Medieval II-patch släppt

Robot
Medlem
Medieval II-patch släppt

ja det var ju ingen liten patch inte .. bara att se glad ut och låta linan går varm !


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Jag är svårt chockad. En patch!

När moddarna gjorts kompatibla kanske det äntligen är spelbart.

Medlem

Det här behövdes..

Inaktiv

det var en stor patch.. Men det behövs!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Wow.. Medieval III !, dags att förlora mycket sömn framöver då.. igen..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Men.. Dom har mixrat med microsoft .net framework igen så nu får ja inte igång spelet.. Suck, och det support är helt värdelös så det hjälper inte att ja frågar.

EDIT: Det är verkligen typiskt Creative Assembly, dom ska alltid hålla på mixtra med direct x, microsoft framwork, system32..

Hoppas på att en ominstallation fungerar med nya patchen annars ger ja tillbaka mitt spel.:evil:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jippi!
Ska bli kul att se hur det flyter på nya burken


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av Namron:

Jag är svårt chockad. En patch!

När moddarna gjorts kompatibla kanske det äntligen är spelbart.

Varför spelar du ens spelet du visar ingen respekt alls. Visst vi moddare kommer att fortsätta modda men inte för att göra "ditt" spel till ett bättre über spel


signatur
Inaktiv

Medieval 2 har varit mycket väl spelbart sen release. Jag fattar inte vad det är för buggar som, enligt vissa, gjort spelet totalt ospelbart men som jag inte ens märkt!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Äntligen
Är det mycket nytt gemfört med betan?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

laddar ner i 820 kb/s... i stort sett max hastighet för mej.
:heart: FZ :heart:


signatur

yolo

Medlem

Fortfarande inga botar i multiplayer? =/

Medlem

Äntligen! Denna patch behövdes, nu kanske man kan använda sina trupper på ett effektivt sätt. De har alltid en tendens att vid attack, stanna upp tio meter framför fienden och sedan attackera, vilket gör attacken mindre kraftfull. Får hoppas detta är fixat. Men annars är Medival II en fröjd för varje spelare :love:

*EDIT*
"Cavalry can now charge a spearman army."

FINALY!:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Namron:

Jag är svårt chockad. En patch!

När moddarna gjorts kompatibla kanske det äntligen är spelbart.

Varför spelar du ens spelet du visar ingen respekt alls. Visst vi moddare kommer att fortsätta modda men inte för att göra "ditt" spel till ett bättre über spel

Det gör jag inte, jag spelar inte Total War. Jag har försökt tidigare, men blivit vansinnig av alla spelförstörande buggar och idiotgrejer. Den här patchen ser ju lovande ut dock, så jag ska testa igen. Det är i grunden ett fantastiskt bra spel.

Det som verkligen stör mig är att CA gjort det till sin (inte så originella) affärsidé att spotta ut inte helt färdiga spel med uppenbara brister och hoppas på att recensenterna bländas av all grafik och ändå ger dem bra betyg så att de säljer som smör, och hittills har det ju fungerat.

EDIT: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=96627

Medlem

Jag älskar total war serien en det är bara att hålla med om att det varit buggar så in i bomben.

Kan bara säga ÄNTLIGEN kanske spelet blir spelabart om passiva AI'n är fixad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

grymt, jag som precis har börjat lirat det

Medlem
Medlem

Fick också problem efter installerat patchen, med .net 1.1, nån som vet en fix? Installerat om spelet nu och tankar från fz, så ska förhoppningsvis fungera.

Annars fattar jag inte varför alla klagar på totalwar-spelens buggar. De är absolut inte värre än vanliga spel på den fronten, och det finns ingen spelserie jag haft så lite problem med som med Total War.

Det mesta låter som skitsnack, eller helt värdelösa småproblem som att "Jag kan inte spela min favoritstam från de tyska skogarna som aldrig hade mer än 20 invånare!". Finns inga spel så bra som Total War-serien, men inga sämre fans eller värre resonerande forum, med undantag från kanske WoW

Faktum kvarstår att spel som C&C eller liknande där dina 5 tanks äger allt bleknar i jämförelse när din armé på 5000 galna egyptier bränner Rom

Medlem
Skrivet av gimpfarfar:

Fick också problem efter installerat patchen, med .net 1.1, nån som vet en fix? Installerat om spelet nu och tankar från fz, så ska förhoppningsvis fungera.

Annars fattar jag inte varför alla klagar på totalwar-spelens buggar. De är absolut inte värre än vanliga spel på den fronten, och det finns ingen spelserie jag haft så lite problem med som med Total War.

Det mesta låter som skitsnack, eller helt värdelösa småproblem som att "Jag kan inte spela min favoritstam från de tyska skogarna som aldrig hade mer än 20 invånare!". Finns inga spel så bra som Total War-serien, men inga sämre fans eller värre resonerande forum, med undantag från kanske WoW

Faktum kvarstår att spel som C&C eller liknande där dina 5 tanks äger allt bleknar i jämförelse när din armé på 5000 galna egyptier bränner Rom

Öh, skitsnack?
I medieval 2, hur kul är det när AI'n bara står utanför portarna till staden och inte attackerar?

Eller att AI'n när den väl attackerar, bara attackerade den yttersta muren?

Hela poängen är ju att det skall bli en strid.

Att man då har ett ospelbart spel, har man då inte rätt att påpeka detta? Hur som helst, jag har totalwars serien och gillar dem alla.

Nåväl, nu slipper spelet samla damm, nu verkar AI'n inte passiv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men.. Dom har mixrat med microsoft .net framework igen så nu får ja inte igång spelet.. Suck, och det support är helt värdelös så det hjälper inte att ja frågar.

EDIT: Det är verkligen typiskt Creative Assembly, dom ska alltid hålla på mixtra med direct x, microsoft framwork, system32..

Hoppas på att en ominstallation fungerar med nya patchen annars ger ja tillbaka mitt spel.:evil:

samma för mig... nån som vet hur man fixar det. funkar inte att ominstalera för mig

Medlem

Avinstallera... och ta bort allt manuellt... installera 1.0
sedan direkt senaste patchen. Får själv någåt fel vid start av spelet men sedan fungerar det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

för mig fungerade allt felfritt...skumt problem vissa får...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Installationen är lite knepig. Ha inte antivirusprogrammet, brandväggen eller något i gång och testa. Installationen ska ta extremt lång tid, för den gör nånting förutom att bara packa upp filer.

Medlem

Fungerar inte för mig heller, får nåt unspecified error efter patchningen Installerat om spelet från scratch, rensat allt i registret, inget hjälper

Så jävla ruttet.

Inaktiv

Hej,

Är det någon annan som får upp en error när man försöker starta spelet? Något som har med Microsoft .NET Framework att göra, kan gå in i detaljer om någon har samma problem som mig.

Tack.

Skrivet av patrol:

Hej,

Är det någon annan som får upp en error när man försöker starta spelet? Något som har med Microsoft .NET Framework att göra, kan gå in i detaljer om någon har samma problem som mig.

Tack.

Har samma error efter patchen, ..men jag trycker bara på "fortsätt"..

:up::$


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Har samma error efter patchen, ..men jag trycker bara på "fortsätt"..

:up::$

Känns skönt att det är inte bara jag som har problemet (inte för att vara taskig att du har detta problem )

Har du spelat förr? Ser du något slags hinder? Jag har inte provat spela spelet än, det kommer upp m.m men själva spelande vet jag inte om det funkar eller/och något inte fungerar som det ska.

Medlem

Varför får man ibland bara en vit skärm när man ska ladda ner något från FZ?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Hur vet man att patchen är installerad? Någon som vet?

1
Skriv svar