Vilket är tidernas buggigaste spel?

Robot
Vilket är tidernas buggigaste spel?
Medlem
Vilket är tidernas buggigaste spel?

Har ju bara spelat vampires av de spelen som finns med i listan, men har spelat buggigare spel än det...Borde ju varit med mer titlar.

Medlem

Vill slå ett slag för Mortyr eller vad det hete.. var något WW2 spel som var så buggigt (och dåligt) att man mådde fysiskt illa av att ha det installerat på dator!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Då och då känner jag att jag längtar tillbaka till vampires, gillade mijön någorlunda och så var det troget whitewolfvärlden... men sen kommer jag ihåg varför jag slutade spela och det ger mig tillräckligt med anledning att inte installera igen. Men det är fint i hyllan!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

TBR
Medlem

Annat: Dark and light

Medlem

Annat: Arma : Armed Assault

Medlem

silent hunter 4


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Annat; The Matrix Online

Medlem

Daggerfall.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Gothic 3, lagga as, karscha, patchade, krascha igen, startade spelet, bytte grafiksettings, startade om, kraschade. Och så vidare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Söldner någon?

Medlem

Boilingpoint!

Med Trespasser på andra plats!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Boiling Point: Road to Hell
Buggigt som bara den men ändå fortsatte man att spela. Det fanns så mycket potential i de spelet, varför kunde de bara inte ha släppt det några månader senare!


signatur

4173 7437 3674 5870

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Gothic 3, lagga as, karscha, patchade, krascha igen, startade spelet, bytte grafiksettings, startade om, kraschade. Och så vidare.

Skribent

Första Hidden & Dangerous. Miljardvis med buggar och jobbiga kontroller. Trots det var spelet skitkul i co-op.

Inaktiv
Skrivet av ActOfWar:
Skrivet av KlosterKatten:

Gothic 3, lagga as, karscha, patchade, krascha igen, startade spelet, bytte grafiksettings, startade om, kraschade. Och så vidare.

lägger en till röst på Gothic3

Medlem

Annat: Big Rigs


signatur
Medlem
Skrivet av Jolmen:
Skrivet av ActOfWar:
Skrivet av KlosterKatten:

Gothic 3, lagga as, karscha, patchade, krascha igen, startade spelet, bytte grafiksettings, startade om, kraschade. Och så vidare.

lägger en till röst på Gothic3

Sama här

Inaktiv
Skrivet av Fahle:

Boiling Point: Road to Hell
Buggigt som bara den men ändå fortsatte man att spela. Det fanns så mycket potential i de spelet, varför kunde de bara inte ha släppt det några månader senare!

håller med Oo

klart buggigast.. och mest enerverande

Medlem

Anarchy Online utan tvekan.

Neutral Team Warps don't warp the team at all if there is a sided (clan or omni) member on the team, whereas the sided warps will warp everyone but the people on other factions when the warp executes. (Added 12/7/2006) [Link]

* Status:None

Constant Barrage doesn't seem to be stacking against other players and possibly mobs as well. (Added 11/21/06) [Link]

* Status:None

NR Debuff nukes do not have any effect on perks checking vs. NR in PVM. (Starfall for example)(Added 9/21/06) [Link]

* Status:None

When affected by a DOT and layers run out, the final little bit of damage the layers would have absorbed before running out are added to the damage from the DOT tick that makes them expire, instead of getting subtracted.(Added 3/3/04)[Link]

* Status: Reported

Medlem

Röstar på Bloodlines pg.a att det är bug-motor nr.1 (Source).. HL2 och M&M Dark Messiah-forumen är fortfarende överfyllda med milslånga trådar om problem med ljud eller grafik. Tragiskt.

Buggigaste spel jag någonsin spelat är HL2 Ep.1, BoilingPoint eller Gothic3 är inte ens i närheten. Hade ständiga BSOD's, spelet bara slutade ladda, ljudet hakade upp sig, grafikfel.. Ägnade säkert 8h åt felsökning, ändra drivers, fippla med inställningar osv, stänga av saker, inget hjälpte. Mina sämsta $10 någonsin.


signatur
Inaktiv

Bloodlines hade jag en hel del problem med, men Dark Messiah har jag fortfarande inte ens fått igång. Köpte det för nypris när det släpptes, det var 450 spänn rätt ner i avloppet. Extra synd eftersom det är ett så häftigt spel annars.

Inaktiv

The Elder Scrolls II: Daggerfall, lätt. Trots otaliga patchar är det fortfarande ett buggigt helvete.

I Bloodlines har jag inte märkt av en enda bug med patch 1.2.

Inaktiv

Jag röstar nog snarare på StreetLegal. Dom hade en ruskigt intressant spelidé när man byggde en motor från början med trimdelar, alltså placerade dom på rätt plats utan att trycka på en bild á la NFS. Själva byggandet var inte så farligt buggigt men när man skulle ut och köra i staden var det totalt omöjligt, man fastnade i träd, man ramlade genom gatan, det crashade och ibland fastnade man bara ståendes rakt på gatan.

Detta trots runt 15 patchar. StreetLegal2 var precis likadant men gick att spela relativt efter 5-6 patchar.

Synd på ett så pass intressant och roligt spel. Jag önskar bara att något annat företag som kan programmera ska plocka upp idén och göra ett buggfritt spel av det.

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av Jolmen:
Skrivet av ActOfWar:
Skrivet av KlosterKatten:

Gothic 3, lagga as, karscha, patchade, krascha igen, startade spelet, bytte grafiksettings, startade om, kraschade. Och så vidare.

lägger en till röst på Gothic3

Sama här

Medlem
Skrivet av bastard:

Första Hidden & Dangerous. Miljardvis med buggar och jobbiga kontroller. Trots det var spelet skitkul i co-op.

Haha, ja. Man trilla igenom marken lite här och där. Fast bästa var nog när man åkte båt i co-op. Det var skräcken, körde man inte båten så skulle man vara lycklig om man inte studsade runt och dog...

Medlem

Splinter Cell: DA till pc

Sämre optimerat spel får man leta i stjärnorna efter, går segt som sirap på en helt ren x2 4400+ med ett 7800gtx. Vilka inställningar eller drivrutiner jag än väljer så får jag det inte spelbart.

Medlem

Boiling Point: Road To Hell

Inte spelat något av dem andra, men det var verkligen en "road to hell".

Medlem
Skrivet av shakazed:

Annat: Big Rigs

yes, det spelet tar första plats med hästlängder.

Medlem
Skrivet av 0wing:

Splinter Cell: DA till pc

Sämre optimerat spel får man leta i stjärnorna efter, går segt som sirap på en helt ren x2 4400+ med ett 7800gtx. Vilka inställningar eller drivrutiner jag än väljer så får jag det inte spelbart.

och jag kör med en ännu sämre dator och det flyter på hur bra som helst. DA är inte ens i närheten av andra titlar.

Skriv svar