samlingar så rekommenderar jag att ni tar hem 0.70.

Skrivet av St Anger:

varför finns det ingen "Gabriel Knight Collection"? Det är ju den bästa serien som "Sierra" utvecklade, med Jane Jensen i fronten.

Håller med. Gabriel Knight är den bästa serien de gjort tycker jag. Dock så gillar jag inte tvåan speciellt mycket, och en stor anledning till det är att man inte kan ha någon text på. Störigt när man har hörselproblem. Däremot så är ettan och trean otroligt bra, speciellt ettan.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av mr.bear:

Sitter med 2st gamla Sierra spel framför mig just nu. Har försökt att få liv i dem i hopp om att få uppleva några gamla góa minnen, men icke. Får varken igång #Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out! eller Torin's Passage.

De funkar fint med DOSBox. DOSBox 0.63 är den som ingår i dessa samlingar men den senaste är för tillfället 0.70 och innehåller rätt många förbättringar så om ni köper någon av dessa samlingar så rekommenderar jag att ni tar hem 0.70.

Prövade med DOSBox för ett tag sedan men fick de inte att fungera då heller. Kanske får testa 0.70 och se ifall det funkar bättre med den versionen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av St Anger:

varför finns det ingen "Gabriel Knight Collection"? Det är ju den bästa serien som "Sierra" utvecklade, med Jane Jensen i fronten.

Håller med. Gabriel Knight är den bästa serien de gjort tycker jag. Dock så gillar jag inte tvåan speciellt mycket, och en stor anledning till det är att man inte kan ha någon text på. Störigt när man har hörselproblem. Däremot så är ettan och trean otroligt bra, speciellt ettan.

Ettan är enligt mig det bästa äventyrs-spelet som har gjorts.
Tvåan är inte lika bra, mycket pga av att det använder sig av FMV och allt som det inebär. Men det får titeln som bästa FMV spel av mig.
Trean är bättre än tvåan men sämre än ettan. Största felen med del tre, är den fula 3d motorn som de använder sig av och kamera systemet som är väldigt bökig. Det stora plusen med del tre är storyn och grymt coola puzzel("Le Serpent Rouge" puzzlet bland annat).

Förhoppningsvis släpper det ut alla "Gabriel Knight" spelen igen, så att en ny publik kan få uppleva serien.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Inaktiv
Medlem

:heart: Nostalgi på hög nivå!! :heart:

Blir och lira allihopa! Kings Quest va min favvo, dock Space Quest hade ju sina sköna studer också

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:

kul att se gamla godingar, blev förvånad när jag packade upp spelen på hyllorna. Kanske ska ge mig på larry spelen..:D

ja det ska vara dom hederliga gamla Larry liren.. skräpet som släpptes till konsoll (Magna cum nånting) för ett par år sedan kan man vara utan.

Gold rush ifrån Sierra är dock en personlig favorit.

Medlem

mm..kan någon stava till "mjölka"?

Inaktiv

hej är det någon som vet om sierraspelen funkar till windows vista?

1
Skriv svar