Omröstning - vilket Fallout är din favorit?

Robot
Inaktiv
Omröstning - vilket Fallout är din favorit?

Hehe, var det ett medvetet val att inte lista Fallout: "PoS"?

För er som inte spelat något av Falloutspelen kan jag rekommendera Fallout Collection - kostar inte mer än 119 kr på Webhallen, och finns säkerligen på andra ställen också.

Inaktiv

"War. War never changes"

Svårt val mellan 1:an och 2:an, men uppskattade den senare mer.

Skrivet av KazikluBey:

Hehe, var det ett medvetet val att inte lista Fallout: "PoS"?

Jag är faktist intresserad av ifall någon tyckte om POS

Medlem

Har spelat alla tre listade där, så jag måste fråga: vad är Fallout POS?
Ärligt talat stod jag mellan valen F2 och FT, och nu i efterhand skulle jag nog tagit FT bara för att väga upp lite, lol x)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Konsolspelet Fallout: Brotherhood of Steel (BoS) brukar kallas Piece of Shit (PoS).

Medlem

Känns lite orättvist mot FO1 då FO2 är som ettan fast större och bättre men annars likadant

Medlem

Måste erkänna att jag aldrig visste om att Bethesda la ner sin utveckling av sitt fallout 3 ? eller missupfattade jag allt ?

I vilket fall, Fallout 2 utan tvekan, helt klart det bästa datorspel jag någonsin haft nöjet att spela.

Medlem

Gillar ettan mest, som är helt suverän. Har bättre story och känns mer seriös och är inte så tralligt fånig som tvåan pga den stora omogna översvämningen av "easter eggs". Plus att slutet i tvåan är blä, och början också för den delen.

Tactics och BoS har jag aldrig brytt mig om så jag kan inte uttala mig om dem.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Måste erkänna att jag aldrig visste om att Bethesda la ner sin utveckling av sitt fallout 3 ? eller missupfattade jag allt ?

I vilket fall, Fallout 2 utan tvekan, helt klart det bästa datorspel jag någonsin haft nöjet att spela.

Det är black isle, inte bethseda väl?

Medlem

Både 1:an och 2:an är oehört bra men måste erkänna jag föredrar 2:an ( Större och mer av allt). Tactics var väl så där, spelade aldrig så värst mycket av det så jag kan inte gå närmare in på det.

Inaktiv
Skrivet av Petrik:

Måste erkänna att jag aldrig visste om att Bethesda la ner sin utveckling av sitt fallout 3 ? eller missupfattade jag allt ?

Bethesda har inte lagt ner sin utveckling - det var Black Isles projekt Jefferson (Baldur's Gate 3) och Van Buren (Fallout 3) som lades ner när Interplay fick ont om pengar och istället satsade på konsolspel i sina sista dödsryck.

Ändring: Kan tillägga att lead designern för Jefferson/Baldur's Gate 3, J.E. Sawyer använder sina originaldesigndokument för att göra en gratismodd till Neverwinter Nights 2. Modden går under namnet The Black Hound (en referens till en hund i introfilmen till Icewind Dale 2).

Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Petrik:

Måste erkänna att jag aldrig visste om att Bethesda la ner sin utveckling av sitt fallout 3 ? eller missupfattade jag allt ?

Bethesda har inte lagt ner sin utveckling - det var Black Isles projekt Jefferson (Baldur's Gate 3) och Van Buren (Fallout 3) som lades ner när Interplay fick ont om pengar och istället satsade på konsolspel i sina sista dödsryck.

Ändring: Kan tillägga att lead designern för Jefferson/Baldur's Gate 3, J.E. Sawyer använder sina originaldesigndokument för att göra en gratismodd till Neverwinter Nights 2. Modden går under namnet The Black Hound (en referens till en hund i introfilmen till Icewind Dale 2).

Låter som någon har varit på NMA ganska mycket.

Medlem

Fallout2 är härlig, men älskar slutet i Fallout1
poor Vault dweller...

Inaktiv
Skrivet av bullet tooth tony:

Låter som någon har varit på NMA ganska mycket.

Njae, hänger mer på RPG Codex och RPG Watch. RPG Codex för underhållningen och djuplodande rollspelsdiskussioner, och RPG Watch för den heltäckande nyhetsrapporteringen.

Medlem

aldrig spelat fallout, måste påstå att det ser riktigt segt ut vilket inte riktigt är min stil...har svårt med för gamla spel. känns för passé..men men


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fallout 2 var så brutalt kul första gången man lirade igenom det. Var på den tiden man inte hade spelat så mycket datorspel, så känslan var.. magisk

Medlem

Bara hoppas Bethesda inte sabbar spelet ! fast jag håller tummarna för att det blir super !

Medlem

FO1 hade lite bättre story, sen var det ju också det första spelet så det gav då mig det största intrycket. Däremot måste jag nog säga att favoriten är FO2 pga att det finns fler valmöjligheter och att spelet håller längre.

Medlem

Jag hade röstat på Wasteland om det funnits med bland alternativen. Det är ett av de bästa spelen någonsin.

Pansarknekt

Äsch nog om Fallout snacket för min del nu. Ska leta bland gamla flyttkartonger efter mina exemplar (hoppas dom inte e repade1!!). För övrigt så måste jag säga att jag uppskattade alla 3 fallout, 1&2 är det bästa rpgna jag spelat tillsammans med baldursgate spelen. Sedan Tactics hade en helt annan stil som tog lite tid o vänja sig vid(tror många förväntade sig en typ av fallout 3 hybrid o därflr blev besvikna). Gillar dock Tactics starkt nu med och tycker det är det bästa turbaserade rpg/strategi titlen sen xcom serien.


signatur

Ooooh the drama!

Fallout 2 är ju större och så, men tråkigare. Fallout träffade mitt i prick med allt.

Medlem

Har inte spelat något av dem..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar