"Gamers vill inte ha för långa spel"

Robot
Medlem
"Gamers vill inte ha för långa spel"

w000t!?!?!?
Klart det ska va långa spel. Tycker de flesta är för korta i dagens läge. Tacka vet man exempelvis FF-spelen osv. :heart:


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Precis spel ska fan vara långa. annars känns det som man slösar tid bara för att spela ett kort spel. Undanflykter är vad man kan kalla det där!

Medlem

"Gamers" är dom efterblivna nördarna som spelar cs och skriker helatiden.
Och vem bryr sig om dom? De kan behålla sina fps spel och leva i sin egen lilla värld.

Spel ska ha en bra handling och vara mycket långa

Faktist så har jag kännt att spel har varit för korta på sistone.

Tio-femton timmar är ungefär lagom.

Medlem

Alltså han har en viss poäng men spelen ska ju inte bara vara 5 timmar heller. De flesta typer av spel mår inte så bra av att ha singleplayer kampanjer som är 50+ timmar långa, medans vissa andra gärna kan ha det. T.ex. RPG spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det var nog ett av de dummaste sakerna som jag hört denna vecka. Klart att _alla_ inte vill ha långa spel, men tror att de flesta tycker mer om långa spel än korta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag brukar tröttna på många singleplayerspelen efter 5 timmar. :x

Medlem

Tror jag stött på ett exempel på ett för långt spel. Det hette Chaser, hjärndöd men ganska cool shooter, som tammefan ALDRIG tog slut. Orkade aldrig klara ut det.


signatur

Videomupp

Medlem

Tror inte vi behöver kortare spel, tror mer att vi behöver spel som kan få en att fortsätta vilja spela efter 5 timmar.

Medlem

klart att spelen ska vara långa, svårt att tänka mig att ett spel kan vara förlångt

Medlem

beror på innehållet.. kommer spelet med något nytt lite då och då så kan man lätt lira igenom nån singelplayerkampanj om det så tar veckor/månader, men är det enformigt så.. ptja, då kanske det inte är så värt att pressa ut en singelplayerupplevelse på mer än 7-8 timmar.

Inaktiv

vi vill ha längre, inte kortare ffs
men framför allt buggfria spel så att man faktiskt kan spela vidare hela spelet, och kunna patcha spelet som inte är klart på långa vägar utan att förlora alla sina saves

GTA liren är lagom långa och tillräckligt bra samt buggfria för att vilja lira allt!

Inaktiv
Medlem

Ska spelen vara korta ska man kunna spela om det flera gånger utan att uppleva samma sak som man gjorde första gången.

Medlem

Suck Självklart ska spelen vara långa, korta okey om det är ett FPS tex gjort mer för multi än singel men är det singelplayer så jädrar ska det vara långt o bra annars blir man lite sne..

Medlem

Tänk om Final Fantasy VII hade varit avklarat på tre timmar liksom. Hur kul vore det? Nej, fram för fler episka spelupplevelser.

Medlem

Så klart spelen ska vara långa så länge det inte blir kvantitet före kvalitet!

Medlem

Lååååååååååånga spel ska det vara! Tycker det ska ta dagar att spela igenom dom, inte några futtig 24hrs spel här inte

Inaktiv

Jag tycker helt klart det är bättre när spelen är runt 10 timmar, jag orkar inte spela igenom spel som är för långa ofast. Självklart finns det undantag, tex Baldurs Gate-serien, Fallout etc.
I regel gäller väl att just rpg med bra story och karaktärsbyggnad kan vara långa medans jag tycker action spel och liknande ska vara kortare, annars tröttnar man.

Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Så klart spelen ska vara långa så länge det inte blir kvantitet före kvalitet!

En mycket bra kommentar

Medlem

100 timmar på ett spel är alldeles för mycket för mig, orkar jag aldrig spela igenom. Det gäller bara singleplayerspel dock, multiplayer blir en helt annan grej.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Bullshit, jag vill inte betala 3-500kr för ett spel som tar 6-8timmar att varva, inte ens om det är gudomligt. Minst 10h, plus om det är över 20.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Ozo
Medlem

Jag tycker spelen ska vara oändliga, man "gör sitt eget" spel, väljer sina egna vägar... ta GTA som exempel, istället för att följa storyn så kan man köra runt som taxi chaffis tills man vill göra nåt annat... osv, gör livslängden på spelen mycket längre.

Klart det ska gå att klara spelet så man kan gå vidare i livet, men när man väl klarat det ska man kunna fortsätta tills man inte orkar längre

FML
Medlem
Skrivet av retry:

"Gamers" är dom efterblivna nördarna som spelar cs och skriker helatiden.
Och vem bryr sig om dom? De kan behålla sina fps spel och leva i sin egen lilla värld.

Spel ska ha en bra handling och vara mycket långa

Word.

Och som en annan sa, sa tanker man inte lagga ut 500+ kr for ett spel som man klara pa 5-8 timmar. Om spelet ar forlangt, sa beror det inte pa langden utan pa kasst innehall, som upprepas.

For dig som lirade Chaser, sa plagades jag igenom det enda till slutet, som var det samsta jag nagonsin sett. Iallafall tur att man inte kopte spelet.

Medlem

Vilket jävla skitsnack

Medlem

Spel ska vara lagomt långa. Jag vill då inte betala 500 - 600 kr för ett spel som räcker i 5 timmar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

problemet är nog inte längden i sig utan att det blir för enformigt. Shooter á la Doom 3 exembelvis körde jag de sista nivåerna / banorna i god mode för att få slut på det. Lika så Quake 4 och Prey. Medan däremot ett spel som Maffia gärna hade fått vara längre. På grund av en riktigt bra story och även det bästa spel slutet jag upplevt tror jag.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det är faktiskt sant. Zelda TP är för långt t.ex. Det hade varit ett bättre spel om det tagit 30h istället för 40-50h att spela igenom. Det är som med böcker och film, bara för att de är långa är det inte bättre...

Oftast är det roligare att klara ett 15h spel än att vara halvvägs och inte få ut hela storyn i ett 30h spel...

123
Skriv svar