Vilket är tidernas buggigaste spel?

Medlem
Skrivet av Manko:
Skrivet av Pumpa:

Ultima IX

Ni borde skämmas! Så det tog ändå tills sida sju innan någon nämnde Ultima IX och ändå har ingen nämnt Tribes 2 vid release heller. Är inte det två legendariska titlar när det gäller buggar? (jag köpte båda två)

Sida 7? Sida 3 menar du.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det är nog lika bra att vi kommer överens om att Big Rigs är det buggigaste och istället håller oss till "det buggigaste jag spelet". För det är ytterst få spel förunnat att kunna backa i 30000km/h.

Boiling point måste vara det buggigaste spelet jag någonsin lirat. Det kraschade, motorljudet från bilen försvann, allt ljud försvann, NPC's i spelet var helt CP. Jag knivade (läs levlade blade skill till max) ihjäl ett helt mafiosoläger. Åtminstone nästan, dvs jag hann inte riktigt innan de började respawna. Buggarna fick mig till slut att ge upp. Huvudpersonen var dock ascool när han morrade och visade tänderna för att visa sin ilska (introfilmen).

edit: kan lägga till att Vietcong 2är inte så himla långt efter. Helt idiotiska fiender samt att det fick min dator att gå på knä - och då var min dator riktigt bra dessutom. Känslan i vapnen var dock topp.

Medlem
Skrivet av Robostar:
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Hahaha, you just made my day! Det var sannslöst roligt.

haha, kul film, lmao!
Gothic är värst, efter det är det vampires, men Big Rigs tar priset


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

boiling point

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Robostar:
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Hahaha, you just made my day! Det var sannslöst roligt.

haha, kul film, lmao!
Gothic är värst, efter det är det vampires, men Big Rigs tar priset

de var buggigt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

R6: Rouge Spear (AKA "Opatchat")

JÄVULKT omöjligt att få att fungera bra på större LAN. Slutade med att vi spelade spelet helt utan patchar för de förvärrade bara buggarna!

Men faan vilket underbart spel! Buggar hör till!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

men det där jäkla "big rigs" som många snackar om. ffs. Varför vill man köra en lastbil på en landsväg. Suger ju apa.
Får ju va lite klass på liren vi pratar om ;)..allvarligt

Medlem
Skrivet av Deficite:

Söldner någon?

haha
mmmh!

Medlem

boiling point , operation flashpoint , HL 1 med cs , söldner kom aldrig förbi längre än till där det stod en dator i en bas man skulle använda men ja lyckades ine me det ens
The matrix omg den var ju också bra med dörrar som man kunde se armar och annat igenom
battlefield 1942 där jeeparna tog skada av att man körde av vägen för snabbt var ju bra också och att man inte kunde köra sönder palm träden ffs
ajust det fan Bf 2 gick ju inte ens att ha kvar connection i main menu utan att det krashade, när man connectade till en server så la connection ner och ibland funkade det rät skapligt men när det strulade det så strulade det bra! undrar om man ska våga installera det igen...
finns säkert fler men dem har jag nog förträngt.

Medlem

Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte om detta är nämt:

Sacred.
Riktigt bra spel, men vansinnigt buggigt.
Gjorde men fel på vissa ställen (många tillfällen) så gick det inte att komma vidare och man fick börja om.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Rätt kul nu när jag jobbar på Anarchy Online har man hört en hel del mardröms behind-the-scene stuff från launchen.

Medlem

Kom förresten på en rätt kul bugg från BF42 va det väl om jag inte minns helt fel..
Va nån karta där det fanns ett skumt hål i utkanten, om man hoppade ner där har jag för mig att man flög upp igen eller nåt sånt..
Fan kan inte komma ihåg, va nån öken karta iaf..

Medlem

Känns som om en artikel vorde på sin plats, som kort beskrev vad en BUG är för något, kontra designfel.

Annat: Daggerfall -- Skönt att spelet krashade efter att man precis klivit upp på heJsten... *GNÄGG* VARJE GÅNG! (amiga-versionen)


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Annat: Daggerfall -- Skönt att spelet krashade efter att man precis klivit upp på heJsten... *GNÄGG* VARJE GÅNG! (amiga-versionen)

Amiga? Umm...elderscrolls spelen finns ju inte till Amiga. Säker på att du inte blandar ihopa det med något annat nu?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag anser nog att Hidden & Dangerous var det buggigaste spelet, helt underbart spel dock, som gjorde att man kämpade sig igenom alla motgångar som buggarna skapade.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Tror det var Mech warrior 3 (?) där uppdrag nummer 2 inte gick att klara. Sedan kom en patch som fixade detta... men då hade jag bytt till winXp och spelet startade inte på XP. lol

Men i övrigt var det nog inte så buggigt... tror jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag köpte flygsimulatorn F29 Retaliator till Amigan någon gång i slutet av 80-talet. Första uppdraget gick inte att klara! Jag för mig att man skulle förstöra en fordonskolonn men denna existerade inte.

På den här tiden fanns inga patchar att ladda hem och inga forum där nyheter om buggar kunde spridas så jag tänkte inte ens på att det var en bugg. Jag spelade på men gav upp efter några timmar. Av en slump bläddrade jag i en gammal tidning ca ett år senare där det stod att detta var en bugg som tydligen hade drabbat första upplagan av spelet.

Medlem
Skrivet av Deficite:

Söldner någon?

Definitivt Söldner följt av Boiling Point, Hidden and Dangerous och Sacred (i den ordningen)...


signatur
Medlem
Skrivet av Sergej:

Hade ni på fragzone kännt till spelet Big Rigs: Over the Road Racing så hade ni inte ens behövt göra denna omröstning, utan det är nog snarare uppenbart att det är världens absolut mest buggade spel någonsin!

Titta gärna på denna film (review) från spelet www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Sjukt kul, men samtidigt så tragiskt. Hur kan man ens släppa något sådant...?

Medlem

Fattar inte alls vad som är så buggigt med Bloodlines, har kört igenom spelet 2 gånger utan att något har hänt som pajjat märkvärt för mig. Tror inte jag patchade en enda gång ens.

Medlem

The Guild 2 är värsta jag har varit med om, alla som testat det borde hålla med!

Sen på andra plats Gothic 3

Alla tillverkade av Jowood

Medlem
Skrivet av Regal:

The Guild 2 är värsta jag har varit med om, alla som testat det borde hålla med!

Sen på andra plats Gothic 3

Alla tillverkade av Jowood

Jowood är en förläggare inte en utvecklare.
Gothic 3 är gjort av Piranha bytes
The Guild 2 av 4Head Studios


signatur

---
Boo!

Skriv svar