Vilket är tidernas buggigaste spel?

Inaktiv

Utan tvekan så är Painkiller det buggigaste spelet någonsin. Polska utvecklare som släpper sitt första spel och kan mer eller mindre inte alls koda.

Medlem
Skrivet av skurk:

Vanguard: Saga of Heroes.

Mängden buggar, prestandan, avsaknad av texturer och ljudeffekter osv säkrar förstaplatsen för Sigils MMO.

EDIT: Efter att ha sett videon. Om jag hade haft någon erfarenhet av Big Rigs så hade jag valt det

Jupp, Vanguard: Saga of Heroes var helt åt skogen vid release, kanske är det fortfarande, har inte spelat efter det att min fria månad gick ut. Tur är väl att skitföretaget Sigil och Brad ([http://www.bradmcquaid.com/]) äntligen fick "skita i det blå skåpet" så vi slipper dem ett tag framöver. Tråkigt dock för de anställda på Sigil som uppenbarligen fick ta mycket skit ([http://www.f13.net/index.php?itemid=561#more]). Hoppas SOE fixar spelet, eftersom det fortfarande har en potential att bli bra.

Inaktiv
Skrivet av Deficite:

Söldner någon?

skämta inte, efter man laddat banan i 2 år så kunde man aldrig få igång "sitt liv" och få spela innan första patchen då de glömt att sätta ut spawnplatser. Jääävligt bright :D:up:

Medlem

Annat: Street Legal

Medlem

Är jag den ende som spelat Sacred? Jag menar, herregud. Man var tvungen att spela igenom hela spelet på ett save. En kompis till mig satte en flaska i inventoryt och.. eh.. blev flaskan. Han var en gigantisk flaska när vi spelade mp.

Inaktiv

Jag skulle vilja säga samtliga pc-spel, har nästan gett upp att spela på pc:n. Det många pc-spel lider av är av usel optimering, som t.ex Spiderman3 som laggar sönder på alla datorer.

Medlem

Ojoj, vad många inlägg...

Det första spelet jag tänker på när någon säger "bugg" är Hidden and dangerous. Det spelet var samtidigt både roligast och buggigast, faktum var att buggarna gjorde inte så mycket eftersom spelet var så sjukligt roligt... 2:an hade ganska mycket buggar också vill jag minnas och det var ochså riktigt, riktigt roligt.

I modern tid kan jag lätt säga "STALKER"... det kändes inte klart någonstans. En besvikelse på så många nivåer att man inte vet vart man skall börja... det tog verkligen slut på en dag. All väntan för en dags spelande? OMFG.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av ubuntuforlife:

Jag skulle vilja säga samtliga pc-spel, har nästan gett upp att spela på pc:n. Det många pc-spel lider av är av usel optimering, som t.ex Spiderman3 som laggar sönder på alla datorer.

Spiderman flyter hur bra som helst på min burk. Du kanske behöver uppgradera?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det jag har haft störst problem med Titanquest aka Titancrash fy fan så ostabilt det va.

Medlem

Annat: Big Rigs - Over the Road Racing

Utan tvekan.

Medlem

Jag tror jag lägger min röst på Big Rigs, trots att jag inte spelat det, men annars skulle nog Söldner vara ett bra val.

Medlem

BF2142 lätt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

om man räknar buggigaste spel som det spel som har flest buggar, eller värst buggar är ju svårt att veta.
men sacred var helt omöjligt att klara av när det kom ut, kanske inte en bugg men det fattades en del i världen för att man skulle kunna ta sig vidare, man kunde skriva in ett kommando i konsolen så kom man vidare, men om man inte visste det var man helt fast.
sen har vi ju det oerhört härliga och buggiga ultima 9. mycket mysigt spel och mycket oförutsägbart, när man dödade någon kunde i princip vad som helst hända med liket, och ibland kunde man se folk flyga bort mot horisonten osv osv, härligt och ruskigt buggigt spel, förstörde saves om man saveade under vattnet också.

Inaktiv

Counter-Strike, utan tvekan.

Sen faktumet att dom haft mer än tillräckligt många år och uppdateringar för att fixa buggarna, men ändå så har man träffat på dom titt som tätt.

Nuff said.

Inaktiv

Annat: Lost planet-demot??


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Battlefield 2. En enda stor bugg, och patcharna gjorde det ju knappast bättre (när de ens gick att installera that is..)

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av brtkrb:
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Haha. Bra spel! Tydligen det enda spel som någonsin fått så lågt betyg som 1.0 på Gamespot. Alla borde kolla den där reviewn.

Skall införskaffa det direkt.

Haha det var nog det värsta ja, jag sett haha. Borde vara olagligt att ta betalt för ett sånt spel. Fast har man lite vett och smarts så kan man lätt undvika sådana spel. Mer synd om "mammor och pappor" som ska vara snälla och köpa ett gejm till kidsen vid juletid.
Mor: "Oohh kolla ett spel med lastbilar, och lille Tore ska ju bli lastbilschaufför när han blir stor ju".
Far: "Ja perfekt, det kostar 499kr men det är han värd. Han har ju varit riktigt snäll iår."
Det är ondska det...

åh det är så jävla sant, fan man sitter där med sittn ya spel som suger tp-kabel och bara vet att om jag klagar så kommer mamma och pappa bli sååååå besvikna, fan har suttit i den sittsen själv nsätan så jag körde huvudet genom fönstret.


signatur

P.L.U.R

nj
Medlem

Annat: #Battlecruiser 3000AD som redan har utsetts till det buggigaste spelet någonsin om jag inte missminner mig.

Daggerfall är väl en rätt god tvåa dock, fast Bethesda lyckades ändå patcha det rätt hygligt om jag inte minns fel.

PaZ
Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av PaZ:

UFO: Enemy Unknown. Med jämna mellanrum fick man installera om hela spelet, eftersom det började ladda konstiga uppdrag utan anledning, ersätta byggnader med bilder på gevär, etc. Nästan så man trodde att aliens hade infiltrerat ens dator.

hehe..man får inte glömma att ammon i ens vapen nollställdes efter varje uppdrag...så mycket ammo bara försvann om man inte tömde magasinen innan man avslutade banan

Njae försvinner gör den inte. Tvärtome fylls alla halvtomma magasin efter ett uppdrag. Testa det nyss lite snabbt sådär bara för jag aldrig tänkt på det innan. Känns som en väldigt liiiten bugg om man ens kan kalla det de. Med lite inlevelse kan man förstå att en elitsoldat inte vill börja ett uppdrag med ett halvt magasin och därför trycker i nya kulor i det innan banan startar

Jag har också för mig att alla halvtomma magasin försvinner, jaja. Hursomhelst så är olika UFO-versioner olika stabila, jag har ändå en rätt sen cd-version, och fortfarande händer mycket konstiga saker. Att man alltid spelar på lättaste svårighetsgraden oavsett vilken man väljer var en obehaglig överraskning för en stolt avklarare av superhuman

Då har vi inte ens börjat komma in på vad som händer med de stackars soldater som har så höga stats att de börjar om från noll.

URK
Medlem

har spelat många spel med buggar men de har varit små buggar eller buggar som man mera eller mindre kan leva med. men bf2 har haft de allra värsta buggarna i alla fall. och patcher som gör spelet sämre och sämre för varje patch. det gick ju så långt att EA fick släppa fix patchar till fixpatcharna.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Deficite:

Söldner någon?

Skrivet av SteinbergX:

Boilingpoint!

Utan tvekan bland de absolut buggigaste spelen jag minns att jag spelat (försökte i.a.f.) som man inte aktivt förträngt. Minns att jag såg fram emot båda o de grövsta och blev fantastiskt besviken.

Medlem

Daggerfall
Oblivion
Stronghold 2

+ en bunt uråldriga spel jag förträngt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

det var det mest obscent buggiga spel jag någonsin sett! För mig helt otroligt hur någon kan släppa någonting sånt och sätta sitt namn på det. Man skäms ju nästan om man känner någon som spelat det, tänk bara om man kände dem som gjort det!;)

Inaktiv

Bloodlines!? SLAG UNDER BÄLTET! :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Måste ändå säga Codename: Breakdown. Efter release var det ungefär 50% som inte fick spelet att starta, däribland undertecknad. Tog flera veckor av patchande innan spelet ens startade, och då var det värdelöst

Inaktiv

Age Of Empires 3, Heroes Of Might And Magic 5, BF2

o BF2 köpte vi alla tre glada polare, med olika konfigs men faaan heller, fick vänta på patches o surfa forum efter jakt på att få det att funka fint, spelet i sig funkade fint men att ansluta online och plus det en värdelös browser..ffs!

men grymt spel så dom är förlåtna
ganska intressant ändå att vissa skriver om spel som fungerar helt perfekt hos mig, men antar att det är så det funkar, kan inte funka för alla hela tiden

kan lägga till UFO Aftershock också, grymt kul spel men buggigt, o sen kom aldrig patchen när den utlovades så man fick vänta då det inte gick att komma längre i spelet, det var jag absolut inte ensam om

så går det när man köper spel

en sista kommentar, spel som sabbar saves är något som man blir förbannad så in i *piiip* över, istället för att njuta av spelet får man dubbelsava hela tiden..

Inaktiv

Anarchy Online? Eh, jag började spela det sen betan. Samma med WoW och jag kan säga att AO inte var ens i närheten buggig som wow.

Inaktiv

Helt klart BoilingPoint. Buggigare spel får man leta efter. Allting som rörde sig snabbare än gång hastighet var kontainer fysik och spelet i övrigt vill sällan funka som det var tänkt. Synd för skaparna hade nog tänkt sig ellt helt annat spel. Fanns amition men resultatet blev botten.

Medlem

Va ingen som nämt Starwars galaxies, kanske inte nu men innan de börja göra om spelet.

Medlem
Skrivet av Boulund:
Skrivet av Deficite:

Söldner någon?

Skrivet av SteinbergX:

Boilingpoint!

Utan tvekan bland de absolut buggigaste spelen jag minns att jag spelat (försökte i.a.f.) som man inte aktivt förträngt. Minns att jag såg fram emot båda o de grövsta och blev fantastiskt besviken.

'

Blir nog mina 2 val också.. Så synd igentligen, båda hade grymt stor potential. Vi kommer ju att få se ett nytt Söldner snart, kanske har dom gjort om och gjort rätt.

Skriv svar