Rockstar: Xbox 360 begränsar GTA IV

Medlem

a skillnad mellan pc och konsol Pc Ftw
och grejjen med Core versionen e väll att alla fattiga studenter och andra som inte kan lägga 4000 kr på en nöjes pryl också ska kunna få ha lite kul doh!

Inaktiv
Skrivet av kabex:

När ska folk fatta; bluray på 2x hastighet är MYCKET info?

Vem bryr sig om det tar 3 sekunder extra att ladda en bana? Hellre det än att banan inte ens får plats på skivan...

dyb
Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av asdf2:

Märkligt! Tycker att de som köpte core varianten ska få bita i det sura gräset. Är ju faktiskt det som är meningen med en billigare variant att man senare måste uppgradera.

Håller med. Vet själv inte vad Microsoft tänkte med angående Core. De vet kanske inte ens själva.

det gick rykten förut, om att Core skulle skrotas, att Premium skulle bli i samma prisklass som Core. Och Elite i samma prisklass som Premium. Så att det fanns två versioner. Men nu finns det tre.

Tycker Microsoft kan skrota Core och sänka priset på Premium.

Vem köper egentligen Core? Låt folk få köpa till en hårddisk. Det finns ju att köpa. Det är ändå så få som köpt sig en Core.

tror det e sant, core har nog redan slutats tillverka

Medlem
Skrivet av mill:

För att röra om i grytan ang vinkling som så ofta sker -- varför ställde de inte följande frågor?

"Why did you decide to develop on xbox360 first instead of the PS3?"

"Does the smaller amount of video RAM limit the textures on the PS3?"

"Does the limited memory architecture of the PS3 put constraints on the game comparet to the xbox360?"

"Does the PS3 version take longer to load due to the BlueRay player?"

osv

tack! nu slapp jag skriva det

Skrivet av mh76:

Angående GTA IV till PC. Jag är 110% säker på att det kommer till PC. Men det kanske tar 1-2 år att porta till datorn.

ahem, microsoft pushar nog på detta en del så jag skulle säga högst (och absolut högst) ett halvår

Skrivet av mh76:

Har sagt det förut och säger det igen: Versionen för Xbox360 kan kanske får nöja sig med en upplösning på 720p. Och PS3s version blir i full hd-kvalité, dvs 1080p.

ja fast 720p är ju standard hd upplösning

Skrivet av dyb:

tror det e sant, core har nog redan slutats tillverka

den har slutats tillverkas, xbox360 premium heter nu enbart xbox360 och det finns ingen nytillverkad "core" variant att köpa


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av vendril:

Jag tror att många fler utvecklare i framtiden kommer att inse hur pass begränsande DVD formatet verkligen är. Denna nyhet är bara början. DVD is soo last gen...

Jag finner de här inlägget lite roligt.
Du menar alltså att du vet något utvecklarna inte vet? Intressant.

Inte för att trampa på någons tå här. Men ja anser att ALL denna diskution ang lagringskapacitet hit åh dit är rätt onödig av ett par anledningar:

1. Vad som än skrivs här och hur mycket det än klagas fram och tillbaka så kvartstår fakta att DVD9 sitter i x360, och BL-spelaren i ps3:an PUNKT.
Det är INGET någon här kan ändra på och det är med störasta sannorlikhet inget någon av dessa tillverkare kommer att ändra på.
Och hur mycket folk än klagar på motparten så kommer inget av detta att ändras på.

2. Jag tror (och utan att ha gjort någon större efterforskning) att utvecklarna är VÄL medvetna om vad båda formaten är kapabla och icke kapabla till. Och ja tror tom att dom vet detta bättre (om än lite) än vad vi gör. Så det är inget dom innom en snart framtid kommer att bara "inse", stanna upp och höja ett finger och säga:
- Now wait a minute!! We can only fit 9 GB on the DVD9 format!!? We're doooooomed!!!

3. Och snälla! Sluuuuta att försöka konvertera en x360 troende till PS3-domen och tvärt om. Det går INTE!
Det är som att försöka övertala en muslim att kristendomen är tha shit!
Det är rakt upp och ned omöjligt.

Alla tycker vi olika. Det är de som gör oss till unika individer. Vissa föredrar x360, vissa PS3.
Vissa gillar snabba bilar, andra föredrar motorcykel.
Själv köper ja saker JAG tycker och/eller tror mig gilla.

Och nu måste ja åka och jobba

//Mange - "som väntar stenhårt på Forza 2"

Medlem
Skrivet av Calle Johansson - Nyheten:

Att alla Xbox 360-konsoler inte har hårddisk och att dvd-formatet används som standardmedia begränsar Grand Theft Auto IV enligt Rockstar-chefen Dan Houser. Börjar Microsofts maskin redan att tappa stinget?

Det där är ju bara inkorrekt att skriva, fy på er FZ.

Det är ju till och med på 360 spelet demovisats än så länge, "Börjar tappa stinget".... Har inget med saken att göra.:evil:


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Får väl se vad som händer båda konsolerna har sina styrkor.

Har själv både en 360 och en PS3a och måste säga att än så länge är jag inte speciellt imponerad av PS3an.

Har NBA 2k7 på båda, det är sanslöst mycket bättre på 360n, mycket jämnare uppdatering och bättre "flyt" medans PS3an är trögare och inte alls samma upplevelse.

Visst sen är ju Motorstorm och Virtua Fighter 5 riktigt snygga, men att säga att 360n är uträknad är bara larvigt.

Håller med om att det är störigt om man får banta ett spela för att en av konsolerna inte hänger med.
Ska i framtiden alltid kolla spelen på båda 360 och PS3 för o välja vilken verison man ska skaffa, efter mina upplevelser med NBA2K7, vilket jag returnerade PS versionen av.

Fakta står dock kvar, visst är det så att PS3 an har en stor styrka i sin Blue Ray lagringsmässigt mot 360ns Dvd.

Det kommer nog börja visa sig mer och mer, inte på tittlarna som släpps på bägge konsoler, men tror vi kommer få se större spel i full HD på PS3an, som helt enkelt skulle vara för stora för 360n att klara av, även om det skulle gå prestanda mässigt.

Sen känns det ju verkligen som en nödlösning att springa och byta skivor när man spelar, det är väl ingen höjdare

Medlem

en enkel lösning på probelmet är ju att utvekla spelet för PC , så slipper de sånt kan de kräma up hur jävla mycket krims krams de vill.

Medlem

Sitter som tur är i samma sits som BigD.
När GTA4 släpps kommer jag knalla ner till Game och köpa båda versionerna och hårdlira ett par dar.
Den version som i mitt tycke faller kort lämnas tillbaka.

Ja vill se hur det kommer se ut på detta forum när Crysis släpps och alla nissar med monsterdatorer kommer skratta sig hesa åt oss med konsoler.

Finns bara en sak att säga till alla fanbois: Do you wan´t some cheese with that whine?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det är fortfatrander roande (om det än börjar bli lite tråkigt) att läsa alla inlägg från personer "fanboys" som försöker, vinklar och skriver ren bull för att just deras läger skall framstå som vinnare.

Saker som 1080 (full HD), de nya Dolby och DTS HD formaten, hur många av er seriösa fan boys har ens i närheten av utrustning som stödjer dessa format förutom konsolen.

Personligen så nöjer jag mig med 720 för skall jag vara ärlig ser jag ingen skillnad mellan 720 och 1080 på normalt "titt avstånd" (på bra tv apparater det vill säga), 7.1 dolby d eller DTS ex räcker även de mer än nog.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Sen umm... det blir ju ingen skillnad på hur stort spelet är om man kör 720p eller 1080p då det bara är upplösningen på skärmen. Precis som att byta från 1024x768 till 1280x1024 på datorn.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Sen umm... det blir ju ingen skillnad på hur stort spelet är om man kör 720p eller 1080p då det bara är upplösningen på skärmen. Precis som att byta från 1024x768 till 1280x1024 på datorn.

Spel som stödjer 1080p tar mer utrymme än 720p. Eftersom texturer har högre upplösning. annars är det ingen mening.

123
Skriv svar