Vilket är tidernas buggigaste spel?

Medlem

Annat: Vanguard: Saga of Heroes...

Sjukt buggigaste MMORPG releasen någonsin.. börjar väll arta sig nu 4 månader senare...

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

The Elder Scrolls II: Daggerfall, lätt. Trots otaliga patchar är det fortfarande ett buggigt helvete.

I Bloodlines har jag inte märkt av en enda bug med patch 1.2.

Ett opatchat bloodlines går inte att klara, spelet flippar ur när man ska fly med en båt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av 0wing:

Splinter Cell: DA till pc

Sämre optimerat spel får man leta i stjärnorna efter, går segt som sirap på en helt ren x2 4400+ med ett 7800gtx. Vilka inställningar eller drivrutiner jag än väljer så får jag det inte spelbart.

och jag kör med en ännu sämre dator och det flyter på hur bra som helst. DA är inte ens i närheten av andra titlar.

Det är det jag inte förstår varför funkar det inte bra för en del och helt ok för andra.

Edit: Och ska jag rösta på något så blir det Bloodlines.

Medlem

Annat: World of warcraft,
alltid bugg i wow tänk så många uppdateringar det finns till det spelet.


signatur

/Fat_cat

Medlem

Fallout2 har ju en hel del sköna buggar


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Om jag inte minns helt fel så var väl Quake 2 rätt buggit när det kom och som "börjde" tränden med att släppa buggiga spel?

För övrigt var väl Daikatanas stor problem dens NPC? Deras AI var väl inte helt ok typ. "Lyset är tänt men ingen är hemma"


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Annat: Fallout 2.. någon annan som har stått med bara framdelen av en bil, och undrat var bakdelen (med alla ens bra-att-ha-grejor) tog vägen?

Edit: Damn, Toro.. du hann före! 8)

Medlem
Skrivet av fat_cat:

Annat: World of warcraft,
alltid bugg i wow tänk så många uppdateringar det finns till det spelet.

Nja. Det är inte buggigare än andra spel under samma förutsättningar, dvs man balanserar om det och gör nya tillägg helat tiden vilket i sin tur ofta introducerar nya buggar.


signatur
Medlem

Lägger min röst på Vanguard, med Boiling Point tätt efter.

Medlem

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av fat_cat:

Annat: World of warcraft,
alltid bugg i wow tänk så många uppdateringar det finns till det spelet.

Nja. Det är inte buggigare än andra spel under samma förutsättningar, dvs man balanserar om det och gör nya tillägg helat tiden vilket i sin tur ofta introducerar nya buggar.

Jo jag vet, jag spelar wow


signatur

/Fat_cat

PaZ
Medlem

UFO: Enemy Unknown. Med jämna mellanrum fick man installera om hela spelet, eftersom det började ladda konstiga uppdrag utan anledning, ersätta byggnader med bilder på gevär, etc. Nästan så man trodde att aliens hade infiltrerat ens dator.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Röstar på Bloodlines pg.a att det är bug-motor nr.1 (Source).. HL2 och M&M Dark Messiah-forumen är fortfarende överfyllda med milslånga trådar om problem med ljud eller grafik. Tragiskt.

Buggigaste spel jag någonsin spelat är HL2 Ep.1, BoilingPoint eller Gothic3 är inte ens i närheten. Hade ständiga BSOD's, spelet bara slutade ladda, ljudet hakade upp sig, grafikfel.. Ägnade säkert 8h åt felsökning, ändra drivers, fippla med inställningar osv, stänga av saker, inget hjälpte. Mina sämsta $10 någonsin.

Det är nog din dator som är sämst isåfall för ingen jag känner har haft problem med HL2 Ep.1 . Däremot så var Boiling Point en väg som gick raka vägen till helvetet för de flesta.

Medlem

Enligt mig är det Boiling point, men vill tillägga att det där Big Rig spelet såg riktigt roligt ut

Medlem
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Hahaha, you just made my day! Det var sannslöst roligt.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Inaktiv

Jag har en tendens att förtränga buggiga spel därför lägger jag också min röst på Gothic 3 eftersom jag har den skiten färskt i minnet. Vissa inställningar sparas inte ens i .ini-filen.

Medlem

Boiling Point: Road to Hell
utan tvekan

Inaktiv

Ganska kul att läsa kommentarer.

Som programmerare så är de främsta buggarna för mig något som får programmet/spelet att dö på ett oväntat sätt eller något som gör programmet/spelet obrukbart - t.ex. omöjligt att spela vidare.

Optimeringsproblem ser jag inte som buggar men som väldigt låg kvalité. Skulle aldrig vilja ha en färdig produkt som har så låg prestanda/kvalité att det upplevs som ett problem. Finns säkert någon akademisk definition på det också.

Skulle rösta Battlecruiser 3000 A.D. (av de spel som jag har spelat - vilket t.ex ej är Dagerfall...)

Pansarknekt

Många intressanta inlägg här. Att UFO Enemy Unknown buggar sig har jag aldrig hört talas om. Blev först också förvånad över att nån nämnde Fallout2. Ett par posts senare kom ytterligare ett inlägg om bilen i Fallout2 och då fick jag minnet tillbaks hade precis samma problem
Sen angående det buggigaste spelet så känns det egentligen ganska individuellt. Ibland undkommer man vissa buggar eftersom man inte stöter på dem och vissa datorers specs. gör att man slipper andra. Själv försökte jag envist spela Boiling Point eftersom det var ubercoolt "egentligen". Lusten försvann dock efter ett par timmar...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

När man ser på omröstningens resultat så antar jag att få verkligen har provat Men of Valor, och tur är väl det.

Det här med århundradets buggigaste spel, var något man direkt slogs av. Inte nog med att det inte gick att installera ordentligt, det gick inte ens att patcha upp.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lite off topic så läste jag någonstans att det höll på att utvecklas en uppföljare till Boiling Point, i alla fall en "andlig uppföljare". Är det någon som vet något mer om det?


signatur

4173 7437 3674 5870

Inaktiv

Annat: Battlefield 2

Medlem

nerf arena blast e 4 buggar på

Medlem

Daggerfall

Där har vi ett fett buggit spel, men I love it


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Pansarknekt
Skrivet av HYBRiS:

När man ser på omröstningens resultat så antar jag att få verkligen har provat Men of Valor, och tur är väl det.

Det här med århundradets buggigaste spel, var något man direkt slogs av. Inte nog med att det inte gick att installera ordentligt, det gick inte ens att patcha upp.

Kommer ihåg att jag var intresserad av att testa det men det föll helt under radarn av många anledningar. Hade även vietcong på den tiden så det fick räcka. Det hade även det intressanta buggar som när man klättrade runt i tunnlar under marken. Bara för jag hade ATi 9800xt så funka lampor och flares inte tunnlarna. Löste det genom att sticka hem till en polare och spela det på hans GeForce3 kort! :evil:


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Har ni glömt bort Pool of Radiance 2? De fick till och med patcha installern för när man ville avinstallera skiten fanns där en risk för att den suddade ut hela hårddisken.

Medlem

Gothic 3 måste jag säga, fanns väl ingen som kunde njuta av det spelet på riktigt.. min gubbe ramlade ihop 4 gånger på två timmar och dog ,,, helt utan anledning.. verkade som att han föll genom världen eller någe bara. o så det ständiga hackandet, o kass ai och balansering på fienderna... jisses vilket spel..

Pansarknekt
Skrivet av Saxit:

Har ni glömt bort Pool of Radiance 2? De fick till och med patcha installern för när man ville avinstallera skiten fanns där en risk för att den suddade ut hela hårddisken.

Haha härligt stabilt. Har för mig att det var farligt att avinstallera myth2 oxxå.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Battlefield 2. Krånglar hela hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

UFO: Enemy Unknown. Med jämna mellanrum fick man installera om hela spelet, eftersom det började ladda konstiga uppdrag utan anledning, ersätta byggnader med bilder på gevär, etc. Nästan så man trodde att aliens hade infiltrerat ens dator.

hehe..man får inte glömma att ammon i ens vapen nollställdes efter varje uppdrag...så mycket ammo bara försvann om man inte tömde magasinen innan man avslutade banan


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Skriv svar