Omröstning - är FZ:s rubriker bu eller bä?

Robot
Omröstning - är FZ:s rubriker bu eller bä?
PaZ
Medlem
Omröstning - är FZ:s rubriker bu eller bä?

gillar verkligen färgerna nu när jag vant mig, men ikonen har aldrig hjälpt mig hitta rätt.

Medlem

Precis. Färgerna är helt OK, men ikonen har nästan varit mer störande än hjälpande.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Vant mig sen dag 2 ungefär, väldigt lätt o kunna hoppa över ointressanta nyheter, såsom Wii spel exc.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Färgerna är ok.

Ikonerna är ju trevliga att de går i sajtens färgtema men de smälter in för mycket, så mycket att man förbiser de helt. Jag hade hellre sett en färg och/eller formanpassad xbox 360-ikon på de nyheterna och en snygg liten PC-ikon för PC-nyheter osv.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

För mig som sporadisk användare så hjälper inte färgerna. Ikonerna stör utan att ge mig någon information.

Överlag tycker jag att sidan kan vara lite plottrig sedan den gjordes om och även om den är snyggare nu så uppväger det inte plottrigheten för mig.

Tack för en bra sida.

Medlem

Färgerna bra, men ikonerna fel - dom borde tas bort. Färgerna säger redan allt och det räcker med dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

ta bort färgikonen och lägg till ikonerna som ni har för att visa plattformar för spelen så blir det ännu tydligare.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Liksom alphiolio besöker jag FZ när tid ges. Därav skulle förklaringar av färgerna vara bra att ha på framsidan, väl synligt.

Medlem

Tycker att färgerna är ok, men däremot borde ikonerna vara lite tydligare


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ikonerna hade kunnat vara tydligare, jo.

Färgerna är helt okej. Man kan urskilja om nyheten är till sin konsoll eller inte. ^^

Medlem

det här med färger är skitbra för er som har perfekt färgseende...=)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vant mig sen dag 2 ungefär, väldigt lätt o kunna hoppa över ointressanta nyheter, såsom Wii spel exc.

Det känns som om du försöker poängtera något, hmmm...

Ang. färger och ikoner så fungerar det bra, även om det bara är färgen man tittar efter, ikonerna orkar man ändå inte memorera.

Kanske skulle ni ha samma ikoner som i speldatabasen så att man lätt kan lista ut vad ikonen betyder utan att behöva en lista med definitioner.

I allmänhet så fungerar FZ väldigt bra nu när man skaffat AdBlocker plug-in till Firefox. Innan så var reklamen på nyhetssidan helt outhärdlig där den satt till höger, precis bredvid hela nyhetsspalten, blinkandes och allmänt distraherande.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Tanken är bra men jag som ändå besöker FZ varje dag har ingen pejl på vad som är vad. Att ha färgkodning och fibbliga ikoner känns helt onödigt. Antingen lär ni oss färgkodningen ordentligt och kör enbart på det eller så lägger ni in ikoner som faktiskt beskriver på ett användbart sätt. Varför tar ni inte bara det ikonset ni redan har i speldatabasen och använder det?

Inaktiv

Håller med de flesta.

Rent estetiskt ser det kanske snyggt och coolt ut med lite fräcka ikoner och olika färger. Typiskt designertänkande.

Sett ur användarvänlighetsperspektiv så finns det ingen intuitiv och logisk sammankoppling mellan en färg och en typ av nyhet och definitivt inte en hemlig kryptisk prick-kod och en nyhet.

En bra figur eller kod behöver ingen förklaring. När man ser något ska man direkt fatta vad det betyder.

Håller med föregående talare. Färgerna kan vara kvar, mest för syns skull, men de tillför absolut ingenting till informationen. Ikonerna är enbart förvirrande. Använd dem som finns i speldatabasen, och om nyheten inte gäller en plattform så ta fram ett par nya i samma stil så de passar in.

Mycket gnäll kanske men för det bättre :heart:


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Inaktiv

jag använder aldrig dem....
tar alla mina nyheter från rss så jag kommer direkt in på den


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Färgen på rubrikerna är bra. De där små cirklarna känns däremot helt värdelösa. De tillför verkligen ingenting i dagsläget,utan är enbart irriterande.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Varken färger eller ikoner fungerar för mig. Jag har forfarande ingen aning om vad som är vad utan läser mig till det istället.

Om ikonerna är tydliga och lite färgade behövs ingen färgkodning av rubrikerna.

Medlem

vet inget om vad som är vad, men det märker jag när jag läser vad som står.
dock, för dem som tycker det är bra, är det bra. imo är tanken god.
(är intreserad av det mesta, så det kanske är därför det inte påverkar mitt liv så mycket?)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Märkte knappt färgerna i början men när jag väl märkt dom tog det inte lång tid att lista ut vad dom betydde, vill helst ha dem kvar. Prickarna använder jag nästan aldrig men det är inget som stör heller.

Medlem

Jag förstår ingenting av färgerna. Det finns ju ingen förklaring för vad Lila, guld, grön, grå, röd etc. betyder. Det är mest förvirrande som det ser ut i nuläget om jag ska säga min åsikt.

Inaktiv

Vore väl inte så svårt att stoppa in en liten ikon där det står "Wii" eller "Xbox360" framför rubriken? Det måste ju vara lättast för nya besökare.

Älskar färgerna när man lärt sig vad de betyder. Kan fortfarande inte alla dock...

Inaktiv

Tja, det finns en alt-text till ikonerna, men om en sådan behövs försvinner vitsen med en ikon.

Inaktiv

Färgade rubriker skulle vara bra i kombination med tydligare ikoner isåfall.. Just nu känns det som Pellejones säger här ovanför.. Väldigt luddigt om man inte går grundkursen.

Medlem

Personligen förstår jag inte hur man kan tycka att ikonerna är störande, de syns ju knappt.
Färgerna är trevliga men jag tänker inte speciellt på dem då jag läser alla nyheter.

Däremot skulle jag vilja ha färgkodning på länkarna INUTI nyheten, så man vet när "Läs mer" tar en till en utökning av nyheten eller till en extern sida. Stör mig oerhört att jag måste kolla var länken går för att veta var jag kommer att komma.

Medlem

Tycker FZ kan se över sina rubriker. Börjar mer och mer dra åt aftonbladets håll.

Antikvitet

Vi har gjort en snabbfix på rubrikerna nu. Håll över en rubrik på löpsedeln så ser du samma alt-text som om du håller över ikonen. Bra för er som glömmer bort vad färgen betyder.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Vi har gjort en snabbfix på rubrikerna nu. Håll över en rubrik på löpsedeln så ser du samma alt-text som om du håller över ikonen. Bra för er som glömmer bort vad färgen betyder.

Bra. Ni serverar allt på ett guldfat.

Det är ju egentligen inte särskilt många färger att hålla reda på.

Medlem

Ikonerna är för intetsägande, kolla på maxconsole.net, där är det lätt att se vad som är vad.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Lägg gärna till en ikon på bilderna "on top".
Så man ser vilken plattform testerna gäller.
Annars gillar jag färgerna, lätt att hitta de relevanta nyheterna.


signatur

Asus A8N Deluxe SLI - A64 3500+ - 2 GB PC3200 - Asus 7800GT - Audigy SE - Logitech G5

12
Skriv svar