Rockstar: Xbox 360 begränsar GTA IV

Robot
Medlem
Rockstar: Xbox 360 begränsar GTA IV

Hoppas inte att det blir för bantat, om det nu blir så.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Det stämmer ju det han säger så.. Synd bara att ms vägrade sätta inte hddvd i elite. Sure de tvingar alla som inte har att köpa en fast om det nu känns så illa så kan de ju skicka ut hddvd spelare till alla med en gammal box.

Medlem

Ähhh skippa 360-versionen då Se bara till att ge oss en PC-version.

Medlem

Gör en liten version till krysslådan och en annan större till oss med riktiga datorer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm mitt uttalande om CM Dirt förseningen till PS3 var kanske inte helt fel...

Skrivet av N3m35i5:

Slår vad om att de lägger in fetare HD texturer och fler bilar och banor eftersom 360 tyvärr är begränsad till DVD (HD-DVD:n är ju trots allt fortfarande ett av många tillbehör) medans PS3 med sin blueray har några fler gigabyte som bara väntar på att fyllas med ännu mer ögongodis


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Det stämmer ju det han säger så.. Synd bara att ms vägrade sätta inte hddvd i elite. Sure de tvingar alla som inte har att köpa en fast om det nu känns så illa så kan de ju skicka ut hddvd spelare till alla med en gammal box.

Nu är det ju inte själva mediat DVD som är problemet, eller kanske en del av problemet, men det stora problemet är att dom måste anpassa spelet till dom som har en Xbox 360 core, dvs utan hårddisk, och då tror jag inte dom kan ens göra så att dom lägger spelet på t.ex. 2st DVD-skivor.

Inaktiv

Jepp, som sagt, stora problemet var att inte inkludera hd i core-versionen. Å andra sidan finns det andra spel som kräver hd, så jag antar att GTA4 kommer kräva det med (skriv det på lådan), och därmed var det löst.

Om man läser artikeln så var det ju problem med PS3ans hårdvara också, men citatet är ju vinklat så att det ska vara till PS3:ans fördel, dock inget konstigt med det.

Inaktiv

exakt vad lägger spelet in på hårddisken isf?

Medlem

hoho detta visste gtaforum.se för 2 dagar sedan
och förresten rockstar har sagt att det är mycket svårare att utveckla för ps3 än för xbox360 och även att det är lurigt att cross-develop:a mellan de båda plattformarna


signatur

Bengebolle

Medlem

Jinx förmodligen så att det skyfflar data till hddn som annars skulle ligga packad på dvd'n så den kan kommas åt lättare medans man spelar eller något i den stilen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

här finns artikeln inscannad (med fina bilder):

http://gtanytt.se/?page=com&id=64

Inaktiv

Så kan det gå!

Medlem

Dags att fixa en konsoll då?

Medan vi PC-spelare sitter lungt vid våra burkar. 8)

Medlem
Skrivet av mill:

här finns artikeln inscannad (med fina bilder):

http://gtanytt.se/?page=com&id=64

wrong!, det var inte i opm som detta skrevs utan i psm3 som släpps den 10:e maj i storbrittanien men vissa prenumranter fick tidningen tidigare och tipsade Gta.net om detta (som förövrigt är det största Gta-nätverket som finns)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

De får väl börja generera texturerna istället som i .kkrieger-demot. Synd bara att det måste göras varje gång man ska spela ifall man inte har HDD.

Inaktiv
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av mill:

här finns artikeln inscannad (med fina bilder):

http://gtanytt.se/?page=com&id=64

wrong!, det var inte i opm som detta skrevs utan i psm3 som släpps den 10:e maj i storbrittanien men vissa prenumranter fick tidningen tidigare och tipsade Gta.net om detta (som förövrigt är det största Gta-nätverket som finns)

ah, ok, läste lite väl snabbt. tack.

hur som helst, intressant läsning iaf!

Är inte det här vad alla PS3 fanbois har klagat över när det gäller GTA IV?

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av mill:

här finns artikeln inscannad (med fina bilder):

http://gtanytt.se/?page=com&id=64

wrong!, det var inte i opm som detta skrevs utan i psm3 som släpps den 10:e maj i storbrittanien men vissa prenumranter fick tidningen tidigare och tipsade Gta.net om detta (som förövrigt är det största Gta-nätverket som finns)

ah, ok, läste lite väl snabbt. tack.

hur som helst, intressant läsning iaf!

absolut, fast GameInformer artikeln har varit den mest informativa artikeln hittils imho


signatur

Bengebolle

Medlem

Whatever, köper hellre ett bantat gta4 istället för att köpa en konsol för 6500

Inaktiv
Skrivet av bullet tooth tony:

Är inte det här vad alla PS3 fanbois har klagat över när det gäller GTA IV?

vad?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Whatever, köper hellre ett bantat gta4 istället för att köpa en konsol för 6500

Du är ju dum om du köperen konsol för 6500 när den finns för 5800


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

det har ju vart Tvätt om innan med PS2 vs Xbox att ps2an slackat utseendet på xbox spelen


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Inaktiv

För att röra om i grytan ang vinkling som så ofta sker -- varför ställde de inte följande frågor?

"Why did you decide to develop on xbox360 first instead of the PS3?"

"Does the smaller amount of video RAM limit the textures on the PS3?"

"Does the limited memory architecture of the PS3 put constraints on the game comparet to the xbox360?"

"Does the PS3 version take longer to load due to the BlueRay player?"

osv

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Whatever, köper hellre ett bantat gta4 istället för att köpa en konsol för 6500

Tänk på att en Bluray-spelare kostar mellan 9 och 11 000 om du skall ha en stand alone till TVn eller en i datorn. Funderar på att köpa en PS3a bara för att kunna se på Bluray-filmer utan att behöva punga ut med hela lönen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Alltså... Att MS inte bygger in HD-DVD i Elite är skamligt. Jag föstår att man vill hålla nere kostnaden men de borde forfarande finns de som gärna betalar det?? Borde ju ändå bli lite lägre än PS3?... Själv ligger jag lågt och snor åt mig en ps3 när stormen lagt sig....8)

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Fr0gg0.:

Whatever, köper hellre ett bantat gta4 istället för att köpa en konsol för 6500

Tänk på att en Bluray-spelare kostar mellan 9 och 11 000 om du skall ha en stand alone till TVn eller en i datorn. Funderar på att köpa en PS3a bara för att kunna se på Bluray-filmer utan att behöva punga ut med hela lönen.

Stor poäng där!... jag håller helt klart med... Själv tänkte jag nog dock börja med en Full HD teve, och det är inte riktigt läge för det än.. men om jag haft en redan skulle ps3;an inte vara långt borta.

Medlem
Skrivet av mill:

För att röra om i grytan ang vinkling som så ofta sker -- varför ställde de inte följande frågor?

"Why did you decide to develop on xbox360 first instead of the PS3?"

"Does the smaller amount of video RAM limit the textures on the PS3?"

"Does the limited memory architecture of the PS3 put constraints on the game comparet to the xbox360?"

"Does the PS3 version take longer to load due to the BlueRay player?"

osv

^-- tror flera behöver se denna post

Medlem

Jahapp, dags att sälja 360 och invänta GTA IV till PS3 då

Medlem
Skrivet av radiuz:

Jahapp, dags att sälja 360 och invänta GTA IV till PS3 då

Själv så kommer jag inte att köpa någon 360 och invänta GTA IV till PC.

123
Skriv svar